-
Blz. 1
Programmabegroting 2021
-
Blz. 2
Programma’s
-
Blz. 3
Inleiding
-
Blz. 4
Inleiding
-
Blz. 5
Algemeen
-
Blz. 6
Koers houden in onzekere tijden!
-
Blz. 7
Financieel Overzicht
-
Blz. 8
Financieel overzicht
-
Blz. 9
Enkele posten uit de financiële tabel worden verder toegelicht:
-
Blz. 10
Afrondend en perspectief
-
Blz. 11
Tot Slot
-
Blz. 12
Leeswijzer
-
Blz. 13
Bestuur
-
Blz. 14
College van Burgemeester en wethouders
-
Blz. 15
Bestuurlijke structuur
-
Blz. 16
Programma Sociaal Domein
-
Blz. 17
Inleiding
-
Blz. 18
Doelenboom Sociale Zaken
-
Blz. 19
Doelenboom
-
Blz. 20
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 21
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 22
Doel: Naar vermogen participerende doelgroep Participatiewet In de maatschappij
-
Blz. 23
Doel: Financieel en sociaal zelfredzame inwoners
-
Blz. 24
Doelstellingen
-
Blz. 25
Subdoel: De zelfredzaamheid van de doelgroep participatiewet is bevorderd middels eigen kracht en de arbeidscapaciteit is geoptimaliseerd
-
Blz. 26
Begeleiden naar arbeid middels o.a. ons eigen leerbedrijf en/of participatie en/of tegenprestatie en/of garantiebanen en/of nieuw beschut
-
Blz. 27
In samenwerking met programma Economie en Vrijetijdsbesteding, creëren van duurzame werkgelegenheid en samen te werken aan een inclusieve arbeidsmarkt.
-
Blz. 28
Uitvoeren ontwikkelprogramma transformatie sociaal domein
-
Blz. 29
Uitvoeren sociale werkvoorziening
-
Blz. 30
Uitvoeren van ‘zittend bestand SW’.
-
Blz. 31
Verstrekken bedrijfskredieten
-
Blz. 32
Subdoel: Inwoners met onvoldoende draagkracht beschikken over voldoende middelen om te participeren
-
Blz. 33
Inzet van wettelijke regelingen
-
Blz. 34
Subdoel: Bijstandsgerechtigden beschikken ten minste (gezamenlijk) over een inkomen op bijstandsniveau
-
Blz. 35
Inzet fraudepreventie en handhaving
-
Blz. 36
Verstrekken Inkomensvoorzieningen
-
Blz. 37
Subdoel: Afname van het aantal inwoners met niet beheersbare problematische schulden
-
Blz. 38
Inzet schuldhulppreventie en -verlening.
-
Blz. 39
Subdoel: Nieuwe Twenteranders hebben huisvesting en maatschappelijke begeleiding en zijn ingeburgerd
-
Blz. 40
Inzet van Vluchtelingenwerk Oost Nederland
-
Blz. 41
Nazorg van ex-gedetineerden
-
Blz. 42
Uitvoeren regierol nieuwe wet Inburgering
-
Blz. 43
Metingen en verplichte indicatoren
-
Blz. 44
Financieel overzicht
-
Blz. 45
Doelenboom Maatschappelijke ondersteuning
-
Blz. 46
Doelenboom
-
Blz. 47
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 48
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 49
Doel: Inwoners wonen langer zelfstandig thuis
-
Blz. 50
Doel: Inwoners voorzien in hun ondersteuningsbehoefte
-
Blz. 51
Doel: Inwoners zijn zich bewust van eigen verantwoordelijkheid nu en in de toekomst
-
Blz. 52
Doelstellingen
-
Blz. 53
Subdoel: Maatwerkvoorzieningen zijn toereikend
-
Blz. 54
Doordecentralisatie beschermd wonen en maatschappelijke opvang
-
Blz. 55
Beschikbaar stellen en financieren van regionaal maatwerkvervoer
-
Blz. 56
Financiële ontwikkelingen sociaal domein
-
Blz. 57
Beschikbaar stellen en toewijzen van maatwerkvoorzieningen
-
Blz. 58
Ontwikkelen Twentse Monitor Sociaal Domein
-
Blz. 59
Organiseren toezicht Wmo in Samen14 verband
-
Blz. 60
Verstrekken gehandicapten parkeerkaart
-
Blz. 61
Subdoel: Algemene maatschappelijke voorzieningen zijn toegankelijk en toereikend
-
Blz. 62
4 zorgloketten in de kernen
-
Blz. 63
Uitvoeren transformatieprogramma sociaal domein (Innovatiefonds)
-
Blz. 64
Beschikbaar stellen collectieve zorgverzekering
-
Blz. 65
Inloopfunctie GGZ
-
Blz. 66
Monitoren toegankelijkheid voorzieningen aangeboden door centrumgemeenten
-
Blz. 67
Uitvoeren cliënt-ondersteuning
-
Blz. 68
Subsidiëren organisaties gericht op mensen met een beperking
-
Blz. 69
Subsidiëren van maatschappelijk werk
-
Blz. 70
Versterken voorliggend veld
-
Blz. 71
Welzijnswerk
-
Blz. 72
Subdoel: Het gebruik van de vier woonservicegebieden
-
Blz. 73
Bepalen van de inzet en rol wijkverpleegkundige i.s.m. verzekeraar en aanbieders
-
Blz. 74
Monitoren van randvoorwaarden aan woonservicegebieden
-
Blz. 75
Subdoel: Er is meer aanspraak gedaan op informele zorg (mantelzorg en vrijwilligers)
-
Blz. 76
Gericht stimuleren vrijwilligerswerk onder bepaalde doelgroepen
-
Blz. 77
Inventariseren behoefte aan ondersteuning en advies van vrijwilligers
-
Blz. 78
Organiseren mantelzorgwaardering
-
Blz. 79
Vergroten bekendheid ondersteuningsaanbod voor mantelzorgers
-
Blz. 80
Metingen en verplichte indicatoren
-
Blz. 81
Financieel overzicht
-
Blz. 82
Doelenboom Gezondheidszorg
-
Blz. 83
Doelenboom
-
Blz. 84
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 85
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 86
Doel: De gezondheid en vitaliteit van inwoners is bevorderd
-
Blz. 87
Doel: De gezondheid van inwoners is beschermd
-
Blz. 88
Doelstellingen
-
Blz. 89
Subdoel: Inwoners zijn zich bewust van de invloed van leefstijl op hun gezondheid
-
Blz. 90
(Preventieve) maatregelen als voorlichtingen en trainingen gericht op het voorkomen en verminderen van huiselijk geweld
-
Blz. 91
Uitvoeren transformatieprogramma sociaal domein (Innovatiefonds)
-
Blz. 92
Collectieve preventie uitvoeren door de GGZ
-
Blz. 93
Aanpak drugsproblematiek
-
Blz. 94
Uitvoering lokaal gezondheidsbeleid
-
Blz. 95
Volwassenen- en ouderenmonitor GGD
-
Blz. 96
Subdoel: Het zorgnetwerk biedt vroegtijdige ondersteuning
-
Blz. 97
Faciliteren van de verbindingen in het zorgnetwerk door uitvoeren ZAT’s en SOT’s
-
Blz. 98
Gericht op het functioneren van het zorgnetwerk: Bieden van optimale coördinatie en verbinden van 0e en 1e lijns zorg
-
Blz. 99
Samenwerking Samen14 - Menzis
-
Blz. 100
Uitvoeren en in stand houden van de jeugdgezondheidszorg, prenatale voorlichting, e.d.
-
Blz. 101
Subdoel: Hulp in nood is geboden waar nodig
-
Blz. 102
Beheren en vervangen van de bestaande AED’s
-
Blz. 103
Bestrijden van de eikenprocessierups
-
Blz. 104
Financieren en regie houden op; verslavingszorg, Geestelijke gezondheid e.d.
-
Blz. 105
Implementatie en uitvoering Wet Verplichte GGZ
-
Blz. 106
Ontwikkeling Scheidingsloket
-
Blz. 107
Uitvoeren en in stand houden van GGD m.b.t. bestrijden van (infectie)ziekten en optreden bij incidenten
-
Blz. 108
Uitvoering lokaal gezondheidsbeleid
-
Blz. 109
Tegengaan eenzaamheid
-
Blz. 110
Metingen
-
Blz. 111
Financieel overzicht
-
Blz. 112
Doelenboom Onderwijs
-
Blz. 113
Doelenboom
-
Blz. 114
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 115
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 116
Doel: Onderwijsachterstanden zijn teruggedrongen
-
Blz. 117
Doel: Laaggeletterdheid is afgenomen
-
Blz. 118
Doel: Onderwijsvoorzieningen zijn toegankelijk
-
Blz. 119
Doelstellingen
-
Blz. 120
Subdoel: Zoveel mogelijk kinderen van 2½ - 4 jaar krijgen een aanbod
-
Blz. 121
Handhaven kwaliteitseisen kinderopvang en peuterspeelzaalwerk
-
Blz. 122
Subsidiëren van peuterplaatsen en plaatsen voor- en vroegschoolse Educatie (VVE)
-
Blz. 123
Onderwijsagenda
-
Blz. 124
Subsidiëren SMI
-
Blz. 125
Subdoel: Inwoners verlaten het onderwijs met een startkwalificatie
-
Blz. 126
Houden van toezicht op naleving leerplicht, kwalificatieplicht en verzuimpreventie
-
Blz. 127
Terugleiden voortijdig schoolverlaters naar het onderwijs door inzet trajectbegeleiding
-
Blz. 128
Subdoel: Afname van het aantal inwoners die laaggeletterd zijn
-
Blz. 129
Uitvoering geven aan het actieplan laaggeletterdheid
-
Blz. 130
Verbeteren basisvaardigheden lezen en schrijven
-
Blz. 131
Subdoel: Onderwijshuisvesting en leerlingenvervoer voldoen aan vastgestelde norm
-
Blz. 132
Uitvoeren leerlingenvervoer
-
Blz. 133
Uitvoeren Onderwijshuisvesting IHP
-
Blz. 134
Subdoel: Kinderen krijgen een passende onderwijsplek en afgestemde (jeugd)hulp/zorg
-
Blz. 135
Bijdrage leveren en afstemmen met het onderwijs betreffende passend onderwijs (o.a onderwijszorgarrangementen)
-
Blz. 136
Techniek en basisonderwijs (maakplaatsen)
-
Blz. 137
Techniek en voortgezet onderwijs
-
Blz. 138
Metingen
-
Blz. 139
Financieel overzicht
-
Blz. 140
Doelenboom Jeugd
-
Blz. 141
Doelenboom
-
Blz. 142
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 143
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 144
Doel: Er zijn voldoende ontwikkelingsmogelijkheden voor de jeugd op alle leefgebieden
-
Blz. 145
Doel: Er is preventie van problemen bij jeugd
-
Blz. 146
Doel: Waar nodig is er ondersteuning en zorg voor jeugdigen en ouders
-
Blz. 147
Doelstellingen
-
Blz. 148
Subdoel: Er is een betrokken en draagkrachtige sociale omgeving
-
Blz. 149
Het stimuleren van (jeugdige) inwoners om zich positief in te zetten voor Twenterandse jongeren middels vrijwilligerswerk of jeugdparticipatietrajecten.
-
Blz. 150
Stimuleren gezond leef- en groepsgedrag.
-
Blz. 151
Subdoel: Jeugdigen die zich ophouden in openbare ruimte worden, zo nodig, gericht ondersteund
-
Blz. 152
Stimuleren gezond leef- en groepsgedrag.
-
Blz. 153
Subdoel: Er zijn voor alle jeugdigen voldoende toegankelijke basisvoorzieningen gericht op activering en preventie
-
Blz. 154
Afstemmen contactmoment adolescenten
-
Blz. 155
Beter toegankelijk maken van voorzieningen voor jeugd met beperking
-
Blz. 156
Ondersteuning van (voor)scholen, sportverenigingen en kerken in vroegsignalering
-
Blz. 157
Subsidiëren en afspraken continueren op het gebied van jongerenwerk en straathoekwerk
-
Blz. 158
Tweede jongereninloop Vriezenveen
-
Blz. 159
Zorgen voor optimale benutting van gemeentelijke regelingen door gezinnen
-
Blz. 160
Subdoel: Er is een sluitende keten van tijdige vroegsignalering en doorgeleiding naar ondersteuning en zorg
-
Blz. 161
Faciliteren en verbeteren van de link tussen vrijwilligersorganisaties en/of de netwerkstructuur
-
Blz. 162
In stand houden en verbeteren van de huidige netwerksamenwerking.
-
Blz. 163
Subdoel: Jeugd in (tijdelijk) kwetsbare posities wordt ondersteund
-
Blz. 164
Expertisecentrum Duurzame Gezinsvormen
-
Blz. 165
Afspraken maken en beheren met instellingen, zorgaanbieders, huisartsen en Raad voor kinderbescherming
-
Blz. 166
Beschikbaar stellen en toewijzen van jeugdhulp
-
Blz. 167
Doorontwikkeling POH Jeugd GGZ
-
Blz. 168
Kenniscentrum Mensenhandel Twente
-
Blz. 169
Regionale ontwikkelingen
-
Blz. 170
VTT
-
Blz. 171
Jeugdbeschermingstafels
-
Blz. 172
Bijdrage leveren en afstemmen met het onderwijs betreffende passend onderwijs (o.a onderwijszorgarrangementen)
-
Blz. 173
Subdoel: Er is een veilige opgroei- en opvoedsituatie in gezinnen
-
Blz. 174
Informeren en adviseren in opgroei- en opvoedsituaties door het subsidiëren van partners in het CJG
-
Blz. 175
Subsidiëren/faciliteren licht preventief aanbod, zoals cursussen aan ouders
-
Blz. 176
Metingen en verplichte indicatoren
-
Blz. 177
Financieel overzicht
-
Blz. 178
Doelenboom ontwikkelprogramma Transformatie Sociaal Domein
-
Blz. 179
Doelenboom
-
Blz. 180
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 181
Beoogd Maatschappelijk effect
-
Blz. 182
Doel: Omkijken naar elkaar
-
Blz. 183
Doel: Thuis is het fijn en veilig
-
Blz. 184
Doel: Iedereen doet mee
-
Blz. 185
Doelstellingen
-
Blz. 186
Subdoel: Vroegsignalering en preventie
-
Blz. 187
Subdoel: Mantelzorgers kunnen blijven mantelzorgen
-
Blz. 188
Subdoel: Het aanbod van activiteiten in de kernen in stand houden met vrijwilligers
-
Blz. 189
Vrijwilligerswerk aantrekkelijker maken
-
Blz. 190
Subdoel: Welzijn wordt ingezet als middel om de eigen kracht te versterken
-
Blz. 191
Verstevigen sociale infrastructuur/voorliggend veld
-
Blz. 192
Subdoel: Meer jeugdigen groeien thuis/ in een thuisomgeving op
-
Blz. 193
Subdoel: Nadelige gevolgen van echtscheidingen voorkomen en beperken
-
Blz. 194
Ontwikkeling Scheidingsloket
-
Blz. 195
Subdoel: Inwoners langer zelfstandig laten wonen
-
Blz. 196
Subdoel: Een zinvolle daginvulling
-
Blz. 197
Subdoel: Bieden van passende ondersteuning voor inwoners
-
Blz. 198
Ontwikkelen alternatieven geïndiceerde hulp
-
Blz. 199
Subdoel: Inwoners zijn financieel zelfstandig
-
Blz. 200
Aanpak schuldenproblematiek
-
Blz. 201
Subdoel: Onderwijskansen vergroten
-
Blz. 202
Onderwijskansen vergroten
-
Blz. 203
Subdoel: Faciliteren van de transformatie
-
Blz. 204
Inwonersinitiatieven en-inwonersparticipatie
-
Blz. 205
Organiseren bijeenkomsten (WeConnect en Collegereeksen)
-
Blz. 206
Sociaal Domein - Wat mag het kosten
-
Blz. 207
Overzicht baten en lasten
-
Blz. 208
Programma Ruimte
-
Blz. 209
Inleiding
-
Blz. 210
Doelenboom Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 211
Doelenboom
-
Blz. 212
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 213
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 214
Doel: Er is minder overlast
-
Blz. 215
Doel: Er is minder criminaliteit
-
Blz. 216
Doel: Fysieke onveiligheid wordt voorkomen en/of effectief aangepakt
-
Blz. 217
Doelstellingen
-
Blz. 218
Subdoel: Tegengaan verloedering
-
Blz. 219
Voortzetten Keurmerk Veilig Ondernemen-Bedrijventerreinen
-
Blz. 220
Subdoel: Preventieve aanpak escalerende (buren)ruzies
-
Blz. 221
Voortzetten conflictbemiddeling: inloopspreekeur en inhoudelijk behandelen van zware casuïstiek door middel van mediaton.
-
Blz. 222
Subdoel: Uitvoering APV
-
Blz. 223
Toezicht en handhaving op voorschriften uit de (complexere) vergunning voor evenementen
-
Blz. 224
Subdoel: Aanpak alcoholgebruik door minderjarigen
-
Blz. 225
Handhaven Drank–en Horecawet (<18 jarigen).
-
Blz. 226
Subdoel: Aanpak drugscriminaliteit en drugsoverlast
-
Blz. 227
Toepassen van beleidsregel ex art. 13b Opiumwet (aanpak drugspanden)
-
Blz. 228
Voortzetten persoonsgerichte aanpak in samenwerking met ketenpartners
-
Blz. 229
Subdoel: Bestuurlijke aanpak van (criminele) ondermijning
-
Blz. 230
Samenwerken met RIEC ON en andere ketenpartners.
-
Blz. 231
Toepassen Wet BIBOB
-
Blz. 232
Vergroten bewustwording van ondermijningssignalen en oppakken en aanpakken van deze signalen in samenwerking met ketenpartners
-
Blz. 233
Subdoel: Aanpak woninginbraken
-
Blz. 234
Aanpakken heling via het Digitaal Opkopers Register (DOR) en Digitaal Opkopers Loket (DOL)
-
Blz. 235
Vergroten bewustwording inwoners, zodat er vaker preventieve maatregelen worden genomen
-
Blz. 236
Voortzetten gratis inbraakpreventie-advies
-
Blz. 237
Subdoel: Crisisbeheersing
-
Blz. 238
Capaciteit leveren aan de Twentse crisisbeheersingsorganisatie bij rampen/crises
-
Blz. 239
Deelnemen aan opleidingen en oefeningen van de Twentse crisisbeheersingsorganisatie
-
Blz. 240
Organiseren oefeningen van de Twentse crisisbeheersingsorganisatie.
-
Blz. 241
Metingen en verplichte indicatoren
-
Blz. 242
Financieel overzicht
-
Blz. 243
Doelenboom Openbare ruimte en verkeer
-
Blz. 244
Doelenboom
-
Blz. 245
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 246
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 247
Doel: Openbare ruimte voldoet aan de vastgestelde kwaliteitsnormen
-
Blz. 248
Doel: Nieuwe infrastructurele werken zijn gerealiseerd
-
Blz. 249
Doel: Bereikbaarheid is voor alle vervoerswijzen minimaal behouden
-
Blz. 250
Doelstellingen
-
Blz. 251
Subdoel: Wegen, openbaar groen, riolering, openbare verlichting, nutsvoorzieningen, speeltoestellen, begraafplaatsen en kunstwerken zijn onderhouden en beheerd
-
Blz. 252
Begeleiden aanleg nutsvoorzieningen
-
Blz. 253
Bevorderen biodiversiteit en ecologisch beheer
-
Blz. 254
Onderhouden en beheren 226 km vrij verval riolering en 758 gemalen
-
Blz. 255
Onderhouden en beheren 25.750 bomen, 155 ha. openbaar groen en 16,4 km hagen
-
Blz. 256
Onderhouden en beheren 436 km weg en 237 ha. verharding
-
Blz. 257
Onderhouden en beheren 553 speeltoestellen
-
Blz. 258
Onderhouden en beheren 57 civieltechnische kunstwerken
-
Blz. 259
Onderhouden en beheren 7.225 lichtmasten en armaturen
-
Blz. 260
Onderhouden en exploiteren 6 begraafplaatsen
-
Blz. 261
Subdoel: Nieuwe werken m.b.t. wegen, openbaar groen, water, riolering, lichtmasten, nutsvoorzieningen, speeltoestellen, begraafplaatsen en kunstwerken zijn gerealiseerd’
-
Blz. 262
Realiseren rioleringsprojecten: o.a. Schout Doddestraat/Verzetstraat/Krijgerstraat, gedeelten Hoofdweg
-
Blz. 263
Uitwerking motie wandelpadenplan
-
Blz. 264
Subdoel: Duurzaam veilige wegenstructuur is gerealiseerd in 2020
-
Blz. 265
Uitvoeren Gemeentelijk Mobiliteits-Plan (GMP): Uitvoeren verkeersvisies diverse kernen
-
Blz. 266
Metingen
-
Blz. 267
Financieel overzicht
-
Blz. 268
Doelenboom Duurzaamheid, milieu en VTH
-
Blz. 269
Doelenboom
-
Blz. 270
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 271
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 272
Doel: Inwoners, bedrijven en gemeente zijn zich bewust van hun leefomgeving en handelen duurzamer
-
Blz. 273
Doel: De kwaliteit van de leefomgeving voor flora en fauna is behouden en verbeterd
-
Blz. 274
Doel: Er is een schoner, gezonder en veiliger leefomgeving voor mensen
-
Blz. 275
Doelstellingen
-
Blz. 276
Subdoel: Duurzame initiatieven zijn gestimuleerd en gefaciliteerd (onderdeel agenda duurzaamheid 2018-2022)
-
Blz. 277
Uitvoeren Ontwikkelprogramma Agenda Duurzaamheid 2018—2022
-
Blz. 278
Subdoel: Duurzaamheid is onderdeel van het reguliere werk van de organisatie (onderdeel van de agenda Duurzaamheid 2018-2022).
-
Blz. 279
Stimuleren verduurzaming organisatie (voorbeeldfunctie)
-
Blz. 280
Verduurzamen Gemeentelijke gebouwen en energiebeheer
-
Blz. 281
Subdoel: Er is minder energie verbruikt en het aandeel duurzame energie is toegenomen (onderdeel agenda Duurzaamheid 2018-2022).
-
Blz. 282
Besparen energie in de huursector
-
Blz. 283
Deelnemen Regionale Energie Strategie (RES) Twente
-
Blz. 284
Energie maatregelen door bedrijven (VTH)
-
Blz. 285
Ontwikkelen project Energieloket 3.0
-
Blz. 286
Stimuleren Energie projecten
-
Blz. 287
Vaststellen Warmtevisie en voorbereiden uitvoering
-
Blz. 288
Subdoel: Waardevolle natuur/biodiversiteit en ecologische functies zijn beschermd en behouden
-
Blz. 289
Deelnemen gebiedsproces EBDV
-
Blz. 290
Subdoel: Er is een duurzame inzamelstructuur voor huishoudelijk afval (onderdeel Agenda duurzaamheid 2018-2022)
-
Blz. 291
Aanpassen inzamelstructuur bij hoogbouw
-
Blz. 292
Behartigen belangen aandeelhouderschappen Twence en ROVA (incl. bijdrage gemeentelijke duurzaamheidsdoelstellingen)
-
Blz. 293
Beheren dienstverleningsovereenkomst ROVA
-
Blz. 294
Inzamelen van huishoudelijk afval
-
Blz. 295
Optimaliseren, beheren en regie voeren op de inzamelstructuur huishoudelijk afval incl. milieustraat
-
Blz. 296
Tegengaan, opruimen en communiceren van/over zwerfafval
-
Blz. 297
Uitvoeren Educatie afval scheiden
-
Blz. 298
Uitvoeren Zwerfvuilaanpak 2013-2022
-
Blz. 299
Subdoel: Kwaliteit leefomgeving voldoet aan normen (op gebied van bodem, water, lucht, geluid, externe veiligheid (EV), geur, licht, gezondheid)
-
Blz. 300
Bewaken en beperken milieubelasting via het ruimtelijke spoor
-
Blz. 301
Uitvoeren maatregelen Kaderrichtlijn Water (KRW)
-
Blz. 302
Uitvoeren Ontwikkelprogramma Omgevingswet
-
Blz. 303
Deelname gebiedsproces nieuwe drinkwaterlocatie Vriezenveen-Daarle
-
Blz. 304
Subdoel: Uitvoering VTH voor milieutaken volgens het uitvoeringsprogramma
-
Blz. 305
Coördineren taken tussen gemeente en ODT door accountmanager
-
Blz. 306
Opstellen Verslag IB-toezicht milieu
-
Blz. 307
Subdoel: Ongezonde situaties saneren (op gebied van bodem, water, lucht, geluid, externe veiligheid (EV), geur, licht, gezondheid)
-
Blz. 308
Initiëren bodemsaneringen bij ruimtelijke ontwikkelingen
-
Blz. 309
Inventariseren en sanering asbest in de bodem
-
Blz. 310
Voorbereiden en uitvoeren geluidssaneringsprojecten
-
Blz. 311
Metingen
-
Blz. 312
Financieel overzicht
-
Blz. 313
Doelenboom Bouwen, wonen, ruimtelijke ontwikkeling en VTH
-
Blz. 314
Doelenboom
-
Blz. 315
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 316
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 317
Doel: Leefbaardere kernen en buitengebied
-
Blz. 318
Doel: Voldoende en kwalitatief goede woningen
-
Blz. 319
Doel: Voldoende en meer passende vestigings- en expansiemogelijkheden voor lokale bedrijven
-
Blz. 320
Doelstellingen
-
Blz. 321
Subdoel : Een passende en actuele bestemming voor gemeentelijk grondgebied. Faciliteren rond ruimtelijke aangelegenheden op het gebied van rechtszekerheid en wensen is geborgd
-
Blz. 322
Voorbereiden, opstellen en begeleiden: van bestemmingsplanherzieningen en begeleiden van de procedures, van ontwikkelingen op inbreidingslocaties en uitbreidingslocaties
-
Blz. 323
Subdoel: Uitvoering VTH voor RO en bouwtaken volgens het uitvoeringsprogramma
-
Blz. 324
Realiseren uitvoeringsprogramma toezicht en handhaving
-
Blz. 325
Subdoel: Facilitering rond ruimtelijke aangelegenheden op het gebied van rechtszekerheid en wensen is geborgd
-
Blz. 326
Subdoel: Invoering Omgevingswet
-
Blz. 327
Omgevingsvisie
-
Blz. 328
Uitvoeren ontwikkelprogramma Invoering Omgevingswet (zie doelenboom Invoering Omgevingswet)
-
Blz. 329
Subdoel: Behoud en versterken van de identiteit van kernen en buitengebied, waarbij ruimtelijke kwaliteit wordt ontwikkeld en is gehandhaafd
-
Blz. 330
Gemeentelijk maatschappelijk vastgoed
-
Blz. 331
Uitvoeren van nota Grondbeleid
-
Blz. 332
Uitvoeren welstandbeleid door o.a. de Stadsbouwmeester
-
Blz. 333
Uitvoeren Woonwagenbeleid
-
Blz. 334
Subdoel: Bestaande woningvoorraad is verbeterd en doorstroming naar passende woning is bevorderd’
-
Blz. 335
Woonvisie Twenterand
-
Blz. 336
Startersleningen
-
Blz. 337
Prestatieafspraken Mijande Wonen
-
Blz. 338
Subdoel: Nieuwe bouwmogelijkheden zijn gecreëerd
-
Blz. 339
Voorbereiden en ontwikkelen van fysieke projecten 2021
-
Blz. 340
Subdoel: Bestaande wijken en bedrijventerreinen zijn kwalitatief goed, Er zijn sterke compacte centra met goede voorzieningen, en Er is een sociaal veilige leefomgeving
-
Blz. 341
Uitvoeren geactualiseerde woonprogrammering
-
Blz. 342
Uitvoeren Woonagenda
-
Blz. 343
Metingen
-
Blz. 344
Financieel overzicht
-
Blz. 345
Doelenboom Ontwikkelprogramma Invoering Omgevingswet
-
Blz. 346
Doelenboom
-
Blz. 347
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 348
Doel: De gemeente biedt meer ruimte voor ontwikkeling en geeft meer mogelijkheden voor maatwerk.
-
Blz. 349
Doel: Besluitvormingsprocedures zijn eenvoudiger, sneller en beter
-
Blz. 350
Doel: Initiatiefnemers kunnen alle beschikbare informatie over de fysieke leefomgeving digitaal raadplegen
-
Blz. 351
Doel: Initiatiefnemers, de samenleving en de gemeente werken samen aan een goede fysieke leefomgeving en zijn bewuster van de eigen verantwoordelijkheid voor de leefomgeving
-
Blz. 352
Doelstellingen
-
Blz. 353
Subdoel: De gemeentelijke dienstverlening voor activiteiten in de fysieke leefomgeving scoort een voldoende
-
Blz. 354
Subdoel: Het gemeentelijk beleid voor de fysieke leefomgeving is in 2022 vastgelegd in één Omgevingsvisie
-
Blz. 355
Subdoel: De regels voor de fysieke leefomgeving zijn in 2025 stapsgewijs vastgelegd in het Omgevingsplan
-
Blz. 356
Subdoel: Thematische Uitvoerings Programma’s zijn in 2022 vastgesteld
-
Blz. 357
Subdoel: Er zijn minder vergunningen nodig en meer activiteiten vallen onder algemene regels
-
Blz. 358
Subdoel: Alle medewerkers beschikken over de juiste kennis en vaardigheden om omgevingsgericht te kunnen werken
-
Blz. 359
Subdoel: Alle beschikbare informatie over de fysieke leefomgeving is up to date en opgenomen in het landelijke Digitaal Stelsel Omgevingswet
-
Blz. 360
Subdoel: Volgens het bewonersonderzoek weet meer dan 50% van de nieuwe gemeentelijke aanpak in de fysieke leefomgeving
-
Blz. 361
Subdoel: Er zijn burgerinitiatieven voor een duurzame en leefbare leefomgeving gerealiseerd
-
Blz. 362
Subdoel: Door het doen van pilots is ervaring opgedaan met de instrumenten Omgevingsplan en Omgevingsvisie
-
Blz. 363
Doelenboom Ontwikkelprogramma Agenda duurzaam Twenterand
-
Blz. 364
Doelenboom
-
Blz. 365
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 366
Doel: Op weg naar energieneutraal in 2050
-
Blz. 367
Doel: Op weg naar een circulaire economie in 2050
-
Blz. 368
Doel: Op weg naar klimaatbestendig in 2050
-
Blz. 369
Doelstellingen
-
Blz. 370
Subdoel: In de gebouwde omgeving daalt het energiegebruik en neemt het aandeel duurzame energie toe
-
Blz. 371
Acties en maatregelen
-
Blz. 372
Huurwoningen
-
Blz. 373
Koopwoningen
-
Blz. 374
Subdoel: Versnellen opwek en gebruik hernieuwbare energie
-
Blz. 375
Acties en projecten opwek hernieuwbare energie
-
Blz. 376
Subdoel: Stimuleren Bedrijven om energiezuiniger te werken
-
Blz. 377
Acties en maatregelen Bedrijven
-
Blz. 378
Subdoel: Mobiliteit is duurzamer
-
Blz. 379
Subdoel: Afval is grondstof en Economie is duurzamer
-
Blz. 380
Acties, maatregelen en projecten Circulaire Economie
-
Blz. 381
Subdoel: De openbare ruimte en gebouwen worden Klimaatbestendig ingericht, gebouwd en beheerd
-
Blz. 382
Acties en maatregelen Klimaatadaptatie
-
Blz. 383
Samenwerken in Agenda Duurzaam Twenterand met Lokale Kracht en Initiatieven
-
Blz. 384
Ruimte - Wat mag het kosten
-
Blz. 385
Overzicht baten en lasten
-
Blz. 386
Programma Economie en vrije tijdsbesteding
-
Blz. 387
Inleiding
-
Blz. 388
Doelenboom Cultuur en Recreatie & Toerisme
-
Blz. 389
Doelenboom
-
Blz. 390
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 391
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 392
Doel: Ontmoetingsplekken voor verbinding, ontmoeting en educatie zijn aanwezig
-
Blz. 393
Doel: Digitale lees- en taalvaardigheden zijn ontwikkeld
-
Blz. 394
Doel: Creatieve vaardigheden zijn ontwikkeld
-
Blz. 395
Doel: Er is een sterk recreatief en toeristisch aanbod
-
Blz. 396
Doel: Huidig cultureel erfgoed is behouden
-
Blz. 397
Doelstellingen
-
Blz. 398
Subdoel: Evenementen zijn mogelijk gemaakt en zijn zichtbaar en bekend
-
Blz. 399
Cultuurmakelaar adviseert gemeente en ondersteunt verenigingen
-
Blz. 400
Evalueren Cultuur Platform Twenterand en de inzet van Projectsubsidie Cultuur
-
Blz. 401
Index subsidies
-
Blz. 402
Subsidiëren volgens de Algemene SubsidieVerordening. Beoordeling aanvragen en doorontwikkeling subsidiebeleid.
-
Blz. 403
Uitvoering evenementenbeleid
-
Blz. 404
Subdoel: Multifunctionele accommodaties worden efficiënt(er) gebruikt
-
Blz. 405
Versterken financiële positie De Klaampe en Het Punt
-
Blz. 406
Subdoel: (Digitale) lees- en taalvaardigheden van inwoners zijn ontwikkeld
-
Blz. 407
Voortzetten programma's taal- en leesbevordering
-
Blz. 408
Subdoel: Aanbod voor (voor-)scholen is beschikbaar
-
Blz. 409
Inzet regeling cultuureducatie van Provincie Overijssel.
-
Blz. 410
Voortzetten combinatie functionarissen
-
Blz. 411
Subdoel: Creatieve vaardigheden van inwoners zijn ontwikkeld
-
Blz. 412
Afspraken muziekonderwijs 2020 en 2021
-
Blz. 413
Creatieve broedplaatsen
-
Blz. 414
Subdoel: Er is ruimte geboden aan de R&T sector voor initiatieven in de samenleving en voor uitvoering van regionale en lokale promotie
-
Blz. 415
Actualiseren Nota Vrijetijdseconomie
-
Blz. 416
Doorontwikkeling toeristische structuur.
-
Blz. 417
Regio Twente R&T
-
Blz. 418
Twente Marketing / Wij zijn Twente
-
Blz. 419
Subdoel: Het instandhouden van het cultureel (immaterieel) erfgoed
-
Blz. 420
Inventarisatie Cultureel Erfgoed / culturele instelling
-
Blz. 421
Doorgaande lijn erfgoededucatie basisscholen
-
Blz. 422
Streektaal
-
Blz. 423
Subdoel: Gemeentelijke monumenten, beeldende kunst en musea zijn in stand gehouden
-
Blz. 424
Ontwikkelen samenwerking Musea
-
Blz. 425
Sport-/cultuurprijs
-
Blz. 426
Financieel overzicht
-
Blz. 427
Doelenboom Economie en werkgelegenheid
-
Blz. 428
Doelenboom
-
Blz. 429
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 430
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 431
Doel: Stimuleren van duurzame werkgelegenheid
-
Blz. 432
Doel: Een stimulerend ondernemersklimaat voor alle economische entiteiten passend bij de gemeente is gerealiseerd
-
Blz. 433
Doel: De gemeente werkt ondernemersgericht
-
Blz. 434
Doelstellingen
-
Blz. 435
Subdoel: Pro-actieve inzet regionale samenwerking
-
Blz. 436
Voortzetten samenwerking:
-
Blz. 437
Subdoel: Een sociaal en economisch vitaal platteland
-
Blz. 438
Evalueren ontwikkelprogramma Platteland
-
Blz. 439
Uitvoering geven aan de economische visie 'de toekomst van BV Twenterand'
-
Blz. 440
Subdoel: De kernen zijn economisch vitaal en sociaal weerbaar
-
Blz. 441
Evalueren ontwikkelprogramma Economie-Werk-Onderwijs:
-
Blz. 442
Subdoel: Er is voldoende kwantitatieve en kwalitatieve fysieke ruimte voor de huisvesting van ondernemers aanwezig
-
Blz. 443
Doorontwikkeling Ondernemershuis Twenterand
-
Blz. 444
Exploiteren bestaande terreinen en revitalisering Garstelanden.
-
Blz. 445
Uitvoering geven aan programmadocument Werklocaties Twente
-
Blz. 446
Uitvoeren en monitoren van Detailhandelsstructuurvisie 2017-2022 samen met platform detailhandel
-
Blz. 447
Subdoel: Duurzaamheid, innovatie en samenwerking zijn speerpunten
-
Blz. 448
Bedrijfsbezoeken en contacten onderhouden
-
Blz. 449
Uitvoering ondernemersfonds
-
Blz. 450
Financieel overzicht
-
Blz. 451
Doelenboom Sport
-
Blz. 452
Doelenboom
-
Blz. 453
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 454
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 455
Doel: 75% van de inwoners sport en beweegt
-
Blz. 456
Doelstellingen
-
Blz. 457
Subdoel: Er is een passend aanbod sport- en beweegstimulering
-
Blz. 458
Meedoen in Vitaal sport– en beweegpark Het Midden te Vriezenveen
-
Blz. 459
Voorbereiden / realiseren zwembad Vriezenveen
-
Blz. 460
Subdoel: Er zijn vitalere sportverenigingen
-
Blz. 461
Subdoel: Twenterand is trots op de sport (talentontwikkeling)
-
Blz. 462
Subdoel: De omgeving is sport- en beweegvriendelijker
-
Blz. 463
Deelname regionaal sportoverleg en uitvoering regionale sportvisie
-
Blz. 464
Inzet verenigingsadviseur / gemeentelijk aanspreekpunt
-
Blz. 465
Samenwerken met Sportplatform
-
Blz. 466
Uitvoering sport– en beweegvisie o.a.
-
Blz. 467
Vervanging kunstgrasvelden
-
Blz. 468
Voortzetten combinatie functionarissen
-
Blz. 469
Financieel overzicht
-
Blz. 470
Economie en vrije tijdsbesteding - Wat mag het kosten
-
Blz. 471
Overzicht baten en lasten
-
Blz. 472
Programma Fundament
-
Blz. 473
Inleiding
-
Blz. 474
Doelenboom Dienstverlening en klantcontact
-
Blz. 475
Doelenboom
-
Blz. 476
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 477
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 478
Doel: De identiteit, burgerlijke stand en de persoonsinformatie is authentiek en actueel
-
Blz. 479
Doel: De uitvoering van de publieksdiensten is snel, soepel en oplossingsgericht
-
Blz. 480
Doel: De dienstverlening is toegankelijk en kwalitatief goed
-
Blz. 481
Doelstellingen
-
Blz. 482
Subdoel: Personen zijn geregistreerd conform hun feitelijke situatie
-
Blz. 483
Aanvragen en uitgeven van identiteitsdocumen-ten, (paspoorten, rijbewijzen en identiteitskaarten)
-
Blz. 484
Adresfraude bestrijden door uitvoeren landelijk aanpak adreskwaliteit
-
Blz. 485
Doorlopen naturalisatie procedure (zonder beslissing) en uitreiken Nederlanderschap
-
Blz. 486
Vaststellen identiteit aan de hand van identiteitspapieren, registratie dmv brondocumenten
-
Blz. 487
Vaststellen Identiteit aangever, akten opmaken en afgeven authentieke documenten verlof tot begraven
-
Blz. 488
Verwerken van akten en latere vermeldingen in de basisregistratie personen (BRP)
-
Blz. 489
Voltrekken van huwelijken
-
Blz. 490
Tweede Kamerverkiezingen 17 maart 2021
-
Blz. 491
Subdoel: Servicepunt en kanalen met goed opgeleide medewerkers voor de relatie met inwoners, ondernemers en instellingen
-
Blz. 492
Kanaaloptimalisatie
-
Blz. 493
Verdere ontwikkeling en stimulans tot gebruik van plaats- en tijdsonafhankelijke dienstverleningskanalen
-
Blz. 494
Doorontwikkeling kanalen
-
Blz. 495
Subdoel: Wij zijn goed bereikbaar voor inwoners, ondernemers en instellingen en open, deskundig en duidelijk in onze contacten
-
Blz. 496
In de organisatie bewustwording bevorderen over “de inwoner/ ondernemer centraal” stellen en faciliteiten bieden tot het inrichten en verbeteren van logische en effectieve klantreizen
-
Blz. 497
Doorontwikkeling servicepunt (post, mail, balie, telefonie, website) naar een (1) centrale toegang.
-
Blz. 498
Borgen van lezer gericht schrijven. Verbetering leesbaarheid van brieven, adviezen e.d.
-
Blz. 499
Kanaaloptimalisatie
-
Blz. 500
Steeds meer informatie is gekoppeld aan het zaaksysteem en online toegankelijk voor inwoners via het digitaal loket
-
Blz. 501
We bieden maatwerk waar nodig
-
Blz. 502
Subdoel: De kwaliteit en de klantbeleving wordt gewaardeerd als goed
-
Blz. 503
Meten inwonersbeleving gemeentelijke dienstverlening (benchmarking waarstaatjegemeente.nl)
-
Blz. 504
We bieden maatwerk waar nodig
-
Blz. 505
Financieel overzicht
-
Blz. 506
Doelenboom Bedrijfsvoering
-
Blz. 507
Doelenboom
-
Blz. 508
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 509
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 510
Doel: De medewerkers zijn in staat te doen wat de organisatie vraagt
-
Blz. 511
Doel: Inwoners zijn geïnformeerd en participeren
-
Blz. 512
Doel: Kwalitatief goede, effectieve en efficiënte ondersteuning en advisering aan bestuur en organisatie
-
Blz. 513
Doel: De financiële huishouding geeft een volledig en betrouwbaar beeld van de gemeentelijke financiële positie
-
Blz. 514
Doelstellingen
-
Blz. 515
Subdoel: Een aantrekkelijke werkgever met gekwalificeerde en flexibel inzetbare medewerkers
-
Blz. 516
Gefaseerd in gang zetten van benodigde interventies.
-
Blz. 517
In beeld brengen welke kennis, vaardigheden, houding en gedrag van kritiek belang zijn voor het behalen van de ambities en doelstellingen (rolafhankelijk)
-
Blz. 518
In kaart brengen in hoeverre medewerkers nu over de benodigde kennis, vaardigheden en houding en gedrag beschikken.
-
Blz. 519
Onderzoeken op welke termijn deze kennis, vaardigheden en houding en gedrag beschikbaar moeten zijn doorvertalen, definiëren en uitvoeren van de professionaliseringsopgave.
-
Blz. 520
Subdoel: Tijdige en volledige communicatie met en meer participatie tussen inwoners, instellingen, bestuur en organisatie
-
Blz. 521
Bevorderen en begeleiden van burgerparticipatie en mogelijk maken van inwonersinitiatieven
-
Blz. 522
Contact onderhouden met en subsidiëren van dorpsraden en plaatselijk belangverenigingen
-
Blz. 523
Crisiscommunicatie
-
Blz. 524
Doorschuiven faciliteren viering 75 jaar vrijheid naar 2021
-
Blz. 525
Netwerken onderhouden, waaronder (inter)nationale contacten en representatie
-
Blz. 526
Ontwikkelen en beheren communicatiemiddelen
-
Blz. 527
Ontwikkelen en beheren website, intranet en social media
-
Blz. 528
Organiseren van (interactieve) bijeenkomsten
-
Blz. 529
Strategiebepaling en uitvoering van communicatietrajecten bij projecten
-
Blz. 530
Verzorgen interne communicatie
-
Blz. 531
Verzorgen pers- en publieksvoorlichting
-
Blz. 532
Subdoel: De organisatie is doelmatig en doeltreffend gefaciliteerd
-
Blz. 533
Beschikbaar houden van apparatuur en telefonie
-
Blz. 534
Bijhouden van de energie-administratie
-
Blz. 535
Exploiteren van het bedrijfsrestaurant
-
Blz. 536
Gebruik en onderhoud materiaal en materieel (incl. tractie)
-
Blz. 537
Inkopen, beheren en uitgeven van kantoorartikelen, meubilair, abonnementen, materiaal en materieel
-
Blz. 538
Onderhouden systemen netwerkbeheer
-
Blz. 539
Realiseren / verzorgen ontsluiting netwerk voor externe toegang
-
Blz. 540
Registreren/verwerken van post
-
Blz. 541
Uitvoeren van bodediensten
-
Blz. 542
Verlenen van ondersteuning m.b.t. apparatuur en telefonie
-
Blz. 543
Zoekrichting: Gemeentehuis
-
Blz. 544
Subdoel: Actuele informatie is veilig, beschikbaar, betrouwbaar en toegankelijk in efficiënte systemen
-
Blz. 545
Borgen beveiliging en privacy (BIG, AVG, Ensia)*
-
Blz. 546
Dienstverlenend samenwerken (Zaakgericht digitaal werken)
-
Blz. 547
Digitaal Stelsel Omgevingswet (aansluiten op)
-
Blz. 548
Faciliteren (digitaal) samenwerken in de keten/participatie
-
Blz. 549
Faciliteren flexwerken (tijd en plaats onafhankelijk werken)
-
Blz. 550
Opzetten sturingsinformatie (informatie gestuurde overheid)
-
Blz. 551
Uitvoeren maatregelen beveiligingsplan voor 2018
-
Blz. 552
Uitvoeren maatregelen ENSIA
-
Blz. 553
Subdoel: Alle IC processen zijn beoordeeld op risico’s
-
Blz. 554
Archiveren volgens de archiefwet
-
Blz. 555
Beschikbaar houden van programmatuur
-
Blz. 556
Bijhouden van de verzekeringsportefeuille
-
Blz. 557
Doorontwikkelen doelenbomen
-
Blz. 558
Informatie beveiligen
-
Blz. 559
Onderzoeken rechtmatigheid en doelmatigheid
-
Blz. 560
Opstellen en monitoren van beleidsagenda met jaaragenda
-
Blz. 561
Opstellen P&C documenten-conform planning
-
Blz. 562
Uitvoeren applicatie-beheer
-
Blz. 563
Uitvoeren controlewerkzaamheden
-
Blz. 564
Uitvoeren van het Verbeterplan Bedrijfsvoering
-
Blz. 565
Uitvoeren van risicomanagement
-
Blz. 566
Subdoel: Goede advisering en ondersteuning Raad & Griffie
-
Blz. 567
Subdoel: Een zodanig ingericht besluitvormingsproces waardoor besluiten in rechte in stand kunnen blijven
-
Blz. 568
Het nemen van besluiten door college/raad
-
Blz. 569
Horen van inwoners
-
Blz. 570
In behandeling nemen, toetsen, coördineren en afdoen van bezwaren en klachten
-
Blz. 571
Ondersteunen van de diverse commissies
-
Blz. 572
Opstellen en actualiseren mandaatbesluit
-
Blz. 573
Toetsen van verordeningen, beleidsregels en overeenkomsten
-
Blz. 574
Uitvoeren Budgetbeheerregeling
-
Blz. 575
Uitvoeren kwaliteitszorg
-
Blz. 576
Voeren van verweer/ vertegenwoordigen van bestuursorgaan in bezwaar en beroep
-
Blz. 577
Volledig heroverwegen van besluiten irt bezwaar
-
Blz. 578
Voorbereiden zittingen Overijsselse Ombudsman
-
Blz. 579
Subdoel: Een jaarlijks materieel sluitende begroting en een goedkeurende accountantsverklaring bij de jaarrekening
-
Blz. 580
Aanmanen/invorderen bedragen
-
Blz. 581
Opstellen gemeentelijke belastingverordening (uitvoering Gemeentelijk Belastingkantoor Twente)
-
Blz. 582
Uitvoeren treasury-beleid
-
Blz. 583
Voeren van een juiste en volledige financiële administratie
-
Blz. 584
Financieel overzicht
-
Blz. 585
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 586
Fundament - Wat mag het kosten
-
Blz. 587
Overzicht baten en lasten
-
Blz. 588
Beleidsindicatoren
-
Blz. 589
Beleidsindicatoren
-
Blz. 590
Paragrafen
-
Blz. 591
Paragraaf Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 592
Inleiding
-
Blz. 593
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 594
Tabel risico's
-
Blz. 595
Toelichting risico's
-
Blz. 596
Conclusie
-
Blz. 597
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 598
Inleiding
-
Blz. 599
Wegen
-
Blz. 600
Openbare verlichting
-
Blz. 601
Gebouwen en civieltechnische kunstwerken
-
Blz. 602
Groen
-
Blz. 603
Grondwater
-
Blz. 604
Riolering
-
Blz. 605
Kaderplan speelruimte
-
Blz. 606
Tractie en gereedschappen
-
Blz. 607
Paragraaf Financiering
-
Blz. 608
Inleiding
-
Blz. 609
Paragraaf financiering
-
Blz. 610
Rentetoerekening en kredietrisico's
-
Blz. 611
Financieringspositie en -behoefte
-
Blz. 612
Mutaties leningenportefeuille
-
Blz. 613
Renteverwachting
-
Blz. 614
Paragraaf Bedrijfsvoering
-
Blz. 615
Inleiding
-
Blz. 616
Griffie
-
Blz. 617
Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 618
Inleiding
-
Blz. 619
Regio Twente, Enschede
-
Blz. 620
Veiligheidsregio Twente, Enschede
-
Blz. 621
Soweco NV, Almelo
-
Blz. 622
Stadsbank Oost Nederland, Enschede
-
Blz. 623
Gemeentelijk Belastingkantoor Twente, Hengelo
-
Blz. 624
Omgevingsdienst Twente
-
Blz. 625
Cogas, Almelo
-
Blz. 626
Twence Holding BV, Hengelo
-
Blz. 627
N.V. Rova Holding, Zwolle
-
Blz. 628
Wadinko N.V., Zwolle
-
Blz. 629
Bank Nederlandse Gemeenten (BNG), Den Haag
-
Blz. 630
Enexis
-
Blz. 631
Zonnepark Oosterweilanden BV, Vriezenveen
-
Blz. 632
Dimpact, Enschede
-
Blz. 633
Euregio, Gronau
-
Blz. 634
P-10 (Plattelandsgemeenten)
-
Blz. 635
Paragraaf Grondbeleid
-
Blz. 636
Inleiding
-
Blz. 637
Hoofdlijnen van het grondbeleid
-
Blz. 638
Geactualiseerde exploitatieopzetten 2020
-
Blz. 639
Paragraaf Lokale heffingen
-
Blz. 640
Inleiding
-
Blz. 641
Lokale heffingen
-
Blz. 642
Overzicht inkomsten gemeentelijke heffingen
-
Blz. 643
Beleid ten aanzien van de lokale heffingen
-
Blz. 644
Leges en rechten
-
Blz. 645
Begraafrechten
-
Blz. 646
Rioolheffing
-
Blz. 647
Woonlastenontwikkeling
-
Blz. 648
Kwijtscheldingsmogelijkheden
-
Blz. 649
Overzicht van baten en lasten 2021
-
Blz. 650
Overzicht van baten en lasten 2019 - 2021
-
Blz. 651
Overzicht van baten en lasten 2022 - 2024
-
Blz. 652
Toelichting bij financieel overzicht “baten en lasten per programma"
-
Blz. 653
Resultaatbestemming
-
Blz. 654
Resultaatbestemming na bestemming
-
Blz. 655
Overzicht algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 656
Algemene Uitkering gemeentefonds
-
Blz. 657
Dividenden
-
Blz. 658
Saldo van de financieringsfunctie
-
Blz. 659
Financieringspositie
-
Blz. 660
Overige algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 661
Onvoorziene uitgaven
-
Blz. 662
Overzicht van de geraamde incidentele baten en lasten
-
Blz. 663
Structurele mutaties reserves
-
Blz. 664
Financiële positie
-
Blz. 665
Uitgangspunten samenstelling begroting 2021
-
Blz. 666
Basis
-
Blz. 667
Budgettaire ontwikkelingen
-
Blz. 668
Stand en verloop van reserves
-
Blz. 669
EMU-saldo
-
Blz. 670
Geprognosticeerde balans
-
Blz. 671
Meerjarenraming 2022 - 2024
-
Blz. 672
Inleiding
-
Blz. 673
Uitgangspunten meerjarenraming
-
Blz. 674
Bijlagen
-
Blz. 675
Investeringslijsten 2021 - 2024
-
Blz. 676
Jaarschijf 2021
-
Blz. 677
Jaarschijf 2022
-
Blz. 678
Jaarschijf 2023
-
Blz. 679
Jaarschijf 2024
-
Blz. 680
EMU - saldo begroting 2021
-
Blz. 681
EMU - saldo begroting 2021
-
Blz. 682
Staat van reserves en voorzieningen begroting 2021 - 2024
-
Blz. 683
Staat van reserves en voorzieningen begroting 2021
-
Blz. 684
Toelichting
-
Blz. 685
Staat van reserves en voorzieningen begroting 2022
-
Blz. 686
Staat van reserves en voorzieningen begroting 2023
-
Blz. 687
Staat van reserves en voorzieningen begroting 2024
-
Blz. 688
Overzicht taakvelden
-
Blz. 689
Overzicht taakvelden
-
Blz. 690
Geprognostiseerde Balans 2021-2024
-
Blz. 691
Geprognostiseerde Balans 2021-2024
-
Blz. 692
Overzicht subsidies 2021 die niet in subsidieplafond zijn opgenomen
-
Blz. 693
Overzicht subsidies 2021 die niet in subsidieplafond zijn opgenomen
-
Blz. 694
Overzicht
-
Blz. 695
Lijst met verklarende afkortingen
-
Blz. 696
Lijst met verklarende afkortingen
-
Blz. 697
Ondertekening Programmabegroting 2021
-
Blz. 698
Ondertekening
-
Activiteiten
-
Overzicht
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap