-
Blz. 1
Jaarstukken 2021
-
Blz. 2
Programma’s
-
Blz. 3
Inleiding Jaarstukken 2021
-
Blz. 4
Inleiding
-
Blz. 5
Programma's
-
Blz. 6
Programma Sociaal Domein
-
Blz. 7
Inleiding Programma Sociaal Domein
-
Blz. 8
Inleiding
-
Blz. 9
Doelenboom Sociale Zaken
-
Blz. 10
Doelenboom
-
Blz. 11
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 12
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 13
Doel: Naar vermogen participerende doelgroep Participatiewet In de maatschappij
-
Blz. 14
Doel: Financieel en sociaal zelfredzame inwoners
-
Blz. 15
Wat hebben we bereikt
-
Blz. 16
Subdoel: De zelfredzaamheid van de doelgroep participatiewet is bevorderd middels eigen kracht en de arbeidscapaciteit is geoptimaliseerd
-
Blz. 17
Begeleiden naar arbeid middels o.a. ons eigen leerbedrijf en/of participatie en/of tegenprestatie en/of garantiebanen en/of nieuw beschut
-
Blz. 18
Uitvoeren sociale werkvoorziening
-
Blz. 19
Subdoel: Inwoners met onvoldoende draagkracht beschikken over voldoende middelen om te participeren
-
Blz. 20
Inzet van wettelijke regelingen
-
Blz. 21
Subdoel: Afname van het aantal inwoners met niet beheersbare problematische schulden
-
Blz. 22
Inzet schuldhulppreventie en -verlening.
-
Blz. 23
Subdoel: Nieuwe Twenteranders hebben huisvesting en maatschappelijke begeleiding en zijn ingeburgerd
-
Blz. 24
Uitvoeren regierol nieuwe wet Inburgering
-
Blz. 25
Metingen
-
Blz. 26
Doelenboom Maatschappelijke ondersteuning
-
Blz. 27
Doelenboom
-
Blz. 28
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 29
Beoogd maatschappelijk effect: Inwoners zijn zo lang en zoveel mogelijk zelfredzaam
-
Blz. 30
Doel: Inwoners wonen langer zelfstandig thuis
-
Blz. 31
Doel: Inwoners voorzien in hun ondersteuningsbehoefte (kanteling)
-
Blz. 32
Doel: Inwoners zijn zich bewust van eigen verantwoordelijkheid nu en in de toekomst
-
Blz. 33
Wat hebben we bereikt
-
Blz. 34
Subdoel: Maatwerkvoorzieningen zijn toereikend
-
Blz. 35
Doordecentralisatie beschermd wonen en maatschappelijke opvang
-
Blz. 36
Financiële ontwikkelingen Sociaal Domein
-
Blz. 37
Beschikbaar stellen en toewijzen van maatwerkvoorzieningen
-
Blz. 38
Organiseren toezicht Wmo in Samen14 verband
-
Blz. 39
Beschikbaar stellen en financieren regionaal maatwerk vervoer
-
Blz. 40
Subdoel: Algemene maatschappelijke voorzieningen zijn toegankelijk en toereikend
-
Blz. 41
Uitvoeren transformatieprogramma sociaal domein (Innovatiefonds)
-
Blz. 42
Versterken voorliggend veld
-
Blz. 43
Subdoel: Er is meer aanspraak gedaan op informele zorg (mantelzorg en vrijwilligers)
-
Blz. 44
Gericht stimuleren vrijwilligerswerk onder bepaalde doelgroepen
-
Blz. 45
Metingen
-
Blz. 46
Doelenboom Gezondheidszorg
-
Blz. 47
Doelenboom
-
Blz. 48
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 49
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 50
Doel: De gezondheid en vitaliteit van inwoners is bevorderd
-
Blz. 51
Doel: De gezondheid van inwoners is beschermd
-
Blz. 52
Wat hebben we bereikt
-
Blz. 53
Subdoel: Inwoners zijn zich bewust van de invloed van leefstijl op hun gezondheid
-
Blz. 54
Aanpak drugsproblematiek
-
Blz. 55
Uitvoering lokaal gezondheidsbeleid
-
Blz. 56
Volwassenen- en ouderenmonitor GGD
-
Blz. 57
Subdoel: Hulp in nood is geboden waar nodig
-
Blz. 58
Bestrijden van de eikenprocessierups
-
Blz. 59
Implementatie en uitvoering Wet Verplichte GGZ
-
Blz. 60
Ontwikkeling Scheidingsloket
-
Blz. 61
Uitvoering lokaal gezondheidsbeleid
-
Blz. 62
Tegengaan eenzaamheid
-
Blz. 63
Metingen
-
Blz. 64
Doelenboom Onderwijs
-
Blz. 65
Doelenboom
-
Blz. 66
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 67
Beoogd maatschappelijk effect: Iedere inwoner is zo lang en zoveel mogelijk zelfredzaam
-
Blz. 68
Doel: Onderwijsachterstanden zijn teruggedrongen
-
Blz. 69
Doel: Laaggeletterdheid is afgenomen
-
Blz. 70
Doel: Onderwijsvoorzieningen zijn toegankelijk
-
Blz. 71
Wat hebben we bereikt
-
Blz. 72
Subdoel: Zoveel mogelijk kinderen van 2½ - 4 jaar krijgen een aanbod
-
Blz. 73
Subsidiëren van peuterplaatsen en plaatsen voor- en vroegschoolse Educatie (VVE)
-
Blz. 74
Onderwijsagenda
-
Blz. 75
Subsidiëren SMI
-
Blz. 76
Subdoel: Afname van het aantal inwoners die laaggeletterd zijn
-
Blz. 77
Uitvoering geven aan het actieplan laaggeletterdheid
-
Blz. 78
Verbeteren basisvaardigheden lezen en schrijven
-
Blz. 79
Subdoel: Onderwijshuisvesting en leerlingenvervoer voldoet aan vastgestelde norm
-
Blz. 80
Onderwijshuisvesting en IHP
-
Blz. 81
Uitvoeren leerlingenvervoer
-
Blz. 82
Subdoel: Kinderen krijgen een passende onderwijsplek en afgestemde (jeugd)hulp/zorg
-
Blz. 83
Techniek en basisonderwijs (maakplaatsen)
-
Blz. 84
Techniek en voortgezet onderwijs
-
Blz. 85
Metingen
-
Blz. 86
Doelenboom Jeugd
-
Blz. 87
Doelenboom
-
Blz. 88
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 89
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 90
Doel: Er zijn voldoende ontwikkelingsmogelijkheden voor de jeugd op alle leefgebieden
-
Blz. 91
Doel: Er is preventie van problemen bij jeugd
-
Blz. 92
Doel: Waar nodig is er ondersteuning en zorg voor jeugdigen en ouders
-
Blz. 93
Wat hebben we bereikt
-
Blz. 94
Subdoel: Er is een betrokken en draagkrachtige sociale omgeving
-
Blz. 95
Stimuleren gezond leef- en groepsgedrag.
-
Blz. 96
Subdoel: Er zijn voor alle jeugdigen voldoende toegankelijke basisvoorzieningen gericht op activering en preventie
-
Blz. 97
Subsidiëren en afspraken continueren op het gebied van jongerenwerk en straathoekwerk
-
Blz. 98
Tweede jongereninloop Vriezenveen
-
Blz. 99
Zorgen voor optimale benutting van gemeentelijke regelingen door gezinnen
-
Blz. 100
Subdoel: Er is een sluitende keten van tijdige vroegsignalering en doorgeleiding naar ondersteuning en zorg
-
Blz. 101
In stand houden en verbeteren van de huidige netwerksamenwerking.
-
Blz. 102
Subdoel: Jeugd in (tijdelijk) kwetsbare posities wordt ondersteund
-
Blz. 103
Beschikbaar stellen en toewijzen van jeugdhulp
-
Blz. 104
Expertisecentrum Duurzame Gezinsvormen
-
Blz. 105
Afspraken maken en beheren met instellingen, zorgaanbieders, huisartsen en Raad voor kinderbescherming
-
Blz. 106
Doorontwikkeling POH Jeugd GGZ
-
Blz. 107
Kenniscentrum Mensenhandel Twente
-
Blz. 108
Regionale ontwikkelingen
-
Blz. 109
Veilig Thuis Twente
-
Blz. 110
Jeugdbeschermingstafels
-
Blz. 111
Subdoel: Er is een veilige opgroei- en opvoedsituatie in gezinnen
-
Blz. 112
Informeren en adviseren in opgroei- en opvoedsituaties door het subsidiëren van partners in het CJG
-
Blz. 113
Metingen
-
Blz. 114
Doelenboom Ontwikkelprogramma Transformatie Sociaal Domein
-
Blz. 115
Doelenboom
-
Blz. 116
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 117
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 118
Doel: Omkijken naar elkaar
-
Blz. 119
Doel: Thuis is het fijn en veilig
-
Blz. 120
Doel: Iedereen doet mee
-
Blz. 121
Wat hebben we bereikt
-
Blz. 122
Subdoel: Welzijn wordt ingezet als middel om de eigen kracht te versterken
-
Blz. 123
Verstevigen sociale infrastructuur/voorliggend veld
-
Blz. 124
Subdoel: Nadelige gevolgen van echtscheidingen voorkomen en beperken
-
Blz. 125
Ontwikkeling Scheidingsloket
-
Blz. 126
Wat heeft het gekost
-
Blz. 127
Overzicht van baten en lasten Sociaal Domein
-
Blz. 128
Wat heeft het gekost
-
Blz. 129
Programma Ruimte
-
Blz. 130
Inleiding Programma Ruimte
-
Blz. 131
Inleiding
-
Blz. 132
Doelenboom Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 133
Doelenboom
-
Blz. 134
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 135
Beoogd maatschappelijk effect: Twenterand is een veilige gemeente
-
Blz. 136
Doel: Er is minder overlast
-
Blz. 137
Doel: Er is minder criminaliteit
-
Blz. 138
Doel: Fysieke onveiligheid wordt voorkomen en/of effectief aangepakt
-
Blz. 139
Wat hebben we bereikt
-
Blz. 140
Subdoel: Preventieve aanpak escalerende (buren)ruzies
-
Blz. 141
Voortzetten conflictbemiddeling: inloopspreekeur en inhoudelijk behandelen van zware casuïstiek door middel van mediaton.
-
Blz. 142
Subdoel: Aanpak drugscriminaliteit en drugsoverlast
-
Blz. 143
Voortzetten persoonsgerichte aanpak in samenwerking met ketenpartners
-
Blz. 144
Subdoel: Bestuurlijke aanpak van (georganiseerde) criminaliteit
-
Blz. 145
Vergroten bewustwording van ondermijningssignalen en oppakken en aanpakken van deze signalen in samenwerking met ketenpartners
-
Blz. 146
Subdoel: Crisisbeheersing
-
Blz. 147
Organiseren oefeningen van de Twentse crisisbeheersingsorganisatie.
-
Blz. 148
Corona-crisis
-
Blz. 149
Metingen
-
Blz. 150
Doelenboom Openbare ruimte en verkeer
-
Blz. 151
Doelenboom
-
Blz. 152
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 153
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 154
Doel: Openbare ruimte voldoet aan de vastgestelde kwaliteitsnormen
-
Blz. 155
Doel: Nieuwe infrastructurele werken zijn gerealiseerd
-
Blz. 156
Doel: Bereikbaarheid is voor alle vervoerswijzen minimaal behouden
-
Blz. 157
Wat hebben we bereikt
-
Blz. 158
Subdoel: Wegen, openbaar groen, riolering, openbare verlichting, nutsvoorzieningen, speeltoestellen, begraafplaatsen en kunstwerken zijn onderhouden en beheerd
-
Blz. 159
Onderhouden en exploiteren 6 begraafplaatsen
-
Blz. 160
Subdoel: Nieuwe werken m.b.t. wegen, openbaar groen, water, riolering, lichtmasten, nutsvoorzieningen, speeltoestellen, begraafplaatsen, en kunstwerken zijn gerealiseerd’
-
Blz. 161
Realiseren rioleringsprojecten: o.a. Schout Doddestraat/Verzetstraat/Krijgerstraat, gedeelten Hoofdweg
-
Blz. 162
Uitwerking motie wandelpadenplan
-
Blz. 163
Subdoel: Duurzaam veilige wegenstructuur is gerealiseerd in 2020
-
Blz. 164
Uitvoeren Gemeentelijk Mobiliteits-Plan (GMP): Uitvoeren verkeersvisies diverse kernen
-
Blz. 165
Metingen
-
Blz. 166
Doelenboom Duurzaamheid, milieu en VTH
-
Blz. 167
Doelenboom
-
Blz. 168
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 169
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 170
Doel: Inwoners, bedrijven en gemeente zijn zich bewust van hun leefomgeving en handelen duurzamer
-
Blz. 171
Doel: De kwaliteit van de leefomgeving voor flora en fauna is behouden en verbeterd
-
Blz. 172
Doel: Er is een schoner, gezonder en veiliger leefomgeving voor mensen
-
Blz. 173
Wat hebben we bereikt
-
Blz. 174
Subdoel: Duurzame initiatieven zijn gestimuleerd en gefaciliteerd
-
Blz. 175
Uitvoeren Ontwikkelprogramma Agenda Duurzaamheid 2018—2022
-
Blz. 176
Subdoel: Duurzaamheid is onderdeel van het reguliere werk van de organisatie
-
Blz. 177
Stimuleren verduurzaming organisatie (voorbeeldfunctie)
-
Blz. 178
Verduurzamen Gemeentelijke gebouwen en energiebeheer
-
Blz. 179
Subdoel: Er is minder energie verbruikt en het aandeel duurzame energie is toegenomen
-
Blz. 180
Besparen energie in de huursector
-
Blz. 181
Deelnemen Regionale Energie Strategie (RES) Twente
-
Blz. 182
Energie maatregelen door bedrijven (VTH)
-
Blz. 183
Ontwikkelen project Energieloket 3.0
-
Blz. 184
Stimuleren Energie projecten
-
Blz. 185
Vaststellen warmtevisie en voorbereiden uitvoering
-
Blz. 186
Subdoel: Waardevolle natuur/biodiversiteit en ecologische functies zijn beschermd en behouden
-
Blz. 187
Deelnemen gebiedsproces Engbertsdijkvenen
-
Blz. 188
Subdoel: Er is een duurzame inzamelstructuur voor huishoudelijk afval
-
Blz. 189
Behartigen belangen aandeelhouderschappen Twence en ROVA (incl. bijdrage gemeentelijke duurzaamheidsdoelstellingen)
-
Blz. 190
Inzamelen van huishoudelijk afval
-
Blz. 191
Optimaliseren, beheren en regie voeren op de inzamelstructuur huishoudelijk afval incl. milieustraat
-
Blz. 192
Uitvoeren Educatie afval scheiden
-
Blz. 193
Metingen
-
Blz. 194
Doelenboom Bouwen, wonen, ruimtelijke ontwikkeling en VTH
-
Blz. 195
Doelenboom
-
Blz. 196
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 197
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 198
Doel: Leefbaardere kernen en buitengebied
-
Blz. 199
Doel: Voldoende en meer passende woningen
-
Blz. 200
Doel: Voldoende en meer passende vestigings- en expansiemogelijkheden voor lokale bedrijven
-
Blz. 201
Wat hebben we bereikt
-
Blz. 202
Subdoel: Invoering Omgevingswet
-
Blz. 203
Omgevingsvisie
-
Blz. 204
Subdoel: Behoud en versterken van de identiteit van kernen en buitengebied, waarbij ruimtelijke kwaliteit wordt ontwikkeld en is gehandhaafd
-
Blz. 205
Gemeentelijk maatschappelijk vastgoed
-
Blz. 206
Uitvoeren Woonwagenbeleid
-
Blz. 207
Ontwikkelingen Kanaal Almelo - de Haandrik
-
Blz. 208
Subdoel: Bestaande woningvoorraad is verbeterd en doorstroming naar passende woning is bevorderd’
-
Blz. 209
Prestatieafspraken Mijande Wonen
-
Blz. 210
Woonvisie Twenterand
-
Blz. 211
Huisvesting arbeidsmigranten
-
Blz. 212
Subdoel: Bestaande wijken en bedrijventerreinen zijn kwalitatief goed. Er zijn sterke compacte centra met goede voorzieningen en er is een sociaal veilige leefomgeving
-
Blz. 213
Uitvoeren Woonagenda
-
Blz. 214
Metingen
-
Blz. 215
Doelenboom Ontwikkelprogramma Invoering Omgevingswet
-
Blz. 216
Doelenboom
-
Blz. 217
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 218
Doel: De gemeente biedt meer ruimte voor ontwikkeling en geeft meer mogelijkheden voor maatwerk.
-
Blz. 219
Doel: Besluitvormingsprocedures zijn eenvoudiger, sneller en beter
-
Blz. 220
Doel: Initiatiefnemers kunnen alle beschikbare informatie over de fysieke leefomgeving digitaal raadplegen
-
Blz. 221
Doel: Initiatiefnemers, de samenleving en de gemeente werken samen aan een goede fysieke leefomgeving en zijn bewuster van de eigen verantwoordelijkheid voor de leefomgeving
-
Blz. 222
Doelenboom Ontwikkelprogramma Agenda duurzaam Twenterand
-
Blz. 223
Doelenboom
-
Blz. 224
Beoogd maatschappelijk effect:
-
Blz. 225
Doel: Op weg naar energieneutraal in 2050
-
Blz. 226
Doel: Op weg naar een circulaire economie in 2050
-
Blz. 227
Doel: Op weg naar klimaatbestendig in 2050
-
Blz. 228
Nader uit te werken Participatie:
-
Blz. 229
Wat heeft het gekost
-
Blz. 230
Overzicht baten en lasten Ruimte
-
Blz. 231
Wat heeft het gekost
-
Blz. 232
Programma Economie en vrije tijdsbesteding
-
Blz. 233
Inleiding Programma Economie en vrije tijdsbesteding
-
Blz. 234
Inleiding
-
Blz. 235
Doelenboom Cultuur en Recreatie & Toerisme
-
Blz. 236
Doelenboom
-
Blz. 237
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 238
Beoogd maatschappelijk effect:
-
Blz. 239
Doel: Ontmoetingsplekken en podia voor kunst, cultuur en evenementen zijn beschikbaar
-
Blz. 240
Doel: (Digitale) lees- en taalvaardigheden zijn ontwikkeld
-
Blz. 241
Doel: Creatieve vaardigheden zijn ontwikkeld
-
Blz. 242
Doel: Er is een sterk recreatief en toeristisch aanbod
-
Blz. 243
Doel: Huidig Cultureel erfgoed is behouden
-
Blz. 244
Wat hebben we bereikt
-
Blz. 245
Subdoel: Evenementen zijn mogelijk gemaakt en zijn zichtbaar en bekend
-
Blz. 246
Evalueren Cultuur Platform Twenterand en de inzet van Projectsubsidie Cultuur
-
Blz. 247
Index subsidies
-
Blz. 248
Subsidiëren volgens de Algemene SubsidieVerordening. Beoordeling aanvragen en doorontwikkeling subsidiebeleid.
-
Blz. 249
Uitvoering evenementenbeleid
-
Blz. 250
Subdoel: Multifunctionele accommodaties worden efficiënt (er) gebruikt
-
Blz. 251
Versterken financiële positie De Klaampe en Het Punt
-
Blz. 252
Subdoel: (Digitale) lees- en taalvaardigheden van inwoners zijn ontwikkeld
-
Blz. 253
Voortzetten programma's taal- en leesbevordering
-
Blz. 254
Subdoel: Aanbod voor (voor-)scholen is beschikbaar
-
Blz. 255
Inzet regeling cultuureducatie van Provincie Overijssel 2021-2024
-
Blz. 256
Voortzetten combinatie functionarissen
-
Blz. 257
Subdoel: Creatieve vaardigheden van inwoners zijn ontwikkeld
-
Blz. 258
Afspraken muziekonderwijs 2020-2021
-
Blz. 259
Creatieve broedplaatsen
-
Blz. 260
Subdoel: Er is ruimte geboden aan de R&T sector voor initiatieven in de samenleving en voor uitvoering van regionale en lokale promotie
-
Blz. 261
Actualiseren en doorontwikkelen Nota Vrijetijdseconomie
-
Blz. 262
Doorontwikkelen toeristische structur
-
Blz. 263
Subdoel: Het in stand houden van het cultureel (immaterieel) erfgoed
-
Blz. 264
Inventarisatie Cultureel Erfgoed / culturele instelling
-
Blz. 265
Doorgaande lijn erfgoededucatie basisscholen
-
Blz. 266
Streektaal
-
Blz. 267
Subdoel: Gemeentelijke monumenten, beeldende kunst en musea zijn in stand gehouden
-
Blz. 268
Ontwikkelen samenwerking Musea
-
Blz. 269
Sport-/cultuurprijs
-
Blz. 270
Doelenboom Economie en werkgelegenheid
-
Blz. 271
Doelenboom
-
Blz. 272
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 273
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 274
Doel: Stimuleren van duurzame werkgelegenheid
-
Blz. 275
Doel: Een stimulerend ondernemersklimaat voor alle economische entiteiten passend bij de gemeente is gerealiseerd
-
Blz. 276
Doel: De gemeente werkt ondernemersgericht
-
Blz. 277
Wat hebben we bereikt
-
Blz. 278
Subdoel: Pro-actieve inzet regionale samenwerking
-
Blz. 279
Voortzetten samenwerking
-
Blz. 280
Subdoel: Een sociaal en economisch vitaal platteland
-
Blz. 281
Evalueren ontwikkelprogramma Platteland
-
Blz. 282
Subdoel: De kernen zijn economisch vitaal en sociaal weerbaar
-
Blz. 283
Evalueren ontwikkelprogramma Economie-Werk-Onderwijs
-
Blz. 284
Subdoel: Er is voldoende kwantitatieve en kwalitatieve fysieke ruimte voor de huisvesting van ondernemers aanwezig
-
Blz. 285
Detailhandelsstructuurvisie
-
Blz. 286
Doelenboom Sport
-
Blz. 287
Doelenboom
-
Blz. 288
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 289
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 290
Doel: 75% van de inwoners sport en beweegt
-
Blz. 291
Wat hebben we bereikt
-
Blz. 292
Subdoel: Er is een passend aanbod sport- en beweegstimulering
-
Blz. 293
Meedoen in Vitaal sport– en beweegpark Het Midden te Vriezenveen
-
Blz. 294
Voorbereiden / realiseren zwembad Vriezenveen
-
Blz. 295
Sport
-
Blz. 296
Special Olympics
-
Blz. 297
Subdoel: De omgeving is sport- en beweegvriendelijker
-
Blz. 298
Vervanging kunstgrasvelden
-
Blz. 299
Wat heeft het gekost
-
Blz. 300
Overzicht baten en lasten Economie en vrije tijdsbesteding
-
Blz. 301
Wat heeft het gekost
-
Blz. 302
Programma Fundament
-
Blz. 303
Inleiding Programma Fundament
-
Blz. 304
Inleiding
-
Blz. 305
Doelenboom Dienstverlening en klantcontact
-
Blz. 306
Doelenboom
-
Blz. 307
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 308
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 309
Doel: De identiteit, burgerlijke stand en de persoonsinformatie is authentiek en actueel
-
Blz. 310
Doel: De uitvoering van de publieksdiensten is snel, soepel en oplossingsgericht
-
Blz. 311
Doel: De dienstverlening is toegankelijk en kwalitatief goed
-
Blz. 312
Wat hebben we bereikt
-
Blz. 313
Subdoel: Servicepunt en kanalen met goed opgeleide medewerkers voor de relatie met inwoners, ondernemers en instellingen
-
Blz. 314
Kanaaloptimalisatie
-
Blz. 315
Subdoel: Wij zijn goed bereikbaar voor inwoners, ondernemers en instellingen en open, deskundig en duidelijk in onze contacten
-
Blz. 316
Doorontwikkeling servicepunt (post, mail, balie, telefonie, website) naar een (1) centrale toegang.
-
Blz. 317
Doelenboom Bedrijfsvoering
-
Blz. 318
Doelenboom
-
Blz. 319
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 320
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 321
Doel: De medewerkers zijn in staat te doen wat de organisatie vraagt
-
Blz. 322
Doel: Inwoners zijn geïnformeerd en participeren
-
Blz. 323
Doel: Kwalitatief goede, effectieve en efficiënte ondersteuning en advisering aan bestuur en organisatie
-
Blz. 324
Doel: De financiële huishouding geeft een volledig en betrouwbaar beeld van de gemeentelijke financiële positie
-
Blz. 325
Wat hebben we bereikt
-
Blz. 326
Subdoel: Een aantrekkelijke werkgever met gekwalificeerde en flexibel inzetbare medewerkers
-
Blz. 327
In kaart brengen in hoeverre medewerkers nu over de benodigde kennis, vaardigheden en houding en gedrag beschikken.
-
Blz. 328
Subdoel: Tijdige en volledige communicatie met inwoners, instellingen, bestuur en organisatie
-
Blz. 329
Doorschuiven faciliteren viering 75 jaar vrijheid naar 2021
-
Blz. 330
Strategiebepaling en uitvoering van communicatietrajecten bij projecten
-
Blz. 331
Subdoel: De organisatie is doelmatig en doeltreffend gefaciliteerd
-
Blz. 332
Zoekrichting: Gemeentehuis
-
Blz. 333
Subdoel: Actuele informatie is veilig, beschikbaar, betrouwbaar en toegankelijk in efficiënte systemen
-
Blz. 334
Borgen beveiliging en privacy (BIG, AVG, Ensia)*
-
Blz. 335
Digitaal Stelsel Omgevingswet (aansluiten op)
-
Blz. 336
Faciliteren (digitaal) samenwerken in de keten/participatie
-
Blz. 337
Opzetten sturingsinformatie (informatie gestuurde overheid)
-
Blz. 338
Subdoel: Alle IC processen zijn beoordeeld op risico’s
-
Blz. 339
Bijhouden van de verzekeringsportefeuille
-
Blz. 340
Subdoel: Goede advisering en ondersteuning Raad & Griffie
-
Blz. 341
Wat heeft het gekost
-
Blz. 342
Overzicht baten en lasten Fundament
-
Blz. 343
Wat heeft het gekost
-
Blz. 344
Algemene dekkingsmiddelen 2021
-
Blz. 345
Wat heeft het gekost
-
Blz. 346
Beleidsindicatoren programma's conform BBV
-
Blz. 347
Beleidsindicatoren programma's conform BBV
-
Blz. 348
Algemene dekkingsmiddelen 2021
-
Blz. 349
Algemene dekkingsmiddelen 2021
-
Blz. 350
Paragrafen
-
Blz. 351
Paragraaf Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 352
Inleiding
-
Blz. 353
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 354
Tabel risico's
-
Blz. 355
Toelichting risico's
-
Blz. 356
Conclusie
-
Blz. 357
Kengetallen: Financiële weerbaarheid en wendbaarheid
-
Blz. 358
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 359
Inleiding
-
Blz. 360
Wegen
-
Blz. 361
Openbare verlichting
-
Blz. 362
Gebouwen en civieltechnische kunstwerken
-
Blz. 363
Groen
-
Blz. 364
Grondwater
-
Blz. 365
Riolering
-
Blz. 366
Kaderplan speelruimte
-
Blz. 367
Tractie en gereedschappen
-
Blz. 368
Paragraaf Financiering
-
Blz. 369
Inleiding
-
Blz. 370
Algemene ontwikkelingen
-
Blz. 371
Treasurybeleid
-
Blz. 372
Renterisico's
-
Blz. 373
Renteberekening
-
Blz. 374
Kasgeldlimiet
-
Blz. 375
Kortlopend geld
-
Blz. 376
Aangegane langlopende geldleningen
-
Blz. 377
Schatkistbankieren
-
Blz. 378
Kredietrisico's
-
Blz. 379
Financiering
-
Blz. 380
Rentetoerekening
-
Blz. 381
Renteschema
-
Blz. 382
Paragraaf Bedrijfsvoering
-
Blz. 383
Algemeen
-
Blz. 384
Griffie
-
Blz. 385
Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 386
Inleiding
-
Blz. 387
Gemeenschappelijke regelingen: Regio Twente/GR Gezondheid
-
Blz. 388
Gemeenschappelijke regelingen: Veiligheidsregio Twente
-
Blz. 389
Gemeenschappelijke regelingen: Soweco
-
Blz. 390
Gemeenschappelijke regelingen: Stadsbank Oost Nederland
-
Blz. 391
Gemeenschappelijke regelingen: Omgevingsdienst Twente
-
Blz. 392
Gemeenschappelijke regelingen: Gemeentelijk Belastingkantoor Twente
-
Blz. 393
Deelnemingen in vennootschappen: Cogas NV
-
Blz. 394
Deelnemingen in vennootschappen: Twence BV
-
Blz. 395
Deelnemingen in vennootschappen: Rova Holding NV
-
Blz. 396
Deelnemingen in vennootschappen: Wadinko NV
-
Blz. 397
Deelnemingen in vennootschappen: Bank Nederlandse Gemeenten (BNG)
-
Blz. 398
Deelnemingen in vennootschappen: Enexis
-
Blz. 399
Deelnemingen in vennootschappen: Zonnepark Oosterweilanden
-
Blz. 400
Deelnemingen in verenigingen en stichtingen: Dimpact
-
Blz. 401
Deelnemingen in verenigingen en stichtingen: Euregio
-
Blz. 402
Deelnemingen in verenigingen en stichtingen: P-10 (Plattelandsgemeenten)
-
Blz. 403
Paragraaf Grondbeleid
-
Blz. 404
Inleiding
-
Blz. 405
Hoofdlijnen van het grondbeleid
-
Blz. 406
Jaarwinst
-
Blz. 407
Toelichting
-
Blz. 408
Resultaten 2021
-
Blz. 409
Storting voorziening
-
Blz. 410
Parameters actualisatie
-
Blz. 411
Paragraaf Lokale heffingen
-
Blz. 412
Paragraaf Lokale heffingen
-
Blz. 413
Belastingopbrengsten
-
Blz. 414
Beleid ten aanzien van de lokale heffingen
-
Blz. 415
Lokale heffingen
-
Blz. 416
Overzicht (on)gebonden belastingen
-
Blz. 417
Kostendekking
-
Blz. 418
Overzicht afval
-
Blz. 419
Overzicht riool
-
Blz. 420
Begraafrechten
-
Blz. 421
Woonlastenontwikkeling
-
Blz. 422
Woonlastenontwikkeling vergelijk Twentse gemeenten
-
Blz. 423
Kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 424
Paragraaf Corona
-
Blz. 425
Inleiding
-
Blz. 426
Jaarrekening 2021
-
Blz. 427
Overzicht van baten en lasten in de jaarrekening over het begrotingsjaar
-
Blz. 428
Overzicht van baten en lasten in de jaarrekening over het begrotingsjaar
-
Blz. 429
Balans 2021
-
Blz. 430
Balans 2021
-
Blz. 431
Toelichting op de balans
-
Blz. 432
Toelichting op de balans
-
Blz. 433
Toelichting leningen
-
Blz. 434
Gebeurtenissen na balansdatum
-
Blz. 435
Gebeurtenissen na balansdatum
-
Blz. 436
SiSa - verantwoording 2021
-
Blz. 437
SiSa-verantwoording 2021
-
Blz. 438
Opmerking
-
Blz. 439
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 440
Inleiding
-
Blz. 441
Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
-
Blz. 442
Balans
-
Blz. 443
Vaste activa
-
Blz. 444
Immateriële vaste activa
-
Blz. 445
Materiële vaste activa
-
Blz. 446
In erfpacht uitgegeven gronden
-
Blz. 447
Investeringen met economisch nut / investeringen met economisch nut waarvoor ter bestrijding van de kosten een heffing kan worden geheven
-
Blz. 448
Investeringen in de openbare ruimte met uitsluitend maatschappelijk nut
-
Blz. 449
Financiële vaste activa
-
Blz. 450
Vlottende activa
-
Blz. 451
Voorraden
-
Blz. 452
Vorderingen en overlopende activa
-
Blz. 453
Liquide middelen en overlopende posten
-
Blz. 454
Voorzieningen
-
Blz. 455
Vaste schulden
-
Blz. 456
Vlottende passiva
-
Blz. 457
Overlopende passiva
-
Blz. 458
Borg en garantstellingen
-
Blz. 459
Wet normering topinkomens
-
Blz. 460
Wet normering topinkomens
-
Blz. 461
Analyse begrotingsafwijkingen
-
Blz. 462
Analyse begrotingsafwijkingen
-
Blz. 463
Overzicht incidentele baten en lasten
-
Blz. 464
Overzicht incidentele baten en lasten
-
Blz. 465
Staat van reserves en voorzieningen
-
Blz. 466
Staat van reserves en voorzieningen
-
Blz. 467
Toelichting staat van reserves en voorzieningen
-
Blz. 468
Inzicht gebruik onvoorzien 2021
-
Blz. 469
Inzicht gebruik onvoorzien 2021
-
Blz. 470
Overzicht taakvelden
-
Blz. 471
Overzicht taakvelden
-
Blz. 472
Bijlagen
-
Blz. 473
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 474
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 475
Overzicht
-
Blz. 476
Staat van restant kredieten
-
Blz. 477
Staat van restant kredieten 2021
-
Blz. 478
Emu-saldo 2021
-
Blz. 479
Emu-saldo 2021
-
Blz. 480
Lijst met verklarende afkortingen
-
Blz. 481
Lijst met verklarende afkortingen
-
Blz. 482
Ondertekening Jaarstukken 2021
-
Blz. 483
Ondertekening
-
Activiteiten
-
Overzicht
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap