In het Servicepunt worden de klantcontacten binnenkomend via de centrale toegangskanalen post,  telefonie en balie adequaat tijdens publieksopeningstijden ontvangen en geregistreerd.  Het aantal digitale  inkomende  poststukken is t.o.v. 2019 met 60% toegenomen. Het aantal direct afgehandelde telefonische contacten door het Servicepunt is met 5% toegenomen naar circa 35%  van het totaal aantal inkomende calls. De digitale kennisbank met actuele landelijke wet- en regelgeving is uitgebreid met Twenterandse content waardoor  medewerkers nu eenvoudig antwoord op vragen over gemeentelijke producten en diensten, functionarissen en werkwijzen kunnen vinden. De vaste servicemedewerkers zijn onderverdeeld als contactpersonen voor  afdelingen en door structureel contact worden  verbeteringen doorgevoerd.  Vanaf november 2020  komt het servicepunt wekelijks (online) bijeen wat bijdraagt in het oppakken van signalen en uniform werken.

In 2020 zijn onze algemene servicenormen toegevoegd aan onze website. Doorlopend wordt gestuurd op openstaande contacten door persoonlijke benadering. Denk aan herhaalde binnenkomende verzoeken of terugbelverzoeken. Corona heeft  geleidt tot meer digitaal contact met inwoners, ondernemers en instellingen. Daar waar digitaal of telefonisch geen optie was zijn andere oplossingen gevonden onder voorafgaande duidelijke strenge voorwaarden.

De verwachte overgang naar GT Connect is niet doorgegaan mede door toedoen van de VNG. Er wordt aan een alternatief gewerkt.