Het kunnen beschikken over betrouwbare informatie is essentieel. De organisatie streeft er daarom naar informatie in duurzaam toegankelijke staat te brengen en te houden, zoals gesteld in de Archiefwet en bijbehorende besluiten en regelingen. Dit streven en het realiseren van de daarbij noodzakelijke kwaliteit is een continu proces door veranderingen in wet- en regelgeving,  de informatiesamenleving en -technologie en daarmee ook de gemeentelijke organisatie. In 2019 heeft dit o.m. geleid tot het vaststellen van het vervangingsbesluit om analoge documenten te kunnen vervangen door digitale reproducties en tot het instellen van het Strategisch Informatieoverleg (SIO) voor de ketengerichte belangenafweging bij informatievraagstukken.
Tweejaarlijks legt het college verantwoording af aan de raad over het informatie- en archiefbeheer middels een verslag op basis van kritische prestatie indicatoren (kpi’s), welke als pdf-bijlage bij de jaarstukken is opgenomen.

Medio 2019 is de website vernieuwd waardoor eenvoudig analyses van klikgedrag te herleiden zijn. De afstand tussen het servicepunt en communicatie is verkleind waardoor intensiever wordt samengewerkt. De verwachting is dat met de implementatie van GT-connect de integratie van de inkomende kanalen nog beter wordt geoptimaliseerd.