-
Blz. 1
Programmabegroting 2023
-
Blz. 2
Programma’s
-
Blz. 3
Inleiding Programmabegroting 2023
-
Blz. 4
Inleiding Programmabegroting 2023
-
Blz. 5
Mensen vormen de basis
-
Blz. 6
Noodzaak
-
Blz. 7
Uitwerking in programma's
-
Blz. 8
Financieel overzicht: verklaring verschil uitgangspuntennotitie en begroting
-
Blz. 9
Financieel overzicht: nieuw beleid / verlengen huidig beleid
-
Blz. 10
Investeren
-
Blz. 11
Risico's
-
Blz. 12
Financieel overzicht grafiek
-
Blz. 13
Leeswijzer
-
Blz. 14
Verwerkte besluiten uit de Uitgangspuntennotitie 2023
-
Blz. 15
Toelichting
-
Blz. 16
Doelstellingen
-
Blz. 17
Overzicht verwerkte besluiten Programma Sociaal Domein
-
Blz. 18
Verwerkt besluit UPN 2023: Indexering vrouwenopvang
-
Blz. 19
Verwerkt besluit UPN 2023: WMO/vergrijzing
-
Blz. 20
Verwerkt besluit UPN 2023: WMO begeleiding
-
Blz. 21
Verwerkt besluit UPN 2023: Algemeen bestuur Openbaar Lichaam Gezondheid
-
Blz. 22
Verwerkt besluit UPN 2023: Hervormingsagenda jeugd
-
Blz. 23
Verwerkt besluit UPN 2023: Samen Twente: Jeugdbeschermingstafels en inflatie
-
Blz. 24
Verwerkt besluit UPN 2023: Woonplaatsbeginsel
-
Blz. 25
Overzicht verwerkte besluiten Programma Ruimte
-
Blz. 26
Verwerkt besluit UPN 2023: Riool
-
Blz. 27
Verwerkt besluit UPN 2023: Afval
-
Blz. 28
Verwerkt besluit UPN 2023: Werkbudget Openbare Orde en Veiligheid
-
Blz. 29
Verwerkt besluit UPN 2023: Omgevingswet
-
Blz. 30
Verwerkt besluit UPN 2023: Omgevingsdienst Twente
-
Blz. 31
Overzicht verwerkte besluiten Programma Economie en vrijetijdsbesteding
-
Blz. 32
Overzicht verwerkte besluiten Bedrijfsvoering
-
Blz. 33
Verwerkt besluit UPN 2023: ICT
-
Blz. 34
Verwerkt besluit UPN 2023: Vervallen dividend Cogas
-
Blz. 35
Uitwerking bezuinigingen
-
Blz. 36
Uitwerking bezuinigingen 2023
-
Blz. 37
Programma Sociaal Domein
-
Blz. 38
Inleiding
-
Blz. 39
Doelenboom Sociale Zaken
-
Blz. 40
Doelenboom
-
Blz. 41
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 42
Doel: Naar vermogen participerende doelgroep Participatiewet In de maatschappij
-
Blz. 43
Doel: Financieel en sociaal zelfredzame inwoners
-
Blz. 44
Doel: Sociaal zelfredzame inwoners
-
Blz. 45
Doelstellingen
-
Blz. 46
Subdoel: De zelfredzaamheid van de doelgroep participatiewet is bevorderd middels eigen kracht en de arbeidscapaciteit is geoptimaliseerd
-
Blz. 47
In samenwerking met programma Economie en Vrijetijdsbesteding, creëren van duurzame werkgelegenheid en samen te werken aan een inclusieve arbeidsmarkt.
-
Blz. 48
Subdoel: Inwoners met onvoldoende draagkracht beschikken over voldoende middelen om te participeren
-
Blz. 49
Minimabeleid
-
Blz. 50
Subdoel: Bijstandsgerechtigden beschikken ten minste (gezamenlijk) over een inkomen op bijstandsniveau
-
Blz. 51
Begeleiden naar arbeid middels o.a. ons eigen leerbedrijf en/of participatie en/of tegenprestatie en/of garantiebanen en/of nieuw beschut
-
Blz. 52
Subdoel: Nieuwe Twenteranders hebben huisvesting en maatschappelijke begeleiding en zijn ingeburgerd
-
Blz. 53
Uitvoeren regierol nieuwe wet Inburgering
-
Blz. 54
Metingen en verplichte indicatoren
-
Blz. 55
Doelenboom Maatschappelijke ondersteuning
-
Blz. 56
Doelenboom
-
Blz. 57
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 58
Doel: Inwoners wonen langer zelfstandig thuis
-
Blz. 59
Doel: Inwoners voorzien in hun ondersteuningsbehoefte
-
Blz. 60
Doel: Inwoners zijn zich bewust van eigen verantwoordelijkheid nu en in de toekomst
-
Blz. 61
Doelstellingen
-
Blz. 62
Subdoel: Maatwerkvoorzieningen zijn toereikend
-
Blz. 63
Financiële ontwikkelingen Sociaal Domein
-
Blz. 64
Metingen en verplichte indicatoren
-
Blz. 65
Doelenboom Gezondheidszorg
-
Blz. 66
Doelenboom
-
Blz. 67
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 68
Doel: De gezondheid en vitaliteit van inwoners is bevorderd
-
Blz. 69
Doel: De gezondheid van inwoners is beschermd
-
Blz. 70
Doelstellingen
-
Blz. 71
Subdoel: Hulp in nood is geboden daar waar nodig
-
Blz. 72
Tegengaan eenzaamheid
-
Blz. 73
Beheren en vervangen van de bestaande AED’s
-
Blz. 74
Voortzetten van het Scheidingspunt
-
Blz. 75
Metingen
-
Blz. 76
Doelenboom Onderwijs
-
Blz. 77
Doelenboom
-
Blz. 78
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 79
Doel: Onderwijsachterstanden zijn teruggedrongen
-
Blz. 80
Doel: Inwoners hebben voldoende basisvaardigheden om mee te doen aan de samenleving
-
Blz. 81
Doel: Onderwijsvoorzieningen zijn toegankelijk
-
Blz. 82
Doelstellingen
-
Blz. 83
Subdoel: Afname van aantal inwoners die laaggeletterd zijn
-
Blz. 84
Uitvoering geven aan het actieplan laaggeletterdheid
-
Blz. 85
Subdoel: Onderwijshuisvesting en leerlingenvervoer voldoet aan vastgestelde norm
-
Blz. 86
Onderwijshuisvesting en IHP
-
Blz. 87
Metingen
-
Blz. 88
Doelenboom Jeugd
-
Blz. 89
Doelenboom
-
Blz. 90
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 91
Doel: Er zijn voldoende ontwikkelingsmogelijkheden voor de jeugd op alle leefgebieden
-
Blz. 92
Doel: Er is preventie van problemen bij jeugd
-
Blz. 93
Doel: Waar nodig is er ondersteuning en zorg voor jeugdigen en ouders
-
Blz. 94
Doelstellingen
-
Blz. 95
Subdoel: Jeugd in (tijdelijk) kwetsbare posities wordt ondersteund
-
Blz. 96
Beschikbaar stellen en toewijzen van jeugdhulp
-
Blz. 97
Samenwerkingsagenda jeugdhulp
-
Blz. 98
Toekomstscenario kind- en gezinsbescherming
-
Blz. 99
Subdoel: Er zijn voor alle jeugdigen voldoende toegankelijke basisvoorzieningen gericht op activering en preventie
-
Blz. 100
Subsidiëren en afspraken continueren op het gebied van jongerenwerk en straathoekwerk
-
Blz. 101
Metingen en verplichte indicatoren
-
Blz. 102
Doelenboom Transformatie Sociaal Domein
-
Blz. 103
Doelenboom Transformatie Sociaal Domein
-
Blz. 104
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 105
Doel: Omkijken naar elkaar
-
Blz. 106
Doel: Thuis is het fijn en veilig
-
Blz. 107
Doel: Iedereen doet mee
-
Blz. 108
Doelstellingen
-
Blz. 109
Meer jeugdigen groeien thuis/in een thuisomgeving op
-
Blz. 110
Overzicht interventies Sociaal Domein
-
Blz. 111
Twentse transformatie
-
Blz. 112
Beleidsdocumenten
-
Blz. 113
Wat mag het kosten programma Sociaal Domein
-
Blz. 114
Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 115
Programma Ruimte
-
Blz. 116
Inleiding
-
Blz. 117
Doelenboom Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 118
Doelenboom
-
Blz. 119
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 120
Doel: Verbeteren leefbaarheid en tegengaan fysieke verloedering
-
Blz. 121
Doel: Een meer integrale aanpak van georganiseerde criminaliteit (ondermijning)
-
Blz. 122
Doel: Doelgerichte aanpak op zorg, jeugd en veiligheid
-
Blz. 123
Doel: Fysieke onveiligheid wordt voorkomen en/of effectief aangepakt
-
Blz. 124
Doelstellingen
-
Blz. 125
Subdoel: De fysieke leefomgeving is schoner en veiliger
-
Blz. 126
Uitvoeringsprogramma VTH
-
Blz. 127
Subdoel: Een meer integere en weerbare gemeente zijn die niet vatbaar is voor ondermijning
-
Blz. 128
Het bevorderen van de bewustwording en gedeelde verantwoordelijkheid zowel intern als extern
-
Blz. 129
Deelnemen aan de Twentse ondermijningsweken
-
Blz. 130
Verdieping ondermijning in het buitengebied
-
Blz. 131
Concretiseren samenwerking gemeente Almelo op veiligheidsthema’s
-
Blz. 132
Subdoel: Intensievere bestuurlijke handhaving
-
Blz. 133
Minimaal twee integrale controles uitvoering in samenwerking met o.a. ODT, Politie en Sociale Recherche Twente
-
Blz. 134
Implementeren verbrede beleidslijn BIBOB
-
Blz. 135
Subdoel: Handhaven en verbeteren van de huidige netwerksamenwerking, zowel vanuit het sociaal domein als openbare orde en veiligheid
-
Blz. 136
Inzetten op meer data gestuurd werken met behulp van het regionaal dashboard Veiligheid
-
Blz. 137
Subdoel: Preventieve aanpak escalerende (buren) ruzies
-
Blz. 138
Pilot buurtbemiddeling
-
Blz. 139
Metingen en verplichte indicatoren
-
Blz. 140
Doelenboom Openbare ruimte en verkeer
-
Blz. 141
Doelenboom
-
Blz. 142
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 143
Doel: Openbare ruimte voldoet beter aan de vastgestelde doelen
-
Blz. 144
Doel: Verbeteren infrastructuur
-
Blz. 145
Doel: Betere bereikbaarheid voor alle vervoerswijzen
-
Blz. 146
Doel: Klimaatbestendiger inrichten openbare ruimte
-
Blz. 147
Doelstellingen
-
Blz. 148
Subdoel: Bevorderen klimaatbestendige openbare ruimte bij onderhoud, beheer en projecten
-
Blz. 149
Opstellen nieuw beleid
-
Blz. 150
Metingen
-
Blz. 151
Doelenboom Duurzaamheid, milieu en VTH
-
Blz. 152
Doelenboom
-
Blz. 153
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 154
Doel: Inwoners, bedrijven en gemeente zijn zich bewust van hun leefomgeving en handelen duurzamer
-
Blz. 155
Doel: Er is een schoner, gezonder en veiliger leefomgeving voor mensen
-
Blz. 156
Doelstellingen
-
Blz. 157
Subdoel: Duurzame initiatieven zijn gestimuleerd en gefaciliteerd
-
Blz. 158
Uitvoeren Ontwikkelprogramma Agenda Duurzaamheid 2018—2022
-
Blz. 159
Subdoel: Er is minder energie verbruikt en het aandeel duurzame energie is toegenomen
-
Blz. 160
Uitvoering Klimaatakkoord / energie
-
Blz. 161
Besparen energie in de huursector
-
Blz. 162
Deelnemen Regionale Energie Strategie (RES) Twente
-
Blz. 163
Coördineren Energieloket 3.0
-
Blz. 164
Energieprojecten
-
Blz. 165
Uitvoeren Warmtevisie
-
Blz. 166
Subdoel: Er is een duurzame en meer circulaire inzamelstructuur voor huishoudelijk afval
-
Blz. 167
Optimaliseren inzamelstructuur huishoudelijk afval
-
Blz. 168
Subdoel: Kwaliteit leefomgeving voldoet aan milieunormen
-
Blz. 169
Uitvoeringsprogramma VTH- speerpunten ODT
-
Blz. 170
Subdoel: Ongezonde (milieu)situaties inventariseren en ongedaan maken
-
Blz. 171
Asbestsanering
-
Blz. 172
Beleidsdocumenten
-
Blz. 173
Metingen
-
Blz. 174
Doelenboom Bouwen, wonen, ruimtelijke ontwikkeling, Gemeentelijk Vastgoed en VTH
-
Blz. 175
Doelenboom
-
Blz. 176
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 177
Doel: Betere toedeling van functies in de fysieke leefomgeving
-
Blz. 178
Doel: Betere afstemming op woningvraag
-
Blz. 179
Doel: Passender vestigingsmogelijkheden voor bedrijven
-
Blz. 180
Doel: Gemeentelijk vastgoed of het gebruik daarvan ondersteunt maatschappelijke doelen
-
Blz. 181
Doelstellingen
-
Blz. 182
Subdoel: Werken volgens de omgevingswet en WKB
-
Blz. 183
Actualiseren Omgevingsvisie 1.0
-
Blz. 184
Opstellen gebiedsprogramma kernen
-
Blz. 185
Doorontwikkeling Omgevingswet
-
Blz. 186
Start bouw omgevingsplan
-
Blz. 187
Doorontwikkeling Wet kwaliteitsborging voor het bouwen (Wkb)
-
Blz. 188
Subdoel: Actuele functies in de fysieke leefomgeving (OP/OV/GP)
-
Blz. 189
Verschuiving van bestemmingsplanprocedure naar omgevingsplanactiviteiten
-
Blz. 190
Kanaal Almelo - De Haandrik
-
Blz. 191
Subdoel: Vergroten woningaanbod: voor 2031 zijn minimaal 550 woningen gerealiseerd, dragen we bij aan de regionale woningopgave en is er woningaanbod voor bijzondere doelgroepen
-
Blz. 192
Uitvoeren Woonwagenbeleid
-
Blz. 193
Opzetten/ uitvoeren prestatieafspraken Mijande Wonen
-
Blz. 194
Woonvisie Twenterand
-
Blz. 195
Regionale Woondeal, Rijksprogramma's Woningbouw & Wet versterken regie volkshuisvesting
-
Blz. 196
Huisvesting bijzondere doelgroepen (statushouders, asielzoekers)
-
Blz. 197
Motie 2022-M50 Onderzoek Zelfbewoningsplicht en Opkoopbescherming
-
Blz. 198
Uitvoeren Regionale Woonagenda Twente 2021-2025
-
Blz. 199
Voorbereiden en ontwikkelen van fysieke projecten 2023
-
Blz. 200
Subdoel: Voldoende bedrijventerreinen / centrumgebied
-
Blz. 201
Centrumvisie Vriezenveen en Centrumontwikkeling Vroomshoop
-
Blz. 202
Programmering bedrijventerreinen
-
Blz. 203
Actualisatie grondbeleid
-
Blz. 204
Subdoel: Strategische keuze voor vastgoedportefeuille
-
Blz. 205
Strategische portefeuillesturing
-
Blz. 206
Dashboard voor portefeuillemanagement
-
Blz. 207
Opstellen en uitvoeren verhuurbeleid
-
Blz. 208
Opstellen en uitvoeren routekaart verduurzaming maatschappelijk vastgoed
-
Blz. 209
Beleidsdocumenten
-
Blz. 210
Metingen
-
Blz. 211
Wat mag het kosten programma Ruimte
-
Blz. 212
Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 213
Programma Economie en vrijetijdsbesteding
-
Blz. 214
Inleiding
-
Blz. 215
Doelenboom Cultuur en Recreatie & Toerisme
-
Blz. 216
Doelenboom
-
Blz. 217
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 218
Doel: Inwoners hebben toegang tot cultuur, kennis en informatie
-
Blz. 219
Doel: Inwoners en bezoekers hebben kennis van het lokaal erfgoed en de lokale geschiedenis
-
Blz. 220
Doel: Ontmoetingsplekken voor verbinding, ontmoeting en educatie zijn aanwezig
-
Blz. 221
Doel: Er is een aantrekkelijk en variërend recreatief en toeristisch aanbod
-
Blz. 222
Doelstellingen
-
Blz. 223
Subdoel: Iedere inwoner kan zijn creatieve talenten ontwikkelen
-
Blz. 224
Een passend en veelzijdig cultuuraanbod voor alle inwoners & verbreden maatschappelijke rol culturele verenigingen en organisaties
-
Blz. 225
Inzicht culturele organisaties en verenigingen, cultuuraanbod en kennismakingslessen
-
Blz. 226
Doorontwikkelen Cultuur Platform Twenterand
-
Blz. 227
Subdoel: Multifunctionele accommodaties worden efficiënt(er) gebruikt
-
Blz. 228
Doorontwikkeling subsidiebeleid
-
Blz. 229
Subdoel: Er wordt ruimte geboden aan de R&T sector voor initiatieven in de samenleving en voor uitvoering van regionale en lokale promotie
-
Blz. 230
Actualiseren Nota Vrijetijdseconomie
-
Blz. 231
Beleidsdocumenten
-
Blz. 232
Doelenboom Economie en werkgelegenheid
-
Blz. 233
Doelenboom
-
Blz. 234
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 235
Doel: Stimuleren van duurzame werkgelegenheid
-
Blz. 236
Doel: Een stimulerend ondernemersklimaat voor alle economische entiteiten passend bij de gemeente is gerealiseerd
-
Blz. 237
Doel: De gemeente werkt ondernemersgericht
-
Blz. 238
Doelstellingen
-
Blz. 239
Subdoel: Een sociaal en economisch vitaal platteland
-
Blz. 240
Toekomstgerichte visie voor het buitengebied en uitvoering
-
Blz. 241
Platteland
-
Blz. 242
Leader
-
Blz. 243
Subdoel: Er is voldoende kwantitatieve en kwalitatieve fysieke ruimte voor de huisvesting van ondernemers aanwezig
-
Blz. 244
Detailhandelsstructuurvisie
-
Blz. 245
Exploiteren bestaande terreinen en revitalisering Garstelanden.
-
Blz. 246
Uitvoeren plan van aanpak Centrumvisie Vriezenveen
-
Blz. 247
Uitvoering geven aan de economische visie 'de toekomst van BV Twenterand'
-
Blz. 248
Economische agenda
-
Blz. 249
Beleidsdocumenten
-
Blz. 250
Doelenboom Sport
-
Blz. 251
Doelenboom
-
Blz. 252
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 253
Doel: 75% van de inwoners sport en beweegt
-
Blz. 254
Doelstellingen
-
Blz. 255
Subdoel: Passend en veelzijdig aanbod sport- en beweegstimulering
-
Blz. 256
Realisatie en oplevering zwembad Vriezenveen
-
Blz. 257
Vervanging sportaccommodaties
-
Blz. 258
Inzicht sportorganisaties, sport- en beweegaanbod en kennismakingslessen
-
Blz. 259
Overzicht aanbod Uniek sporten
-
Blz. 260
Subdoel: Er zijn vitalere sportverenigingen
-
Blz. 261
Vaststellen en implementeren sportvisie en sportaccommodatiebeleid
-
Blz. 262
Organisatie Thema-avonden "Twenterand Sport"
-
Blz. 263
Uitvoering geven aan lokaal sport- en beweegakkoord
-
Blz. 264
Subdoel: Twenterand is trots op de sport (talentontwikkeling)
-
Blz. 265
Inzet verenigingsadviseur / gemeentelijk aanspreekpunt
-
Blz. 266
Voortzetten combinatie functionarissen
-
Blz. 267
Samenwerken met Sportplatform
-
Blz. 268
Deelname regionaal sportoverleg en uitvoering regionale sportvisie
-
Blz. 269
Beleidsdocumenten
-
Blz. 270
Wat mag het kosten programma Economie en vrijetijdsbesteding
-
Blz. 271
Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 272
Bedrijfsvoering
-
Blz. 273
Inleiding
-
Blz. 274
Dienstverlening
-
Blz. 275
Inleiding Dienstverlening
-
Blz. 276
Bedrijfsvoering Twenterand
-
Blz. 277
Bedrijfsvoering
-
Blz. 278
Griffie
-
Blz. 279
Wat mag het kosten Bedrijfsvoering
-
Blz. 280
Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 281
Beleidsindicatoren
-
Blz. 282
Beleidsindicatoren
-
Blz. 283
Paragrafen
-
Blz. 284
Paragraaf Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 285
Inleiding
-
Blz. 286
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 287
Tabel risico's
-
Blz. 288
Toelichting risico's
-
Blz. 289
Conclusie
-
Blz. 290
Paragraaf Onderhoud Kapitaalgoederen
-
Blz. 291
Inleiding
-
Blz. 292
Wegen
-
Blz. 293
Openbare verlichting
-
Blz. 294
Gebouwen en civieltechnische kunstwerken
-
Blz. 295
Groen
-
Blz. 296
Grondwater
-
Blz. 297
Riolering
-
Blz. 298
Kaderplan speelruimte
-
Blz. 299
Tractie en gereedschappen
-
Blz. 300
Paragraaf Financiering
-
Blz. 301
Inleiding
-
Blz. 302
Paragraaf financiering
-
Blz. 303
Rentetoerekening en kredietrisico's
-
Blz. 304
Financieringspositie en -behoefte
-
Blz. 305
Mutaties leningenportefeuille
-
Blz. 306
Renteverwachting
-
Blz. 307
Paragraaf Bedrijfsvoering
-
Blz. 308
Inleiding
-
Blz. 309
Paragraaf Verbonden Partijen
-
Blz. 310
Inleiding
-
Blz. 311
Regionale samenwerking in Twente
-
Blz. 312
Veiligheidsregio Twente, Enschede
-
Blz. 313
Soweco NV, Almelo
-
Blz. 314
Stadsbank Oost Nederland, Enschede
-
Blz. 315
Gemeentelijk Belastingkantoor Twente, Hengelo
-
Blz. 316
Omgevingsdienst Twente
-
Blz. 317
Cogas, Almelo
-
Blz. 318
Twence Holding BV, Hengelo
-
Blz. 319
N.V. Rova Holding, Zwolle
-
Blz. 320
Wadinko N.V., Zwolle
-
Blz. 321
Bank Nederlandse Gemeenten (BNG), Den Haag
-
Blz. 322
Enexis
-
Blz. 323
Zonnepark Oosterweilanden BV, Vriezenveen
-
Blz. 324
Dimpact, Enschede
-
Blz. 325
Euregio, Gronau
-
Blz. 326
P-10 (Plattelandsgemeenten)
-
Blz. 327
Paragraaf Grondbeleid
-
Blz. 328
Inleiding
-
Blz. 329
Hoofdlijnen van het grondbeleid
-
Blz. 330
Geactualiseerde exploitatieopzetten
-
Blz. 331
Paragraaf Lokale Heffingen
-
Blz. 332
Inleiding
-
Blz. 333
Lokale Heffingen
-
Blz. 334
Overzicht inkomsten gemeentelijke heffingen
-
Blz. 335
Beleid ten aanzien van de lokale heffingen
-
Blz. 336
Leges en rechten
-
Blz. 337
Begraafrechten
-
Blz. 338
Rioolheffing
-
Blz. 339
Woonlastenontwikkeling
-
Blz. 340
Kwijtscheldingsmogelijkheden
-
Blz. 341
Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 342
Overzicht van baten en lasten 2021-2023
-
Blz. 343
Overzicht van baten en lasten 2024-2026
-
Blz. 344
Toelichting bij financieel overzicht "baten en lasten per programma"
-
Blz. 345
Resultaatbestemming
-
Blz. 346
Resultaat na bestemming
-
Blz. 347
Overzicht algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 348
Algemene uitkering gemeentefonds
-
Blz. 349
Dividenden
-
Blz. 350
Saldo van de financieringsfunctie
-
Blz. 351
Financieringspositie
-
Blz. 352
Overige algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 353
Onvoorziene uitgaven
-
Blz. 354
Overzicht van de geraamde incidentele baten en lasten
-
Blz. 355
Structurele mutaties reserves
-
Blz. 356
Financiële positie
-
Blz. 357
Uitgangspunten samenstelling begroting 2023
-
Blz. 358
Basis
-
Blz. 359
Stand en verloop van reserves
-
Blz. 360
EMU-Saldo
-
Blz. 361
Geprognosticeerde balans
-
Blz. 362
Meerjarenraming 2024-2026
-
Blz. 363
Inleiding
-
Blz. 364
Uitgangspunten meerjarenraming
-
Blz. 365
Bijlagen
-
Blz. 366
Investeringslijsten 2023-2026
-
Blz. 367
Jaarschijf 2023
-
Blz. 368
Jaarschijf 2024
-
Blz. 369
Jaarschijf 2025
-
Blz. 370
Jaarschijf 2026
-
Blz. 371
EMU-saldo begroting 2023
-
Blz. 372
EMU-saldo begroting 2023
-
Blz. 373
Beeld structureel begrotingssaldo
-
Blz. 374
Beeld structureel begrotingssaldo
-
Blz. 375
Staat van reserves en voorzieningen begroting 2023-2026
-
Blz. 376
Staat van reserves en voorzieningen begroting 2023
-
Blz. 377
Toelichting
-
Blz. 378
Staat van reserves en voorzieningen begroting 2024
-
Blz. 379
Staat van reserves en voorzieningen begroting 2025
-
Blz. 380
Staat van reserves en voorzieningen begroting 2026
-
Blz. 381
Overzicht taakvelden
-
Blz. 382
Overzicht taakvelden
-
Blz. 383
Geprognosticeerde balans 2023 - 2026
-
Blz. 384
Geprognosticeerde balans 2023-2026
-
Blz. 385
Overzicht subsidies 2023 die niet in subsidieplafond zijn opgenomen
-
Blz. 386
Overzicht subsidies 2023 die niet in subsidieplafond zijn opgenomen
-
Blz. 387
Overzicht
-
Blz. 388
Lijst met verklarende afkortingen
-
Blz. 389
Lijst met verklarende afkortingen
-
Blz. 390
Ondertekening Programmabegroting 2023
-
Blz. 391
Ondertekening
-
Activiteiten
-
Overzicht
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap