Het college zet in op andere en vernieuwende manier van communicatie en meer zichtbaar zijn bij de inwoners van Twenterand. Beter aansluiten bij de beleving van de inwoners van Twenterand is dan een voorwaarde. Vernieuwend daarin is de inzet van een digitaal platform, zoals in 2019 experimenteel en succesvol gebruikt bij de evaluatie van de koopzondag. Zo'n platform is een goed middel om de mening van de inwoner van Twenterand te kunnen peilen en vervolgens te betrekken bij de besluitvorming. Ook kunnen er initiatieven uit de samenleving mee worden gedeeld. Ook wordt er structureel meer besteed aan het (laten) maken van video’s. In 2019 is hiervoor een video-abonnement afgesloten met een filmmaker uit de gemeente. Gezien de toename van de inzet van video’s is het een uitdrukkelijke wens om financiële ruimte te hebben voor de inzet van zo'n filmmaker. Meer traditioneel, maar ook ter bevordering van de zichtbaarheid, is de inzet van posterdisplays, advertenties en gemeentecontact als belangrijke middelen om te laten zien wat de gemeente doet en wat er binnen de gemeente gebeurt. Daarmee creëren we een communicatie toolbox, waaruit we per onderwerp, per project of per thema kunnen kiezen voor de communicatiemiddelen die het best aansluiten op de doelgroep.  Hiervoor is in de begroting een bedrag opgenomen van € 30.000 in 2020 en € 5.000 in 2021 en 2022 conform besloten in de kadernota.