Klantgedreven dienstverlening: Onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties staan centraal.
Onze dienstverlening sluit zoveel mogelijk aan bij de verwachting van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Betrouwbaar zijn, helder zijn, waarmaken van verwachtingen en het goed op orde hebben van beveiliging en privacy, zijn voor de dienstverlening rand voorwaardelijk.
De gemeente betrekt als meest nabije overheid, inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties steeds meer bij het gemeentelijk domein. We zijn betrokken, handelen vanuit oprechte interesse en hechten veel waarde aan hoe onze dienstverlening wordt beoordeeld. De toegang tot de gemeente is laagdrempelig en zo eenvoudig mogelijk. Synergie tussen de centrale toegangskanalen telefonie, post, receptie, website en Social Media en consistentie van de dienstverlening over de kanalen heen zijn hierbij van belang.
We faciliteren en stimuleren selfservice en passen hedendaagse technieken toe wanneer dit leidt tot een efficiënte inrichting van onze standaard processen. De toegangskanalen in combinatie met online informatiebronnen zijn belangrijke middelen waarmee de gemeente tegemoet komt aan de verwachtingen van de inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties en voorziet in zijn/haar product of dienst. Van belang is dat alle medewerkers werken volgens de servicenormen en de online gepubliceerde afspraken en informatie.
Gemeenteraadsverkiezingen
Op 16 maart 2022 zijn er gemeenteraadsverkiezingen. De gemeenteraadsverkiezingen worden door de gemeente georganiseerd volgens de voorgeschreven wet en regels. Onduidelijk is of de coronamaatregelen op dat moment nog impact hebben en of bepaalde nieuwe stemmethodes nogmaals worden gehanteerd.