Programmabegroting 2022
|
Blz. 1
|
Programma’s
|
Blz. 2
|
Inleiding Programmabegroting 2022
|
Blz. 3
|
Inleiding Programmabegroting 2022
|
Blz. 4
|
Zij aan zij
|
Blz. 5
|
Twenterand Duurzaam Financieel Gezond
|
Blz. 6
|
Kadernota is de basis
|
Blz. 7
|
Financieel Overzicht
|
Blz. 8
|
Financieel overzicht
|
Blz. 9
|
Financieel overzicht grafiek
|
Blz. 10
|
Leeswijzer
|
Blz. 11
|
Verwerkte besluiten uit de Kadernota 2022
|
Blz. 12
|
Toelichting
|
Blz. 13
|
Doelstellingen
|
Blz. 14
|
Overzicht verwerkte besluiten Programma Sociaal Domein
|
Blz. 15
|
Verwerkt besluit: Inzet van lokale minimaregelingen: Individuele studietoeslag
|
Blz. 16
|
Verwerkt besluit: Inzet schuldhulppreventie en -verlening.
|
Blz. 17
|
Verwerkt besluit: Uitvoeren innovatiefonds Sociaal Domein
|
Blz. 18
|
Verwerkt besluit: Uitvoering geven aan het actieplan laaggeletterdheid
|
Blz. 19
|
Verwerkt besluit: Algemene voorziening was- en strijkservice
|
Blz. 20
|
Verwerkt besluit: Beschikbaar stellen en financieren van regionaal maatwerkvervoer
|
Blz. 21
|
Verwerkt besluit: Gastgezinnen Evenmens
|
Blz. 22
|
Verwerkt besluit: Veilig Thuis Twente
|
Blz. 23
|
Verwerkt besluit Voortgang pilot Scheidingspunt
|
Blz. 24
|
Verwerkt besluit: Versterking OZJT
|
Blz. 25
|
Verwerkt besluit: Financiële ontwikkelingen Sociaal Domein
|
Blz. 26
|
Verwerkt besluit: Afspraken maken en beheren met instellingen, zorgaanbieders, huisartsen en Raad voor kinderbescherming
|
Blz. 27
|
Overzicht verwerkte besluiten Programma Ruimte
|
Blz. 28
|
Verwerkt besluit: Onderhouden en beheren 231 km vrij verval riolering en 760 gemalen
|
Blz. 29
|
Verwerkt besluit: Heffen leges principeverzoeken
|
Blz. 30
|
Verwerkt besluit: A14 Uitvoeringskosten klimaattaken
|
Blz. 31
|
Overzicht verwerkte besluiten Programma Economie en vrijetijdsbesteding
|
Blz. 32
|
Verwerkt besluit: Leader
|
Blz. 33
|
Overzicht verwerkte besluiten Programma Fundament
|
Blz. 34
|
Verwerkt besluit: Beschikbaar houden van programmatuur
|
Blz. 35
|
Verwerkt voorstel: Budgettaire ontwikkelingen personeel
|
Blz. 36
|
Verwerkt besluit: Faciliteren Raad en griffie
|
Blz. 37
|
Verwerkt besluit: In beeld brengen welke kennis, vaardigheden, houding en gedrag van kritiek belang zijn voor het behalen van de ambities en doelstellingen (rolafhankelijk)
|
Blz. 38
|
Verwerkt besluit: Inkopen, beheren en uitgeven van kantoorartikelen, meubilair, abonnementen, materiaal en materieel
|
Blz. 39
|
Verwerkte motie M14: Lokale omroep
|
Blz. 40
|
Overzicht van wijzigingen ten opzichte van de Kadernota 2022
|
Blz. 41
|
Doelstellingen
|
Blz. 42
|
Wijzigingen Programma Sociaal Domein
|
Blz. 43
|
Wijziging ten opzichte van de Kadernota 2022: Financiële ontwikkelingen Sociaal Domein
|
Blz. 44
|
Wijzigingen Programma Ruimte
|
Blz. 45
|
Wijziging ten opzichte van de Kadernota 2022: Onderhouden en beheren 7.227 lichtmasten en armaturen
|
Blz. 46
|
Wijziging ten opzichte van de Kadernota 2022: Uitvoeren integraal veiligheidsbeleid 2022-2025
|
Blz. 47
|
Wijzigingen Programma Economie en vrijetijdsbesteding
|
Blz. 48
|
Wijzigingen Programma Fundament
|
Blz. 49
|
Wijziging ten opzichte van de Kadernota 2022: Gemeenteraadsverkiezingen 16 maart 2022
|
Blz. 50
|
Programma Sociaal Domein
|
Blz. 51
|
Inleiding
|
Blz. 52
|
Doelenboom Sociale Zaken
|
Blz. 53
|
Doelenboom
|
Blz. 54
|
Beoogd maatschappelijk effect
|
Blz. 55
|
Doel: Naar vermogen participerende doelgroep Participatiewet In de maatschappij
|
Blz. 56
|
Doel: Financieel en sociaal zelfredzame inwoners
|
Blz. 57
|
Doel: Sociaal zelfredzame inwoners
|
Blz. 58
|
Doelstellingen
|
Blz. 59
|
Subdoel: De zelfredzaamheid van de doelgroep participatiewet is bevorderd middels eigen kracht en de arbeidscapaciteit is geoptimaliseerd
|
Blz. 60
|
In samenwerking met programma Economie en Vrijetijdsbesteding, creëren van duurzame werkgelegenheid en samen te werken aan een inclusieve arbeidsmarkt.
|
Blz. 61
|
Subdoel: Bijstandsgerechtigden beschikken ten minste (gezamenlijk) over een inkomen op bijstandsniveau
|
Blz. 62
|
Begeleiden naar arbeid middels o.a. ons eigen leerbedrijf en/of participatie en/of tegenprestatie en/of garantiebanen en/of nieuw beschut
|
Blz. 63
|
Subdoel: Nieuwe Twenteranders hebben huisvesting en maatschappelijke begeleiding en zijn ingeburgerd
|
Blz. 64
|
Uitvoeren regierol nieuwe wet Inburgering
|
Blz. 65
|
Metingen en verplichte indicatoren
|
Blz. 66
|
Doelenboom Maatschappelijke ondersteuning
|
Blz. 67
|
Doelenboom
|
Blz. 68
|
Beoogd maatschappelijk effect
|
Blz. 69
|
Doel: Inwoners wonen langer zelfstandig thuis
|
Blz. 70
|
Doel: Inwoners voorzien in hun ondersteuningsbehoefte
|
Blz. 71
|
Doel: Inwoners zijn zich bewust van eigen verantwoordelijkheid nu en in de toekomst
|
Blz. 72
|
Doelstellingen
|
Blz. 73
|
Subdoel: Maatwerkvoorzieningen zijn toereikend
|
Blz. 74
|
Wijziging ten opzichte van de Kadernota 2022: Financiële ontwikkelingen Sociaal Domein
|
Blz. 75
|
Metingen en verplichte indicatoren
|
Blz. 76
|
Doelenboom Gezondheidszorg
|
Blz. 77
|
Doelenboom
|
Blz. 78
|
Beoogd maatschappelijk effect
|
Blz. 79
|
Doel: De gezondheid en vitaliteit van inwoners is bevorderd
|
Blz. 80
|
Doel: De gezondheid van inwoners is beschermd
|
Blz. 81
|
Doelstellingen
|
Blz. 82
|
Beleidsdocumenten
|
Blz. 83
|
Metingen
|
Blz. 84
|
Doelenboom Onderwijs
|
Blz. 85
|
Doelenboom
|
Blz. 86
|
Beoogd maatschappelijk effect
|
Blz. 87
|
Doel: Onderwijsachterstanden zijn teruggedrongen
|
Blz. 88
|
Doel: Laaggeletterdheid is afgenomen
|
Blz. 89
|
Doel: Onderwijsvoorzieningen zijn toegankelijk
|
Blz. 90
|
Doelstellingen
|
Blz. 91
|
Subdoel: Onderwijshuisvesting en leerlingenvervoer voldoet aan vastgestelde norm
|
Blz. 92
|
Onderwijshuisvesting en IHP
|
Blz. 93
|
Metingen
|
Blz. 94
|
Doelenboom Jeugd
|
Blz. 95
|
Doelenboom
|
Blz. 96
|
Beoogd maatschappelijk effect
|
Blz. 97
|
Doel: Er zijn voldoende ontwikkelingsmogelijkheden voor de jeugd op alle leefgebieden
|
Blz. 98
|
Doel: Er is preventie van problemen bij jeugd
|
Blz. 99
|
Doel: Waar nodig is er ondersteuning en zorg voor jeugdigen en ouders
|
Blz. 100
|
Doelstellingen
|
Blz. 101
|
Subdoel: Jeugd in (tijdelijk) kwetsbare posities wordt ondersteund
|
Blz. 102
|
Beschikbaar stellen en toewijzen van jeugdhulp
|
Blz. 103
|
Regiovisie jeugd
|
Blz. 104
|
Subdoel: Er zijn voor alle jeugdigen voldoende toegankelijke basisvoorzieningen gericht op activering en preventie
|
Blz. 105
|
Subsidiëren en afspraken continueren op het gebied van jongerenwerk en straathoekwerk
|
Blz. 106
|
Metingen en verplichte indicatoren
|
Blz. 107
|
Doelenboom Transformatie Sociaal Domein
|
Blz. 108
|
Doelenboom Transformatie Sociaal Domein
|
Blz. 109
|
Beoogd maatschappelijk effect
|
Blz. 110
|
Doel: Omkijken naar elkaar
|
Blz. 111
|
Doel: Thuis is het fijn en veilig
|
Blz. 112
|
Doel: Iedereen doet mee
|
Blz. 113
|
Doelstellingen
|
Blz. 114
|
Meer jeugdigen groeien thuis/in een thuisomgeving op
|
Blz. 115
|
Twentse transformatie
|
Blz. 116
|
Overzicht interventies 2021 en verder
|
Blz. 117
|
Beleidsdocumenten
|
Blz. 118
|
Wat mag het kosten programma Sociaal Domein
|
Blz. 119
|
Overzicht van baten en lasten
|
Blz. 120
|
Programma Ruimte
|
Blz. 121
|
Inleiding
|
Blz. 122
|
Doelenboom Openbare orde en veiligheid
|
Blz. 123
|
Doelenboom
|
Blz. 124
|
Beoogd maatschappelijk effect
|
Blz. 125
|
Doel: Er is minder overlast
|
Blz. 126
|
Doel: Er is minder criminaliteit
|
Blz. 127
|
Doel: Fysieke onveiligheid wordt voorkomen en/of effectief aangepakt
|
Blz. 128
|
Doelstellingen
|
Blz. 129
|
Subdoel: Aanpak van alcoholgebruik door minderjarigen
|
Blz. 130
|
Wijziging ten opzichte van de Kadernota 2022: Uitvoeren integraal veiligheidsbeleid 2022-2025
|
Blz. 131
|
Metingen en verplichte indicatoren
|
Blz. 132
|
Doelenboom Openbare ruimte en verkeer
|
Blz. 133
|
Doelenboom
|
Blz. 134
|
Beoogd maatschappelijk effect
|
Blz. 135
|
Doel: Openbare ruimte voldoet aan de vastgestelde kwaliteitsnormen
|
Blz. 136
|
Doel: Nieuwe infrastructurele werken zijn gerealiseerd
|
Blz. 137
|
Doel: Bereikbaarheid is voor alle vervoerswijzen minimaal behouden
|
Blz. 138
|
Doelstellingen
|
Blz. 139
|
Subdoel: Wegen, openbaar groen, riolering, openbare verlichting, nutsvoorzieningen, speeltoestellen, begraafplaatsen en kunstwerken zijn onderhouden en beheerd
|
Blz. 140
|
Wijziging ten opzichte van de Kadernota 2022: Onderhouden en beheren 7.227 lichtmasten en armaturen
|
Blz. 141
|
Metingen
|
Blz. 142
|
Doelenboom Duurzaamheid, milieu en VTH
|
Blz. 143
|
Doelenboom
|
Blz. 144
|
Beoogd maatschappelijk effect
|
Blz. 145
|
Doel: Inwoners, bedrijven en gemeente zijn zich bewust van hun leefomgeving en handelen duurzamer
|
Blz. 146
|
Doel: De kwaliteit van de leefomgeving voor flora en fauna is behouden en verbeterd
|
Blz. 147
|
Doel: Er is een schoner, gezonder en veiliger leefomgeving voor mensen
|
Blz. 148
|
Doelstellingen
|
Blz. 149
|
Subdoel: Duurzame initiatieven zijn gestimuleerd en gefaciliteerd (onderdeel agenda duurzaamheid 2018-2022)
|
Blz. 150
|
Uitvoeren Ontwikkelprogramma Agenda Duurzaamheid 2018—2022
|
Blz. 151
|
Subdoel: Er is minder energie verbruikt en het aandeel duurzame energie is toegenomen (onderdeel agenda Duurzaamheid 2018-2022).
|
Blz. 152
|
Besparen energie in de huursector
|
Blz. 153
|
Deelnemen Regionale Energie Strategie (RES) Twente
|
Blz. 154
|
Ontwikkelen project Energieloket 3.0
|
Blz. 155
|
Stimuleren Energie projecten
|
Blz. 156
|
Uitvoeren Warmtevisie
|
Blz. 157
|
Subdoel: Waardevolle natuur/biodiversiteit en ecologische functies zijn beschermd en behouden
|
Blz. 158
|
Deelnemen gebiedsproces Engbertsdijkvenen
|
Blz. 159
|
Subdoel: Er is een duurzame inzamelstructuur voor huishoudelijk afval (onderdeel Agenda duurzaamheid 2018-2022)
|
Blz. 160
|
Inzamelen van huishoudelijk afval
|
Blz. 161
|
Subdoel: Uitvoering VTH voor milieutaken volgens het uitvoeringsprogramma
|
Blz. 162
|
Coördineren taken tussen gemeente en ODT door accountmanager
|
Blz. 163
|
Subdoel: Ongezonde situaties saneren (op gebied van bodem, water, lucht, geluid, EV, geur, licht en gezondheid)
|
Blz. 164
|
Asbestsanering
|
Blz. 165
|
Beleidsdocumenten
|
Blz. 166
|
Metingen
|
Blz. 167
|
Doelenboom Bouwen, wonen, ruimtelijke ontwikkeling, Gemeentelijk Vastgoed en VTH
|
Blz. 168
|
Doelenboom
|
Blz. 169
|
Beoogd maatschappelijk effect
|
Blz. 170
|
Doel: Leefbaardere kernen en buitengebied
|
Blz. 171
|
Doel: Behoud en versterken van de identiteit van kernen en buitengebied, waarbij ruimtelijke kwaliteit is ontwikkeld en is gehandhaafd. Bestaande woningvoorraad is verbeterd en doorstroming naar passende woning is bevorderd.
|
Blz. 172
|
Doel: Voldoende en meer passende vestigings- en expansiemogelijkheden voor lokale bedrijven
|
Blz. 173
|
Doel: Gemeentelijk vastgoed dient bij te dragen aan het realiseren van de maatschappelijke en ruimtelijke beleidsdoelen
|
Blz. 174
|
Doelstellingen
|
Blz. 175
|
Subdoel: In stand houden van de kwaliteit van het gemeentelijk vastgoed
|
Blz. 176
|
Dashboard voor portefeuillemanagement
|
Blz. 177
|
Subdoel: Middels portefeuillesturing zorgen voor een toekomstgerichte en duurzame vastgoedportefeuille met oog voor de maatschappelijke vraag en financiële stabiliteit
|
Blz. 178
|
Opstellen en uitvoeren verhuurbeleid
|
Blz. 179
|
Subdoel: Verduurzamen van het gemeentelijk vastgoed
|
Blz. 180
|
Opstellen en uitvoeren routekaart verduurzaming maatschappelijk vastgoed
|
Blz. 181
|
Subdoel: Versnellen woningbouw en zorgen voor een kwalitatief woningbouwprogramma met bijzondere aandacht voor doelgroepen.
|
Blz. 182
|
Opzetten/uitvoeren woonwagenbeleid
|
Blz. 183
|
Prestatieafspraken Mijande Wonen
|
Blz. 184
|
Woningbouwversnelling
|
Blz. 185
|
Subdoel: Invoering Omgevingswet
|
Blz. 186
|
Uitvoeren ontwikkelprogramma Invoering Omgevingswet
|
Blz. 187
|
Subdoel: Behoud en versterken van de identiteit van kernen en buitengebied, waarbij ruimtelijke kwaliteit wordt ontwikkeld en is gehandhaafd
|
Blz. 188
|
Centrumvisie Vriezenveen en Centrumontwikkeling Vroomshoop
|
Blz. 189
|
Beleidsdocumenten
|
Blz. 190
|
Metingen
|
Blz. 191
|
Wat mag het kosten programma Ruimte
|
Blz. 192
|
Overzicht van baten en lasten
|
Blz. 193
|
Programma Economie en vrijetijdsbesteding
|
Blz. 194
|
Inleiding
|
Blz. 195
|
Doelenboom Cultuur en Recreatie & Toerisme
|
Blz. 196
|
Doelenboom
|
Blz. 197
|
Beoogd maatschappelijk effect
|
Blz. 198
|
Doel: Ontmoetingsplekken en podia voor kunst, cultuur en evenementen zijn beschikbaar
|
Blz. 199
|
Doel: (Digitale) lees- en taalvaardigheden zijn ontwikkeld
|
Blz. 200
|
Doel: Creatieve vaardigheden zijn ontwikkeld
|
Blz. 201
|
Doel: Er is een sterk recreatief en toeristisch aanbod
|
Blz. 202
|
Doel: Huidig Cultureel erfgoed is behouden
|
Blz. 203
|
Doelstellingen
|
Blz. 204
|
Subdoel: Evenementen zijn mogelijk gemaakt en zijn zichtbaar en bekend
|
Blz. 205
|
Uitvoering evenementenbeleid
|
Blz. 206
|
Subdoel: Multifunctionele accommodaties worden efficiënt (er) gebruikt
|
Blz. 207
|
Doorontwikkeling subsidiebeleid
|
Blz. 208
|
Subdoel: Aanbod voor (voor-)scholen is beschikbaar
|
Blz. 209
|
Inzet regeling cultuureducatie van Provincie Overijssel 2021-2024
|
Blz. 210
|
Subdoel: Creatieve vaardigheden van inwoners zijn ontwikkeld
|
Blz. 211
|
Verbinding Cultuur en Sociaal Domein
|
Blz. 212
|
Subdoel: Er is ruimte geboden aan de R&T sector voor initiatieven in de samenleving en voor uitvoering van regionale en lokale promotie
|
Blz. 213
|
Actualiseren en doorontwikkelen Nota Vrijetijdseconomie
|
Blz. 214
|
Uitvoering gebiedsmarketing Engbertsdijkvenen
|
Blz. 215
|
Subdoel: Het instandhouden van het (immaterieel) cultureel erfgoed
|
Blz. 216
|
Inventarisatie Cultureel Erfgoed / culturele instelling
|
Blz. 217
|
Beleidsdocumenten
|
Blz. 218
|
Doelenboom Economie en werkgelegenheid
|
Blz. 219
|
Doelenboom
|
Blz. 220
|
Beoogd maatschappelijk effect
|
Blz. 221
|
Doel: Stimuleren van duurzame werkgelegenheid
|
Blz. 222
|
Doel: Een stimulerend ondernemersklimaat voor alle economische entiteiten passend bij de gemeente is gerealiseerd
|
Blz. 223
|
Doel: De gemeente werkt ondernemersgericht
|
Blz. 224
|
Doelstellingen
|
Blz. 225
|
Subdoel: Een sociaal en economisch vitaal platteland
|
Blz. 226
|
Platteland
|
Blz. 227
|
Subdoel: Er is voldoende kwantitatieve en kwalitatieve fysieke ruimte voor de huisvesting van ondernemers aanwezig
|
Blz. 228
|
Detailhandelsstructuurvisie
|
Blz. 229
|
Exploiteren bestaande terreinen en revitalisering Garstelanden.
|
Blz. 230
|
Opstellen bedrijventerreinvisie
|
Blz. 231
|
Uitvoeren plan van aanpak Centrumvisie Vriezenveen
|
Blz. 232
|
Beleidsdocumenten
|
Blz. 233
|
Doelenboom Sport
|
Blz. 234
|
Doelenboom
|
Blz. 235
|
Beoogd maatschappelijk effect
|
Blz. 236
|
Doel: 75% van de inwoners sport en beweegt
|
Blz. 237
|
Doelstellingen
|
Blz. 238
|
Subdoel: Er is een passend aanbod sport- en beweegstimulering
|
Blz. 239
|
Vervanging sportaccommodaties Vriezenveen
|
Blz. 240
|
Voorbereiden / realiseren zwembad Vriezenveen
|
Blz. 241
|
Evalueren en actualiseren sportvisie en sportaccommodatiebeleid
|
Blz. 242
|
Subdoel: Twenterand is trots op de sport (talentontwikkeling)
|
Blz. 243
|
Special Olympics
|
Blz. 244
|
Beleidsdocumenten
|
Blz. 245
|
Wat mag het kosten programma Economie en vrijetijdsbesteding
|
Blz. 246
|
Overzicht van baten en lasten
|
Blz. 247
|
Programma Fundament
|
Blz. 248
|
Inleiding
|
Blz. 249
|
Doelenboom Dienstverlening en klantcontact
|
Blz. 250
|
Doelenboom
|
Blz. 251
|
Beoogd maatschappelijk effect
|
Blz. 252
|
Doel: De identiteit, burgerlijke stand en de persoonsinformatie is authentiek en actueel
|
Blz. 253
|
Doel: De uitvoering van de publieksdiensten is snel, soepel en oplossingsgericht
|
Blz. 254
|
Doel: De dienstverlening is toegankelijk en kwalitatief goed
|
Blz. 255
|
Doelstellingen
|
Blz. 256
|
Subdoel: Inwoners zijn geregistreerd conform de feitelijke situatie
|
Blz. 257
|
Wijziging ten opzichte van de Kadernota 2022: Gemeenteraadsverkiezingen 16 maart 2022
|
Blz. 258
|
Subdoel: Dienstverlening volgens verwachting
|
Blz. 259
|
Benchmark
|
Blz. 260
|
Centrale kanalen zijn goed bereikbaar. Inwoners worden voorzien van antwoord conform servicenormen
|
Blz. 261
|
Subdoel: Toegankelijk digitaal
|
Blz. 262
|
Ketenbreed kanaalsturen
|
Blz. 263
|
Subdoel: Samen bereiken we meer
|
Blz. 264
|
Klantreizen
|
Blz. 265
|
Participatiebeleid
|
Blz. 266
|
Wat mag het kosten programma Fundament
|
Blz. 267
|
Overzicht van baten en lasten
|
Blz. 268
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 269
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 270
|
Paragrafen
|
Blz. 271
|
Paragraaf Weerstandsvermogen en risicobeheersing
|
Blz. 272
|
Inleiding
|
Blz. 273
|
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
|
Blz. 274
|
Tabel risico's
|
Blz. 275
|
Toelichting risico's
|
Blz. 276
|
Conclusie
|
Blz. 277
|
Paragraaf Onderhoud Kapitaalgoederen
|
Blz. 278
|
Inleiding
|
Blz. 279
|
Wegen
|
Blz. 280
|
Openbare verlichting
|
Blz. 281
|
Gebouwen en civieltechnische kunstwerken
|
Blz. 282
|
Groen
|
Blz. 283
|
Grondwater
|
Blz. 284
|
Riolering
|
Blz. 285
|
Kaderplan speelruimte
|
Blz. 286
|
Tractie en gereedschappen
|
Blz. 287
|
Paragraaf Financiering
|
Blz. 288
|
Inleiding
|
Blz. 289
|
Paragraaf financiering
|
Blz. 290
|
Rentetoerekening en kredietrisico's
|
Blz. 291
|
Financieringspositie en -behoefte
|
Blz. 292
|
Mutaties leningenportefeuille
|
Blz. 293
|
Renteverwachting
|
Blz. 294
|
Paragraaf Bedrijfsvoering
|
Blz. 295
|
Inleiding
|
Blz. 296
|
Griffie
|
Blz. 297
|
Paragraaf Verbonden Partijen
|
Blz. 298
|
Inleiding
|
Blz. 299
|
Regionale samenwerking in Twente
|
Blz. 300
|
Veiligheidsregio Twente, Enschede
|
Blz. 301
|
Soweco NV, Almelo
|
Blz. 302
|
Stadsbank Oost Nederland, Enschede
|
Blz. 303
|
Gemeentelijk Belastingkantoor Twente, Hengelo
|
Blz. 304
|
Omgevingsdienst Twente
|
Blz. 305
|
Cogas, Almelo
|
Blz. 306
|
Twence Holding BV, Hengelo
|
Blz. 307
|
N.V. Rova Holding, Zwolle
|
Blz. 308
|
Wadinko N.V., Zwolle
|
Blz. 309
|
Bank Nederlandse Gemeenten (BNG), Den Haag
|
Blz. 310
|
Enexis
|
Blz. 311
|
Zonnepark Oosterweilanden BV, Vriezenveen
|
Blz. 312
|
Dimpact, Enschede
|
Blz. 313
|
Euregio, Gronau
|
Blz. 314
|
P-10 (Plattelandsgemeenten)
|
Blz. 315
|
Paragraaf Grondbeleid
|
Blz. 316
|
Inleiding
|
Blz. 317
|
Hoofdlijnen van het grondbeleid
|
Blz. 318
|
Geactualiseerde exploitatieopzetten 2021
|
Blz. 319
|
Paragraaf Lokale Heffingen
|
Blz. 320
|
Inleiding
|
Blz. 321
|
Lokale Heffingen
|
Blz. 322
|
Overzicht inkomsten gemeentelijke heffingen
|
Blz. 323
|
Beleid ten aanzien van de lokale heffingen
|
Blz. 324
|
Leges en rechten
|
Blz. 325
|
Begraafrechten
|
Blz. 326
|
Rioolheffing
|
Blz. 327
|
Woonlastenontwikkeling
|
Blz. 328
|
Kwijtscheldingsmogelijkheden
|
Blz. 329
|
Overzicht van baten en lasten
|
Blz. 330
|
Overzicht van baten en lasten 2020-2022
|
Blz. 331
|
Overzicht van baten en lasten 2023-2025
|
Blz. 332
|
Toelichting bij financieel overzicht "baten en lasten per programma"
|
Blz. 333
|
Resultaatbestemming
|
Blz. 334
|
Resultaat na bestemming
|
Blz. 335
|
Overzicht algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 336
|
Algemene uitkering gemeentefonds
|
Blz. 337
|
Dividenden
|
Blz. 338
|
Saldo van de financieringsfunctie
|
Blz. 339
|
Financieringspositie
|
Blz. 340
|
Overige algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 341
|
Onvoorziene uitgaven
|
Blz. 342
|
Overzicht van de geraamde incidentele baten en lasten
|
Blz. 343
|
Structurele mutaties reserves
|
Blz. 344
|
Financiële positie
|
Blz. 345
|
Uitgangspunten samenstelling begroting 2022
|
Blz. 346
|
Basis
|
Blz. 347
|
Budgettaire ontwikkelingen
|
Blz. 348
|
Stand en verloop van reserves
|
Blz. 349
|
EMU-Saldo
|
Blz. 350
|
Geprognosticeerde balans
|
Blz. 351
|
Meerjarenraming 2023-2025
|
Blz. 352
|
Inleiding
|
Blz. 353
|
Uitgangspunten meerjarenraming
|
Blz. 354
|
Bijlagen
|
Blz. 355
|
Investeringslijsten 2022-2025
|
Blz. 356
|
Jaarschijf 2022
|
Blz. 357
|
Jaarschijf 2023
|
Blz. 358
|
Jaarschijf 2024
|
Blz. 359
|
Jaarschijf 2025
|
Blz. 360
|
EMU-saldo begroting 2022
|
Blz. 361
|
EMU-saldo begroting 2022
|
Blz. 362
|
Beeld structureel begrotingssaldo
|
Blz. 363
|
Beeld structureel begrotingssaldo
|
Blz. 364
|
Staat van reserves en voorzieningen begroting 2022-2025
|
Blz. 365
|
Staat van reserves en voorzieningen begroting 2022
|
Blz. 366
|
Toelichting
|
Blz. 367
|
Staat van reserves en voorzieningen begroting 2023
|
Blz. 368
|
Staat van reserves en voorzieningen begroting 2024
|
Blz. 369
|
Staat van reserves en voorzieningen begroting 2025
|
Blz. 370
|
Overzicht taakvelden
|
Blz. 371
|
Overzicht taakvelden
|
Blz. 372
|
Geprognosticeerde balans 2022 - 2025
|
Blz. 373
|
Geprognosticeerde balans 2022-2025
|
Blz. 374
|
Overzicht subsidies 2022 die niet in subsidieplafond zijn opgenomen
|
Blz. 375
|
Overzicht subsidies 2022 die niet in subsidieplafond zijn opgenomen
|
Blz. 376
|
Overzicht
|
Blz. 377
|
Lijst met verklarende afkortingen
|
Blz. 378
|
Lijst met verklarende afkortingen
|
Blz. 379
|
Ondertekening Programmabegroting 2022
|
Blz. 380
|
Ondertekening
|
Blz. 381
|
Activiteiten
|
|
Zoeken
|
|
Bijlagen
|
|
Contact
|
|
PrivacyStatement
|
|
Sitemap
|
|