Voor 2020 heeft het college zoveel mogelijk ingezet op een andere en vernieuwende manier van communicatie en meer zichtbaar zijn bij de inwoners van Twenterand. Het spreekt voor zich dat corona daarop van invloed is geweest. Zo is het afscheid en installatie van de burgemeester zo sober mogelijk gehouden met inachtneming van de maatregelen. Ook is er vanwege corona veel meer gebruik gemaakt van InTwenterand (gemeentelijke informatiepagina in De Toren va Twenterand) om de inwoners van Twenterand zo goed mogelijk te informeren over de maatregelen, maar ook over lokale initiatieven die in het kader van corona zijn ontstaan. Vanwege de financiële situatie van gemeenten in het algemeen en Twenterand in het bijzonder, voelde het college van b&w zich gedwongen een krachtig statement af te geven met een originele campagne via social media en kaarten direct gericht aan Tweede Kamerleden. In de lijn van meer zichtbare en vernieuwende communicatie in 2020 zijn de social video’s veel ingezet en hebben we een aantal peilingen gedaan waarmee we de inwoners hebben betrokken bij een aantal onderwerpen via twenterand.ikpraatmee.nl. Om mensen naar die peilingen te leiden is er heel actief en zichtbaar over gecommuniceerd.