-
Blz. 1
Kadernota 2020
-
Blz. 2
'De nieuwe begrotingsapp van de gemeente Twenterand'
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Inleiding Kadernota 2020
-
Blz. 5
Inleiding Kadernota 2020
-
Blz. 6
Overzicht van voorstellen en ontwikkelingen
-
Blz. 7
Toelichting
-
Blz. 8
Doelstellingen
-
Blz. 9
Overzicht voorstellen en ontwikkelingen Programma Sociaal Domein
-
Blz. 10
ONTWIKKELING: Doordecentralisatie beschermd wonen en maatschappelijke opvang
-
Blz. 11
ONTWIKKELING: Implementatie en uitvoering Wet Verplichte GGZ
-
Blz. 12
ONTWIKKELING: Inzet van Vluchtelingenwerk Oost Nederland
-
Blz. 13
ONTWIKKELING: Middelen aanpak gezondheidsachterstanden
-
Blz. 14
ONTWIKKELING: Onderwijshuisvesting IHP
-
Blz. 15
VOORSTEL: Expertisecentrum Duurzame Gezinsvormen (operationalisering en uitvoering)
-
Blz. 16
VOORSTEL: Financiële ontwikkelingen sociaal domein
-
Blz. 17
VOORSTEL: Inzet van wettelijke regelingen ( m.n. minimabeleid)
-
Blz. 18
VOORSTEL: Scheidingsloket
-
Blz. 19
VOORSTEL: Tweede jongereninloop Vriezenveen
-
Blz. 20
VOORSTEL: Uitrol regionale meldpunt loverboyproblematiek / mensenhandel Twente
-
Blz. 21
VOORSTEL: Uitvoeren transformatieprogramma sociaal domein (Innovatiefonds)
-
Blz. 22
VOORSTEL: Uitvoering geven aan het actieplan laaggeletterdheid
-
Blz. 23
VOORSTEL: Versterken voorliggend veld
-
Blz. 24
Overzicht voorstellen en ontwikkelingen Programma Ruimte
-
Blz. 25
ONTWIKKELING: Deelnemen regionale Energiestrategie Twente
-
Blz. 26
ONTWIKKELING: Energie maatregelen door bedrijven (VTH)
-
Blz. 27
ONTWIKKELING: Stimuleren verduurzaming organisatie (voorbeeldfunctie)
-
Blz. 28
ONTWIKKELING: Uitvoeren strategie voor gemeentelijk vastgoed
-
Blz. 29
ONTWIKKELING: Verduurzamen Gemeentelijke gebouwen en energiebeheer
-
Blz. 30
VOORSTEL: Beheren en coördineren ODT (als GR)
-
Blz. 31
VOORSTEL: Bij de complexere vergunningen voor evenementen zal er meer toezicht en handhaving komen op de voorschriften gesteld in de afgegeven vergunning.
-
Blz. 32
VOORSTEL: Realiseren uitvoeringsprogramma toezicht en handhaving en verantwoording jaarverslag
-
Blz. 33
VOORSTEL: Uitvoeren Agenda Duurzaamheid 2018—2022
-
Blz. 34
VOORSTEL: Uitvoeren ontwikkelprogramma implementatie Omgevingswet
-
Blz. 35
VOORSTEL: Uitvoeren project Energieloket en deelnemen Duurzaam Thuis Twente
-
Blz. 36
VOORSTEL: Verhogen onderhoudsbudget wegen
-
Blz. 37
VOORSTEL: Voorbereiden, opstellen en begeleiden: van bestemmingsplanherzieningen en begeleiden van de procedures, van ontwikkelingen op inbreidingslocaties en uitbreidingslocaties
-
Blz. 38
VOORSTEL: Warmtevoorziening wijken
-
Blz. 39
Overzicht voorstellen en ontwikkelingen Programma Economie en Vrije tijdsbesteding
-
Blz. 40
ONTWIKKELING: Meedoen in Vitaal sport– en beweegpark Het Midden te Vriezenveen
-
Blz. 41
VOORSTEL: Actualiseren Nota Vrijetijdseconomie
-
Blz. 42
VOORSTEL: Exploiteren bestaande terreinen en revitalisering Garstelanden
-
Blz. 43
VOORSTEL: Extra middelen projectsubsidies cultuur
-
Blz. 44
VOORSTEL: Index subsidies
-
Blz. 45
VOORSTEL: Uitvoering evenementenbeleid
-
Blz. 46
VOORSTEL: Verhogen kostendekkendheid Sport
-
Blz. 47
VOORSTEL: Versterken financiële positie De Klaampe en Het Punt
-
Blz. 48
VOORSTEL: Vervanging kunstgrasvelden
-
Blz. 49
VOORSTEL: Werken aan ontwikkelprogramma Platteland met een samenhangend pakket aan mogelijkheden voor de bevordering van Vitaliteit
-
Blz. 50
Overzicht voorstellen en ontwikkelingen Programma Fundament
-
Blz. 51
ONTWIKKELING: Uitvoeren landelijke aanpak adreskwaliteit
-
Blz. 52
VOORSTEL: Beschikbaar houden van programmatuur
-
Blz. 53
VOORSTEL: Bevorderen en begeleiden van inwonersbetrokkenheid
-
Blz. 54
VOORSTEL: Digitaal Stelsel Omgevingswet (aansluiten op)
-
Blz. 55
VOORSTEL: Faciliteren flexwerken (tijd en plaats onafhankelijk werken)
-
Blz. 56
VOORSTEL: Faciliteren viering 75 jaar vrijheid
-
Blz. 57
VOORSTEL: Gebruik Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT) bij Beheer Openbare Ruimte (BOR)
-
Blz. 58
VOORSTEL: Ontwikkelen en beheren communicatiemiddelen
-
Blz. 59
Programma Sociaal Domein
-
Blz. 60
Inleiding
-
Blz. 61
Doelenboom Sociale Zaken
-
Blz. 62
Doelenboom
-
Blz. 63
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 64
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 65
Doel: Naar vermogen participerende doelgroep Participatiewet In de maatschappij
-
Blz. 66
Doel: Financieel en sociaal zelfredzame inwoners
-
Blz. 67
Doelstellingen
-
Blz. 68
Subdoel: De zelfredzaamheid van de doelgroep participatiewet is bevorderd middels eigen kracht en de arbeidscapaciteit is geoptimaliseerd
-
Blz. 69
Begeleiden naar arbeid middels o.a. ons eigen leerbedrijf en/of participatie en/of tegenprestatie en/of garantiebanen en/of nieuw beschut
-
Blz. 70
In samenwerking met programma Economie en Vrijetijdsbesteding, creëren van duurzame werkgelegenheid en samen te werken aan een inclusieve arbeidsmarkt.
-
Blz. 71
ONTWIKKELING: Uitvoeren sociale werkvoorziening
-
Blz. 72
Uitvoeren ontwikkelprogramma transformatie sociaal domein
-
Blz. 73
Uitvoeren van ‘zittend bestand SW’ dit door middel van een integrale aanpak
-
Blz. 74
Verstrekken bedrijfskredieten
-
Blz. 75
Subdoel: Inwoners met onvoldoende draagkracht beschikken over voldoende middelen om te participeren
-
Blz. 76
In samenwerking met programma Economie en Vrijetijdsbesteding, creëren van duurzame werkgelegenheid en samen te werken aan een inclusieve arbeidsmarkt.
-
Blz. 77
Inzet fraudepreventie en handhaving
-
Blz. 78
Inzet schuldhulppreventie en -verlening.
-
Blz. 79
ONTWIKKELING Updaten integrale beleidsplan Handhaving Sociaal Domein
-
Blz. 80
Verstrekken inkomensvoorzieningen
-
Blz. 81
VOORSTEL: Inzet van wettelijke regelingen ( m.n. minimabeleid)
-
Blz. 82
VOORSTEL: Uitvoeren transformatieprogramma sociaal domein (Innovatiefonds)
-
Blz. 83
Subdoel: Bijstandsgerechtigden beschikken ten minste (gezamenlijk) over een inkomen op bijstandsniveau
-
Blz. 84
Inzet fraudepreventie en handhaving
-
Blz. 85
Inzet schuldhulppreventie en -verlening.
-
Blz. 86
ONTWIKKELING Updaten integrale beleidsplan Handhaving Sociaal Domein
-
Blz. 87
Verstrekken inkomensvoorzieningen
-
Blz. 88
Subdoel: Afname van het aantal inwoners met niet beheersbare problematische schulden
-
Blz. 89
Inzet schuldhulppreventie en -verlening.
-
Blz. 90
Subdoel: Nieuwe Twenteranders hebben huisvesting en maatschappelijke begeleiding en zijn ingeburgerd
-
Blz. 91
Inzet fraudepreventie en handhaving
-
Blz. 92
Nazorg van ex-gedetineerden
-
Blz. 93
ONTWIKKELING Updaten integrale beleidsplan Handhaving Sociaal Domein
-
Blz. 94
ONTWIKKELING: Inzet van Vluchtelingenwerk Oost Nederland
-
Blz. 95
Verstrekken inkomensvoorzieningen
-
Blz. 96
Voldoen aan de wettelijke taakstelling statushouders
-
Blz. 97
Metingen en verplichte indicatoren
-
Blz. 98
Doelenboom Maatschappelijke ondersteuning
-
Blz. 99
Doelenboom
-
Blz. 100
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 101
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 102
Doel: Inwoners wonen langer zelfstandig thuis
-
Blz. 103
Doel: Inwoners voorzien in hun ondersteuningsbehoefte
-
Blz. 104
Doel: Inwoners zijn zich bewust van eigen verantwoordelijkheid nu en in de toekomst
-
Blz. 105
Doelstellingen
-
Blz. 106
Subdoel: Maatwerkvoorzieningen zijn toereikend
-
Blz. 107
Beschikbaar stellen en financieren van regionaal maatwerkvervoer
-
Blz. 108
Beschikbaar stellen en toewijzen van maatwerkvoorzieningen
-
Blz. 109
Inloopfunctie GGZ
-
Blz. 110
Ontwikkelen Twentse Monitor Sociaal Domein
-
Blz. 111
ONTWIKKELING: Doordecentralisatie beschermd wonen en maatschappelijke opvang
-
Blz. 112
Organiseren toezicht Wmo in Samen14 verband
-
Blz. 113
Per kwartaal evalueren cliënt-ondersteuning met uitvoerende partijen
-
Blz. 114
Realiseren actiepunten Transformatieplan
-
Blz. 115
Subsidiëren van maatschappelijk werk
-
Blz. 116
Verstrekken gehandicapten parkeerkaart
-
Blz. 117
VOORSTEL: Financiële ontwikkelingen sociaal domein
-
Blz. 118
Subdoel: Algemene maatschappelijke voorzieningen zijn toegankelijk en toereikend
-
Blz. 119
4 zorgloketten in de kernen
-
Blz. 120
Bepalen van de inzet en rol wijkverpleeg-kundige i.s.m. verzekeraar en aanbieders
-
Blz. 121
Beschikbaar stellen collectieve zorgverzekering
-
Blz. 122
Beschikbaar stellen en financieren van regionaal maatwerkvervoer
-
Blz. 123
Beschikbaar stellen en toewijzen van maatwerkvoorzieningen
-
Blz. 124
Inloopfunctie GGZ
-
Blz. 125
Monitoren toegankelijkheid voorzieningen aangeboden door centrumgemeenten
-
Blz. 126
Monitoren van randvoorwaarden aan woonservicegebieden
-
Blz. 127
Ontwikkelen Twentse Monitor Sociaal Domein
-
Blz. 128
Organiseren toezicht Wmo in Samen14 verband
-
Blz. 129
Per kwartaal evalueren cliënt-ondersteuning met uitvoerende partijen
-
Blz. 130
Realiseren actiepunten Transformatieplan
-
Blz. 131
Subsidiëren organisaties gericht op mensen met een beperking
-
Blz. 132
Subsidiëren van maatschappelijk werk
-
Blz. 133
Verstrekken gehandicapten parkeerkaart
-
Blz. 134
VOORSTEL: Uitvoeren transformatieprogramma sociaal domein (Innovatiefonds)
-
Blz. 135
VOORSTEL: Versterken voorliggend veld
-
Blz. 136
Welzijnswerk
-
Blz. 137
Subdoel: Het gebruik van de vier woonservicegebieden
-
Blz. 138
4 zorgloketten in de kernen
-
Blz. 139
Bepalen van de inzet en rol wijkverpleeg-kundige i.s.m. verzekeraar en aanbieders
-
Blz. 140
Beschikbaar stellen en financieren van regionaal maatwerkvervoer
-
Blz. 141
Inloopfunctie GGZ
-
Blz. 142
Monitoren toegankelijkheid voorzieningen aangeboden door centrumgemeenten
-
Blz. 143
Monitoren van randvoorwaarden aan woonservicegebieden
-
Blz. 144
Realiseren actiepunten Transformatieplan
-
Blz. 145
Welzijnswerk
-
Blz. 146
Subdoel: Er is meer aanspraak gedaan op informele zorg (mantelzorg en vrijwilligers)
-
Blz. 147
Beschikbaar stellen en financieren van regionaal maatwerkvervoer
-
Blz. 148
Gericht stimuleren vrijwilligerswerk onder bepaalde doelgroepen
-
Blz. 149
Inloopfunctie GGZ
-
Blz. 150
Inventariseren behoefte aan ondersteuning en advies van vrijwilligers
-
Blz. 151
Organiseren mantelzorgwaardering
-
Blz. 152
Realiseren actiepunten Transformatieplan
-
Blz. 153
Subsidiëren van maatschappelijk werk
-
Blz. 154
Vergroten bekendheid ondersteuningsaanbod voor mantelzorgers
-
Blz. 155
Metingen en verplichte indicatoren
-
Blz. 156
Doelenboom Gezondheidszorg
-
Blz. 157
Doelenboom
-
Blz. 158
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 159
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 160
Doel: De gezondheid en vitaliteit van inwoners is bevorderd
-
Blz. 161
Doel: De gezondheid van inwoners is beschermd
-
Blz. 162
Doelstellingen
-
Blz. 163
Subdoel: Inwoners zijn zich bewust van de invloed van leefstijl op hun gezondheid
-
Blz. 164
(Preventieve) maatregelen als voorlichtingen en trainingen gericht op het voorkomen en verminderen van huiselijk geweld
-
Blz. 165
Collectieve preventie uitvoeren door de GGZ
-
Blz. 166
Faciliteren van voorlichting over gebruik alcohol en drugs (o.a. op scholen)
-
Blz. 167
Inzetten ambulant medewerker verslavingspreventie
-
Blz. 168
ONTWIKKELING: Voortzetten aanpak drugsproblematiek
-
Blz. 169
VOORSTEL: Uitvoeren transformatieprogramma sociaal domein (Innovatiefonds)
-
Blz. 170
Subdoel: Het zorgnetwerk biedt vroegtijdige ondersteuning
-
Blz. 171
Faciliteren van de verbindin-gen in het zorgnetwerk door uitvoeren ZAT’s en SOT’s
-
Blz. 172
Gericht op het functioneren van het zorgnetwerk: Bieden van optimale coördinatie en verbinden van 0e en 1e lijns zorg
-
Blz. 173
Uitvoeren en in stand houden van de jeugdgezondheidszorg, prenatale voorlichting e.d.
-
Blz. 174
Subdoel: Hulp in nood is geboden waar nodig
-
Blz. 175
Beheren en vervangen van de bestaande AED’s
-
Blz. 176
Bestrijden van de eikenprocessierups
-
Blz. 177
Financieren en regie houden op; verslavingszorg, Geestelijke gezondheid e.d.
-
Blz. 178
ONTWIKKELING: Implementatie en uitvoering Wet Verplichte GGZ
-
Blz. 179
ONTWIKKELING: Middelen aanpak gezondheidsachterstanden
-
Blz. 180
Uitvoeren en in stand houden van de jeugdgezondheidszorg, prenatale voorlichting e.d.
-
Blz. 181
VOORSTEL: Scheidingsloket
-
Blz. 182
Metingen
-
Blz. 183
Doelenboom Onderwijs
-
Blz. 184
Doelenboom
-
Blz. 185
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 186
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 187
Doel: Onderwijsachterstanden zijn teruggedrongen
-
Blz. 188
Doel: Laaggeletterdheid is afgenomen
-
Blz. 189
Doel: Onderwijsvoorzieningen zijn toegankelijk
-
Blz. 190
Doelstellingen
-
Blz. 191
Subdoel: Zoveel mogelijk kinderen van 2½ - 4 jaar krijgen een aanbod
-
Blz. 192
Doorontwikkelen harmonisatie kinderopvang en peuterspeelzalen
-
Blz. 193
Handhaven kwaliteitseisen kinderopvang en peuterspeel-zaalwerk
-
Blz. 194
Subsidiëren van peuterplaatsen en plaatsen Voor- en vroeg-schoolse educatie (VVE)
-
Blz. 195
Subdoel: Inwoners verlaten het onderwijs met een start kwalificatie
-
Blz. 196
Houden van toezicht op naleving leerplicht, kwalificatieplicht en verzuimpreventie
-
Blz. 197
Terugleiden voortijdig schoolverlaters naar het onderwijs door inzet trajectbegeleiding
-
Blz. 198
Subdoel: afname van het aantal inwoners die laaggeletterd zijn
-
Blz. 199
VOORSTEL: Uitvoering geven aan het actieplan laaggeletterdheid
-
Blz. 200
Subdoel: Onderwijshuisvesting en leerlingenvervoer voldoet aan vastgestelde norm
-
Blz. 201
Beoordelen aanvragen en vergoeden leerlingenvervoer
-
Blz. 202
Bewaken contract leerlingenvervoer
-
Blz. 203
ONTWIKKELING: Onderwijshuisvesting IHP
-
Blz. 204
Subdoel: Kinderen krijgen een passende onderwijsplek en afgestemde (jeugd)hulp/zorg
-
Blz. 205
Bijdrage leveren en afstemmen met het onderwijs betreffende passend onderwijs (o.a onderwijszorgarrangementen)
-
Blz. 206
VOORSTEL: Uitvoeren transformatieprogramma sociaal domein (Innovatiefonds)
-
Blz. 207
Metingen
-
Blz. 208
Doelenboom Jeugd
-
Blz. 209
Doelenboom
-
Blz. 210
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 211
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 212
Doel: Er zijn voldoende ontwikkelingsmogelijkheden voor de jeugd op alle leefgebieden
-
Blz. 213
Doel: Er is preventie van problemen bij jeugd
-
Blz. 214
Doel: Waar nodig is er ondersteuning en zorg voor jeugdigen en ouders
-
Blz. 215
Doelstellingen
-
Blz. 216
Subdoel: Er is een betrokken en draagkrachtige sociale omgeving
-
Blz. 217
Het stimuleren van (jeugdige) inwoners om zich positief in te zetten voor Twenterandse jongeren middels vrijwilligerswerk of jeugdparticipatietrajecten.
-
Blz. 218
Stimuleren gezond leef- en groepsgedrag
-
Blz. 219
Subdoel: Jeugdigen die zich ophouden in openbare ruimte worden, zo nodig, gericht ondersteund
-
Blz. 220
Het stimuleren van (jeugdige) inwoners om zich positief in te zetten voor Twenterandse jongeren middels vrijwilligerswerk of jeugdparticipatietrajecten.
-
Blz. 221
Ondersteuning van (voor)scholen, sportverenigingen en kerken in vroegsignalering
-
Blz. 222
Stimuleren gezond leef- en groepsgedrag
-
Blz. 223
Subdoel: Er zijn voor alle jeugdigen voldoende toegankelijke basisvoorzieningen gericht op activering en preventie
-
Blz. 224
Afstemmen contactmoment adolescenten
-
Blz. 225
Beter toegankelijk maken van voorzieningen voor jeugd met beperking
-
Blz. 226
Ondersteuning van (voor)scholen, sportverenigingen en kerken in vroegsignalering
-
Blz. 227
Subsidiëren en afspraken maken op het gebied van jongerenwerk en straathoekwerk
-
Blz. 228
VOORSTEL: Tweede jongereninloop Vriezenveen
-
Blz. 229
Zorgen voor optimale benutting van gemeentelijke regelingen door gezinnen
-
Blz. 230
Subdoel: Er is een sluitende keten van tijdige vroegsignalering en doorgeleiding naar ondersteuning en zorg
-
Blz. 231
Faciliteren en verbeteren van de link tussen vrijwilligersorganisaties en/of de netwerkstructuur
-
Blz. 232
In stand houden en verbeteren van de huidige netwerkstructuur o.a. de inzet van VIS2 in de netwerken
-
Blz. 233
Subdoel: Jeugd in (tijdelijk) kwetsbare posities wordt ondersteund
-
Blz. 234
Afspraken maken en beheren met instellingen, zorgaanbieders, huisartsen en Raad voor kinderbescherming
-
Blz. 235
Beschikbaar stellen en toewijzen van jeugdhulp
-
Blz. 236
Doorontwikkeling POH Jeugd GGZ
-
Blz. 237
VOORSTEL: Expertisecentrum Duurzame Gezinsvormen (operationalisering en uitvoering)
-
Blz. 238
VOORSTEL: Uitrol regionale meldpunt loverboyproblematiek / mensenhandel Twente
-
Blz. 239
VOORSTEL: Uitvoeren transformatieprogramma sociaal domein (Innovatiefonds)
-
Blz. 240
Subdoel: Er is een veilige opgroei- en opvoedsituatie in gezinnen
-
Blz. 241
Informeren en adviseren in opgroei- en opvoedsituaties door het subsidiëren van partners in het CJG
-
Blz. 242
Subsidiëren/faciliteren licht preventief aanbod, zoals cursussen aan ouders
-
Blz. 243
Metingen en verplichte indicatoren
-
Blz. 244
Doelenboom ontwikkelprogramma Transformatie Sociaal Domein
-
Blz. 245
Doelenboom
-
Blz. 246
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 247
Beoogd Maatschappelijk effect:
-
Blz. 248
Doel: Omkijken naar elkaar
-
Blz. 249
Doel: Thuis is het fijn en veilig
-
Blz. 250
Doel: Iedereen doet mee
-
Blz. 251
Doelstellingen
-
Blz. 252
Subdoel: Vroegsignalering en preventie
-
Blz. 253
Aanpak scheidingsproblematiek
-
Blz. 254
Tegengaan eenzaamheid
-
Blz. 255
Verstevigen sociale infrastructuur/voorliggend veld
-
Blz. 256
Vrijwilligerswerk aantrekkelijker maken
-
Blz. 257
Subdoel: Mantelzorgers kunnen blijven mantelzorgen
-
Blz. 258
Aanpak scheidingsproblematiek
-
Blz. 259
Tegengaan eenzaamheid
-
Blz. 260
Verstevigen sociale infrastructuur/voorliggend veld
-
Blz. 261
Vrijwilligerswerk aantrekkelijker maken
-
Blz. 262
Subdoel: Het aanbod van activiteiten in de kernen in stand houden met vrijwilligers
-
Blz. 263
Aanpak scheidingsproblematiek
-
Blz. 264
Tegengaan eenzaamheid
-
Blz. 265
Verstevigen sociale infrastructuur/voorliggend veld
-
Blz. 266
Vrijwilligerswerk aantrekkelijker maken
-
Blz. 267
Subdoel: Welzijn wordt ingezet als middel om de eigen kracht te versterken
-
Blz. 268
Aanpak scheidingsproblematiek
-
Blz. 269
Tegengaan eenzaamheid
-
Blz. 270
Verstevigen sociale infrastructuur/voorliggend veld
-
Blz. 271
Vrijwilligerswerk aantrekkelijker maken
-
Blz. 272
Subdoel: Meer jeugdigen groeien thuis/ in een thuisomgeving op
-
Blz. 273
Aanpak scheidingsproblematiek
-
Blz. 274
Tegengaan eenzaamheid
-
Blz. 275
Verstevigen sociale infrastructuur/voorliggend veld
-
Blz. 276
Vrijwilligerswerk aantrekkelijker maken
-
Blz. 277
Subdoel: Nadelige gevolgen van echtscheidingen voorkomen en beperken
-
Blz. 278
Aanpak scheidingsproblematiek
-
Blz. 279
Tegengaan eenzaamheid
-
Blz. 280
Verstevigen sociale infrastructuur/voorliggend veld
-
Blz. 281
Vrijwilligerswerk aantrekkelijker maken
-
Blz. 282
Subdoel: Inwoners langer zelfstandig laten wonen
-
Blz. 283
Aanpak scheidingsproblematiek
-
Blz. 284
Tegengaan eenzaamheid
-
Blz. 285
Verstevigen sociale infrastructuur/voorliggend veld
-
Blz. 286
Vrijwilligerswerk aantrekkelijker maken
-
Blz. 287
Subdoel: Een zinvolle dag invulling
-
Blz. 288
Aanpak schuldenproblematiek
-
Blz. 289
Onderwijskansen vergroten
-
Blz. 290
Ontwikkelen alternatieven geïndiceerde hulp
-
Blz. 291
Subdoel: Bieden van passende ondersteuning voor inwoners
-
Blz. 292
Aanpak schuldenproblematiek
-
Blz. 293
Onderwijskansen vergroten
-
Blz. 294
Ontwikkelen alternatieven geïndiceerde hulp
-
Blz. 295
Subdoel: Inwoners zijn financieel zelfstandig
-
Blz. 296
Aanpak schuldenproblematiek
-
Blz. 297
Onderwijskansen vergroten
-
Blz. 298
Ontwikkelen alternatieven geïndiceerde hulp
-
Blz. 299
Subdoel: Onderwijskansen vergroten
-
Blz. 300
Aanpak schuldenproblematiek
-
Blz. 301
Onderwijskansen vergroten
-
Blz. 302
Ontwikkelen alternatieven geïndiceerde hulp
-
Blz. 303
Subdoel: Faciliteren van de transformatie
-
Blz. 304
Inwonersinitiatieven en-inwonersparticipatie
-
Blz. 305
Organiseren bijeenkomsten (WeConnect en Collegereeksen)
-
Blz. 306
Programma Ruimte
-
Blz. 307
Inleiding
-
Blz. 308
Doelenboom Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 309
Doelenboom
-
Blz. 310
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 311
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 312
Doel: Er is minder overlast
-
Blz. 313
Doel: Er is minder criminaliteit
-
Blz. 314
Doel: Fysieke onveiligheid wordt voorkomen en/of effectief aangepakt
-
Blz. 315
Doelstellingen
-
Blz. 316
Subdoel: Tegengaan verloedering
-
Blz. 317
Voortzetten KVO-B Twenterand
-
Blz. 318
Subdoel: Preventieve aanpak escalerende (buren)ruzies
-
Blz. 319
Voortzetten conflictbemiddeling: inloopspreekuur en inhoudelijk behandelen zware casuïstiek door middel van mediation
-
Blz. 320
Subdoel: Uitvoering APV
-
Blz. 321
VOORSTEL: Bij de complexere vergunningen voor evenementen zal er meer toezicht en handhaving komen op de voorschriften gesteld in de afgegeven vergunning.
-
Blz. 322
Subdoel: Aanpak alcoholgebruik door minderjarigen
-
Blz. 323
Handhaven Drank–en Horecawet (<18 jarigen).
-
Blz. 324
VOORSTEL: Bij de complexere vergunningen voor evenementen zal er meer toezicht en handhaving komen op de voorschriften gesteld in de afgegeven vergunning.
-
Blz. 325
Subdoel: Aanpak drugscriminaliteit en drugsoverlast
-
Blz. 326
Toepassen van beleidsregel ex art. 13b Opiumwet (aanpak drugspanden)
-
Blz. 327
Voortzetten persoonsgerichte aanpak c.q. ‘TOP X aanpak’ in samenwerking met het Veiligheidshuis Twente
-
Blz. 328
Subdoel: Bestuurlijke aanpak van (georganiseerde) criminaliteit
-
Blz. 329
Samenwerken met RIEC ON en andere ketenpartners.
-
Blz. 330
Toepassen Wet BIBOB
-
Blz. 331
Vergroten bewustwording van ondermijningssignalen
-
Blz. 332
Subdoel: Aanpak woninginbraken
-
Blz. 333
Aanpakken heling via DOR
-
Blz. 334
Vergroten bewustwording inwoners, zodat er vaker preventieve maatregelen worden genomen
-
Blz. 335
Voortzetten gratis inbraakpreventie-advies
-
Blz. 336
Subdoel: Crisisbeheersing
-
Blz. 337
Capaciteit leveren aan de Twentse crsisisbeheersingsorganisatie bij rampen/crises
-
Blz. 338
Deelnemen aan opleidingen en oefeningen van de Twentse crisisbeheersingsorganisatie
-
Blz. 339
Organiseren oefeningen van de Twentse crisisbeheersingsorganisatie.
-
Blz. 340
Metingen en verplichte indicatoren
-
Blz. 341
Doelenboom Openbare ruimte en verkeer
-
Blz. 342
Doelenboom
-
Blz. 343
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 344
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 345
Doel: Openbare ruimte voldoet aan de vastgestelde kwaliteitsnormen
-
Blz. 346
Doel: Nieuwe infrastructurele werken zijn gerealiseerd
-
Blz. 347
Doel: Bereikbaarheid is voor alle vervoerswijzen minimaal behouden
-
Blz. 348
Doelstellingen
-
Blz. 349
Subdoel: Wegen, openbaar groen, riolering, openbare verlichting, nutsvoorzieningen, speeltoestellen, begraafplaatsen en kunstwerken zijn onderhouden en beheerd
-
Blz. 350
Begeleiden aanleg nutsvoorzieningen
-
Blz. 351
Bevorderen biodiversiteit en ecologisch beheer
-
Blz. 352
Onderhouden en beheren 26.000 bomen, 155 ha. openbaar groen en 14,2 km hagen
-
Blz. 353
Onderhouden en beheren 323 km riolering en 757 gemalen
-
Blz. 354
Onderhouden en beheren 438 km weg en 235 ha. verharding
-
Blz. 355
Onderhouden en beheren 53 civieltechnische kunstwerken en gebouwen
-
Blz. 356
Onderhouden en beheren 551 speeltoestellen
-
Blz. 357
Onderhouden en beheren 7.067 lichtmasten en armaturen
-
Blz. 358
Onderhouden en exploiteren 6 begraafplaatsen
-
Blz. 359
Subdoel: Nieuwe werken m.b.t. wegen, openbaar groen, water, riolering, lichtmasten, nutsvoorzieningen, speeltoestellen, begraafplaatsen, en kunstwerken zijn gerealiseerd’
-
Blz. 360
Uitvoering gemeentelijk Rioleringsplan 2019-2023 - Riolering en klimaatverandering (onderdeel Agenda Duurzaamheid 2018-2022)
-
Blz. 361
VOORSTEL: Verhogen onderhoudsbudget wegen
-
Blz. 362
Subdoel: Duurzaam veilige wegenstructuur is gerealiseerd in 2020
-
Blz. 363
Duurzaam Veilig (her)-inrichten 30 km/u en 50 km/u wegen
-
Blz. 364
Uitvoeren Gemeentelijk Mobiliteits-Plan (GMP): Uitvoeren verkeersvisies diverse kernen
-
Blz. 365
Metingen
-
Blz. 366
Doelenboom Duurzaamheid, milieu en VTH
-
Blz. 367
Doelenboom
-
Blz. 368
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 369
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 370
Doel: Inwoners, bedrijven en gemeente zijn zich bewust van hun leefomgeving en handelen duurzamer
-
Blz. 371
Doel: De kwaliteit van de leefomgeving voor flora en fauna is behouden en verbeterd
-
Blz. 372
Doel: Er is een schoner, gezonder en veiliger leefomgeving voor mensen
-
Blz. 373
Doelstellingen
-
Blz. 374
Subdoel: Duurzame initiatieven zijn gestimuleerd en gefaciliteerd (onderdeel agenda duurzaamheid 2018-2022)
-
Blz. 375
VOORSTEL: Uitvoeren Agenda Duurzaamheid 2018—2022
-
Blz. 376
Subdoel: Duurzaamheid is onderdeel van het reguliere werk van de organisatie (onderdeel van de agenda Duurzaamheid 2018-2022).
-
Blz. 377
ONTWIKKELING: Stimuleren verduurzaming organisatie (voorbeeldfunctie)
-
Blz. 378
ONTWIKKELING: Verduurzamen Gemeentelijke gebouwen en energiebeheer
-
Blz. 379
Subdoel: Er is minder energie verbruikt en het aandeel duurzame energie is toegenomen (onderdeel agenda Duurzaamheid 2018-2022).
-
Blz. 380
Besparen energie in de huursector
-
Blz. 381
ONTWIKKELING: Deelnemen regionale Energiestrategie Twente
-
Blz. 382
ONTWIKKELING: Energie maatregelen door bedrijven (VTH)
-
Blz. 383
ONTWIKKELING: Stimuleren Energie projecten (duurzaamheidsfonds Zonnepark Oosterweilanden)
-
Blz. 384
VOORSTEL: Uitvoeren project Energieloket en deelnemen Duurzaam Thuis Twente
-
Blz. 385
VOORSTEL: Warmtevoorziening wijken
-
Blz. 386
Subdoel: Waardevolle natuur/biodiversiteit en ecologische functies zijn beschermd en behouden
-
Blz. 387
ONTWIKKELING Deelnemen in gebiedsproces EBDV
-
Blz. 388
Subdoel: Er is een duurzame inzamelstructuur voor huishoudelijk afval (onderdeel Agenda duurzaamheid 2018-2022)
-
Blz. 389
Aanpassen inzamelstructuur bij hoogbouw
-
Blz. 390
Behartigen belangen aandeelhouderschappen Twence en ROVA (incl. bijdrage gemeentelijke dururzaamheidsdoelstellingen)
-
Blz. 391
Beheren dienstverleningsovereenkomst ROVA
-
Blz. 392
Inzamelen van huishoudelijk afval
-
Blz. 393
ONTWIKKELING: Optimaliseren, beheren en regie voeren op de inzamelstructuur huishoudelijk afval incl. milieustraat
-
Blz. 394
Tegengaan, opruimen en communiceren van/over zwerfafval
-
Blz. 395
Uitvoeren Educatie afval scheiden
-
Blz. 396
Uitvoeren Zwerfvuilaanpak 2013-2022
-
Blz. 397
Subdoel: Kwaliteit leefomgeving voldoet aan normen (op gebied van bodem, water, lucht, geluid, externe veiligheid (EV), geur, licht, gezondheid)
-
Blz. 398
Bewaken en beperken milieubelasting via het ruimtelijke spoor
-
Blz. 399
Deelname gebiedsproces nieuwe drinkwaterlocatie Vriezenveen-Daarle
-
Blz. 400
NIEUW Uitvoeren Ontwikkelprogramma Omgevingswet
-
Blz. 401
Uitvoeren maatregelen Kaderrichtlijn Water (KRW)
-
Blz. 402
Subdoel: Uitvoering VTH voor milieutaken volgens het uitvoeringsprogramma
-
Blz. 403
Realiseren uitvoeringsprogramma toezicht en handhaving en verantwoording jaarverslag
-
Blz. 404
VOORSTEL: Beheren en coördineren ODT (als GR)
-
Blz. 405
Subdoel: Ongezonde situaties saneren (op gebied van bodem, water, lucht, geluid, externe veiligheid (EV), geur, licht, gezondheid)
-
Blz. 406
Initiëren bodemsaneringen bij ruimtelijke ontwikkelingen
-
Blz. 407
Inventariseren en sanering asbest in de bodem
-
Blz. 408
ONTWIKKELING: Voorbereiden en uitvoeren geluidssaneringsprojecten
-
Blz. 409
Metingen
-
Blz. 410
Doelenboom Bouwen, wonen, ruimtelijke ontwikkeling en VTH
-
Blz. 411
Doelenboom
-
Blz. 412
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 413
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 414
Doel: Leefbaardere kernen en buitengebied
-
Blz. 415
Doel: Voldoende en meer passende woningen
-
Blz. 416
Doel: Voldoende en meer passende vestigings- en expansiemogelijkheden voor lokale bedrijven
-
Blz. 417
Doelstellingen
-
Blz. 418
Subdoel : Een passende en actuele bestemming voor gemeentelijk grondgebied. Faciliteren rond ruimtelijke aangelegenheden op het gebied van rechtszekerheid en wensen is geborgd
-
Blz. 419
Ontwikkelen van omgevingsinstrumenten: Uitgangspunten omgevingsplan, Uitgangspunten omgevingsvisie, Digitaliseren milieudossiers
-
Blz. 420
VOORSTEL: Voorbereiden, opstellen en begeleiden: van bestemmingsplanherzieningen en begeleiden van de procedures, van ontwikkelingen op inbreidingslocaties en uitbreidingslocaties
-
Blz. 421
Subdoel: Uitvoering VTH voor RO en bouwtaken volgens het uitvoeringsprogramma
-
Blz. 422
VOORSTEL: Realiseren uitvoeringsprogramma toezicht en handhaving en verantwoording jaarverslag
-
Blz. 423
Subdoel: Facilitering rond ruimtelijke aangelegenheden op het gebied van rechtszekerheid en wensen is geborgd
-
Blz. 424
Subdoel: Invoering Omgevingswet
-
Blz. 425
Ontwikkelen van omgevingsinstrumenten: Uitgangspunten omgevingsplan, Uitgangspunten omgevingsvisie, Digitaliseren milieudossiers
-
Blz. 426
VOORSTEL: Uitvoeren ontwikkelprogramma implementatie Omgevingswet
-
Blz. 427
Subdoel: Behoud en versterken van de identiteit van kernen en buitengebied, waarbij ruimtelijke kwaliteit wordt ontwikkeld en is gehandhaafd
-
Blz. 428
ONTWIKKELING: Uitvoeren strategie voor gemeentelijk vastgoed
-
Blz. 429
Uitvoeren Prestatieafspraken Mijande Wonen
-
Blz. 430
Uitvoeren van nota Grondbeleid 2016-2020
-
Blz. 431
Uitvoeren welstandbeleid door o.a. de Stadsbouwmeester
-
Blz. 432
Subdoel: Bestaande woningvoorraad is verbeterd en doorstroming naar passende woning is bevorderd’
-
Blz. 433
Subdoel: Nieuwe bouwmogelijkheden zijn gecreëerd
-
Blz. 434
Voorbereiden en ontwikkelen van fysieke projecten 2020:
-
Blz. 435
Subdoel: Bestaande wijken en bedrijventerreinen zijn kwalitatief goed, Er zijn sterke compacte centra met goede voorzieningen, en Er is een sociaal veilige leefomgeving
-
Blz. 436
Kwalitatief programmeren met woningbouwpogramma per kern
-
Blz. 437
Uitvoeren lokale Visie op Wonen 2015-2025
-
Blz. 438
Uitvoeren Prestatieafspraken Mijande Wonen
-
Blz. 439
Uitvoeren Twentse woonafspraken
-
Blz. 440
Metingen
-
Blz. 441
Doelenboom Ontwikkelprogramma Invoering Omgevingswet
-
Blz. 442
Doelenboom
-
Blz. 443
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 444
Doel: De gemeente biedt meer ruimte voor ontwikkeling en geeft meer mogelijkheden voor maatwerk.
-
Blz. 445
Doel: Besluitvormingsprocedures zijn een-voudiger, sneller en beter
-
Blz. 446
Doel: Initiatiefnemers kunnen alle beschik-bare informatie over de fysieke leef-omgeving digitaal raadplegen
-
Blz. 447
Doel: Initiatiefnemers, de samenleving en de gemeente werken samen aan een goede fysieke leefomgeving en zijn bewuster van de eigen verantwoordelijkheid voor de leefomgeving
-
Blz. 448
Doelstellingen
-
Blz. 449
Subdoel: De gemeentelijke dienstverlening voor activiteiten in de leefomgeving scoort een voldoende
-
Blz. 450
Subdoel: Het gemeentelijk beleid voor de fysieke leefomgeving is in 2022* vastgelegd in één Omgevingsvisie
-
Blz. 451
Subdoel: De regels voor de fysieke leef omgeving zijn in 2025* stapsgewijs vastgelegd in het Omgevings-plan
-
Blz. 452
Subdoel: Thematische uitvoerings Programma’s zijn in 2022* vastgesteld
-
Blz. 453
Subdoel: Er zijn minder vergunningen nodig en meer activiteiten vallen onder algemene regels.
-
Blz. 454
Subdoel: Alle medewerkers beschikken over de juiste kennis en vaardigheden om Omgevingsgericht te kunnen werken
-
Blz. 455
Subdoel: Alle beschikbare infor-matie over de fysieke leefomgeving is up to date en opgenomen in het landelijke Digitaal Stelsel Omgevingswet
-
Blz. 456
Subdoel: volgens het bewonersonderzoek weet meer dan 50% van de nieuwe gemeentelijke aanpak in de fysieke leefomgeving
-
Blz. 457
Subdoel: Er zijn burgerinitiatieven voor een duurzame en leefbare leefomgeving gerealiseerd
-
Blz. 458
Subdoel: Door het doen van pilots is ervaring opgedaan met de instrumenten Omgevingsplan en Omgevingsvisie.
-
Blz. 459
Doelenboom Ontwikkelprogramma Agenda duurzaam Twenterand
-
Blz. 460
Doelenboom
-
Blz. 461
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 462
Doel: Op weg naar energieneutraal in 2050
-
Blz. 463
Doel: Op weg naar een circulaire economie in 2050
-
Blz. 464
Doel: Op weg naar klimaatbestendig in 2050
-
Blz. 465
Doelstellingen
-
Blz. 466
Subdoel: In de Gebouwde omgeving daalt het energiegebruik en neemt het aandeel duurzame energie toe
-
Blz. 467
Acties en maatregelen
-
Blz. 468
Huurwoningen
-
Blz. 469
Koopwoningen
-
Blz. 470
Subdoel: Versnellen opwek en gebruik hernieuwbare energie
-
Blz. 471
Acties en projecten opwek hernieuwbare energie
-
Blz. 472
Subdoel: Stimuleren Bedrijven om energiezuiniger te werken
-
Blz. 473
Acties en maatregelen Bedrijven
-
Blz. 474
Subdoel: Mobiliteit is duurzamer
-
Blz. 475
Subdoel: Afval is grondstof en Economie is duurzamer
-
Blz. 476
Acties, maatregelen en projecten Circulaire Economie
-
Blz. 477
Subdoel: De openbare ruimte en gebouwen worden Klimaatbestendig ingericht, gebouwd en beheerd
-
Blz. 478
Acties en maatregelen Klimaatadaptatie
-
Blz. 479
Nader uit te werken Participatie:
-
Blz. 480
Programma Economie en vrije tijdsbesteding
-
Blz. 481
Inleiding
-
Blz. 482
Doelenboom Cultuur en Recreatie & Toerisme
-
Blz. 483
Doelenboom
-
Blz. 484
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 485
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 486
Doel: Ontmoetingsplekken en podia voor kunst, cultuur en evenementen zijn beschikbaar
-
Blz. 487
Doel: (Digitale) lees- en taalvaardigheden zijn ontwikkeld
-
Blz. 488
Doel: Creatieve vaardigheden zijn ontwikkeld
-
Blz. 489
Doel: Er is een sterk recreatief en toeristisch aanbod
-
Blz. 490
Doel: Huidig Cultureel erfgoed is behouden
-
Blz. 491
Doelstellingen
-
Blz. 492
Subdoel: Evenementen zijn mogelijk gemaakt en zijn zichtbaar en bekend
-
Blz. 493
Cultuurmakelaar adviseert gemeente en ondersteunt verenigingen
-
Blz. 494
Evalueren Cultuur Platform Twenterand
-
Blz. 495
Subsidiëren volgens de Algemene Subsidie Verordening. Beoordeling aanvragen en doorontwikkeling subsidiebeleid.
-
Blz. 496
VOORSTEL: Extra middelen projectsubsidies cultuur
-
Blz. 497
VOORSTEL: Index subsidies
-
Blz. 498
VOORSTEL: Uitvoering evenementenbeleid
-
Blz. 499
Subdoel: Multifunctionele accommodaties worden efficiënt (er) gebruikt
-
Blz. 500
Cultuurmakelaar adviseert gemeente en ondersteunt verenigingen
-
Blz. 501
Evalueren Cultuur Platform Twenterand
-
Blz. 502
Subsidiëren volgens de Algemene Subsidie Verordening. Beoordeling aanvragen en doorontwikkeling subsidiebeleid.
-
Blz. 503
VOORSTEL: Extra middelen projectsubsidies cultuur
-
Blz. 504
VOORSTEL: Index subsidies
-
Blz. 505
VOORSTEL: Uitvoering evenementenbeleid
-
Blz. 506
VOORSTEL: Versterken financiële positie De Klaampe en Het Punt
-
Blz. 507
Subdoel: Meegroeien en aanpassen aan de veranderende samenleving
-
Blz. 508
Ontwikkelen toekomstvisie door St. Openbare Bibliotheek Twenterand
-
Blz. 509
Subdoel: Aanbod voor (voor-)scholen is beschikbaar
-
Blz. 510
Evaluatie muziekonderwijs
-
Blz. 511
Inzet regeling cultuureducatie van Provincie Overijssel
-
Blz. 512
Voortzetten combinatie functionarissen
-
Blz. 513
Subdoel: Cultuureducatie en muziekonderwijs zijn ontwikkeld
-
Blz. 514
Evaluatie muziekonderwijs
-
Blz. 515
Inzet regeling cultuureducatie van Provincie Overijssel
-
Blz. 516
Voortzetten combinatie functionarissen
-
Blz. 517
Subdoel: Er is ruimte geboden aan de R&T sector voor initiatieven in de samenleving en voor uitvoering van regionale en lokale promotie
-
Blz. 518
Doorontwikkeling toeristische structuur.
-
Blz. 519
Integreren cultuur /sport / R&T
-
Blz. 520
Regio Twente R&T
-
Blz. 521
Twente Marketing / Wij zijn Twente
-
Blz. 522
VOORSTEL: Actualiseren Nota Vrijetijdseconomie
-
Blz. 523
Subdoel: Cultuurhistorisch landschap en archeologie zijn in stand gehouden
-
Blz. 524
Inventarisatie Cultureel Erfgoed / culturele instelling
-
Blz. 525
Ontwikkelen samenwerking Musea
-
Blz. 526
Sport-/cultuurprijs
-
Blz. 527
Subdoel: Gemeentelijke monumenten, beeldende kunst en musea zijn in stand gehouden
-
Blz. 528
Inventarisatie Cultureel Erfgoed / culturele instelling
-
Blz. 529
Ontwikkelen samenwerking Musea
-
Blz. 530
Sport-/cultuurprijs
-
Blz. 531
Doelenboom Economie en werkgelegenheid
-
Blz. 532
Doelenboom
-
Blz. 533
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 534
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 535
Doel: Stimuleren van duurzame werkgelegenheid
-
Blz. 536
Doel: Een stimulerend ondernemersklimaat voor alle economische entiteiten passend bij de gemeente is gerealiseerd
-
Blz. 537
Doel: De gemeente werkt ondernemersgericht
-
Blz. 538
Doelstellingen
-
Blz. 539
Subdoel: Pro-actieve inzet regionale samenwerking
-
Blz. 540
Intensivering samenwerking
-
Blz. 541
VOORSTEL: Werken aan ontwikkelprogramma Platteland met een samenhangend pakket aan mogelijkheden voor de bevordering van Vitaliteit
-
Blz. 542
Subdoel: Een sociaal en economisch vitaal platteland
-
Blz. 543
Uitvoering geven aan economische visie
-
Blz. 544
VOORSTEL: Werken aan ontwikkelprogramma Platteland met een samenhangend pakket aan mogelijkheden voor de bevordering van Vitaliteit
-
Blz. 545
Subdoel: De kernen zijn economisch vitaal en sociaal weerbaar
-
Blz. 546
Werken aan een ontwikkelprogramma Economie-Werk-Onderwijs
-
Blz. 547
Subdoel: Er is voldoende kwantitatieve en kwalitatieve fysieke ruimte voor de huisvesting van ondernemers aanwezig
-
Blz. 548
Ondernemershuis Twenterand
-
Blz. 549
Uitvoering geven aan programmadocument Werklocaties Twente
-
Blz. 550
VOORSTEL: Exploiteren bestaande terreinen en revitalisering Garstelanden
-
Blz. 551
Subdoel: Duurzaamheid, innovatie en samenwerking zijn speerpunten
-
Blz. 552
Actieagenda Beter Aanbesteden
-
Blz. 553
Bedrijfsbezoeken en contacten onderhouden
-
Blz. 554
Uitvoering ondernemersfonds
-
Blz. 555
Doelenboom Sport
-
Blz. 556
Doelenboom
-
Blz. 557
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 558
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 559
Doel: 75% van de inwoners sport en beweegt
-
Blz. 560
Doelstellingen
-
Blz. 561
Subdoel: Er is een passend aanbod sport- en beweegstimulering
-
Blz. 562
ONTWIKKELING: Meedoen in Vitaal sport– en beweegpark Het Midden te Vriezenveen
-
Blz. 563
Voorbereiden / realiseren zwembad Vriezenveen.
-
Blz. 564
Subdoel: Er zijn vitalere sportverenigingen
-
Blz. 565
ONTWIKKELING: Meedoen in Vitaal sport– en beweegpark Het Midden te Vriezenveen
-
Blz. 566
Uitvoering sport– en beweegvisie
-
Blz. 567
Voorbereiden / realiseren zwembad Vriezenveen.
-
Blz. 568
VOORSTEL: Verhogen kostendekkendheid Sport
-
Blz. 569
Subdoel: Twenterand is trots op de sport (talentontwikkeling)
-
Blz. 570
Deelname regionaal sportoverleg en uitvoering regionale sportvisie
-
Blz. 571
Inzet verenigingsadviseur / gemeentelijk aanspreekpunt.
-
Blz. 572
Samenwerken met Sportplatform
-
Blz. 573
Voortzetten combinatie functionarissen
-
Blz. 574
Subdoel: De omgeving is sport- en beweegvriendelijker
-
Blz. 575
Deelname regionaal sportoverleg en uitvoering regionale sportvisie
-
Blz. 576
Inzet verenigingsadviseur / gemeentelijk aanspreekpunt.
-
Blz. 577
Samenwerken met Sportplatform
-
Blz. 578
Uitvoering sport– en beweegvisie
-
Blz. 579
VOORSTEL: Vervanging kunstgrasvelden
-
Blz. 580
Voortzetten combinatie functionarissen
-
Blz. 581
Programma Fundament
-
Blz. 582
Inleiding
-
Blz. 583
Doelenboom Dienstverlening en klantcontact
-
Blz. 584
Doelenboom
-
Blz. 585
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 586
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 587
Doel: De identiteit, burgerlijke stand en de persoonsinformatie is authentiek en actueel
-
Blz. 588
Doel: De uitvoering van de publieksdiensten is snel, soepel en oplossingsgericht
-
Blz. 589
Doel: De dienstverlening is toegankelijk en kwalitatief goed
-
Blz. 590
Doelstellingen
-
Blz. 591
Subdoel: Personen zijn geregistreerd conform hun feitelijke situatie
-
Blz. 592
Aanvragen en uitgeven van identiteitsdocumen-ten, (paspoorten, rijbewijzen en identiteitskaarten)
-
Blz. 593
Doorlopen naturalisatie procedure (zonder beslissing) en uitreiken Nederlanderschap
-
Blz. 594
ONTWIKKELING: Uitvoeren landelijke aanpak adreskwaliteit
-
Blz. 595
Vaststellen identiteit aan de hand van identiteitspapieren, registratie dmv brondocumenten
-
Blz. 596
Vaststellen Identiteit aangever, akten opmaken en afgeven authentieke documenten verlof tot begraven
-
Blz. 597
Verwerken van akten en latere vermeldingen in de basisregistratie personen (BRP)
-
Blz. 598
Voltrekken van huwelijken
-
Blz. 599
Subdoel: Servicepunt en kanalen met goed opgeleide medewerkers voor de relatie met inwoners, ondernemers en instellingen
-
Blz. 600
Kanaaloptimalisatie
-
Blz. 601
Verdere doorontwikkeling telefonische dienstverlening
-
Blz. 602
Subdoel: Wij zijn goed bereikbaar voor inwoners, ondernemers en instellingen en open, deskundig en duidelijk in onze contacten
-
Blz. 603
Borgen van lezergericht schrijven. Verbetering leesbaarheid van brieven, adviezen e.d.
-
Blz. 604
In de organisatie bewustwording bevorderen over de invulling van ‘de mens centraal’ stellen (visie op dienstverlening) en casussen ondersteunen en evalueren.
-
Blz. 605
Kanaaloptimalisatie
-
Blz. 606
Verdere doorontwikkeling telefonische dienstverlening
-
Blz. 607
Subdoel: De kwaliteit en de klantbeleving wordt gewaardeerd als goed
-
Blz. 608
Borgen van lezergericht schrijven. Verbetering leesbaarheid van brieven, adviezen e.d.
-
Blz. 609
In de organisatie bewustwording bevorderen over de invulling van ‘de mens centraal’ stellen (visie op dienstverlening) en casussen ondersteunen en evalueren.
-
Blz. 610
Kanaaloptimalisatie
-
Blz. 611
Metingen
-
Blz. 612
Doelenboom Bedrijfsvoering
-
Blz. 613
Doelenboom
-
Blz. 614
Inhoudelijk perspectief
-
Blz. 615
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 616
Doel: De medewerkers zijn in staat te doen wat de organisatie vraagt
-
Blz. 617
Doel: Inwoners zijn geïnformeerd en participeren
-
Blz. 618
Doel: Kwalitatief goede, effectieve en efficiënte ondersteuning en advisering aan bestuur en organisatie
-
Blz. 619
Doel: De financiële huishouding geeft een volledig en betrouwbaar beeld van de gemeentelijke financiële positie
-
Blz. 620
Doelstellingen
-
Blz. 621
Subdoel: Een aantrekkelijke werkgever met gekwalificeerde en flexibel inzetbare medewerkers
-
Blz. 622
Gefaseerd in gang zetten van benodigde interventies.
-
Blz. 623
In beeld brengen welke kennis, vaardigheden, houding en gedrag van kritiek belang zijn voor het behalen van de ambities en doelstellingen (rolafhankelijk)
-
Blz. 624
In kaart brengen in hoeverre medewerkers nu over de benodigde kennis, vaardigheden en houding en gedrag beschikken.
-
Blz. 625
Onderzoeken op welke termijn deze kennis, vaardigheden en houding en gedrag beschikbaar moeten zijn doorvertalen, definiëren en uitvoeren van de professionaliseringsopgave.
-
Blz. 626
Subdoel: Tijdige en volledige communicatie met inwoners, instellingen, bestuur en organisatie
-
Blz. 627
Contact onderhouden met en subsidiëren van dorpsraden en plaatselijk belangverenigingen
-
Blz. 628
Crisiscommunicatie
-
Blz. 629
Netwerken onderhouden, waaronder (inter)nationale contacten en representatie
-
Blz. 630
Ontwikkelen en beheren website, intranet en social media
-
Blz. 631
Organiseren van (interactieve) bijeenkomsten
-
Blz. 632
Strategiebepaling en uitvoering van communicatietrajecten bij projecten
-
Blz. 633
Verzorgen interne communicatie
-
Blz. 634
Verzorgen pers- en publieksvoorlichting
-
Blz. 635
VOORSTEL: Bevorderen en begeleiden van inwonersbetrokkenheid
-
Blz. 636
VOORSTEL: Faciliteren viering 75 jaar vrijheid
-
Blz. 637
VOORSTEL: Ontwikkelen en beheren communicatiemiddelen
-
Blz. 638
Subdoel: De organisatie is doelmatig en doeltreffend gefaciliteerd
-
Blz. 639
Beschikbaar houden van apparatuur en telefonie
-
Blz. 640
Bijhouden van de energie-administratie
-
Blz. 641
Exploiteren van het bedrijfsrestaurant
-
Blz. 642
Gebruik en onderhoud materiaal en materieel (incl. tractie)
-
Blz. 643
Inkopen, beheren en uitgeven van kantoorartikelen, meubilair, abonnementen, materiaal en materieel
-
Blz. 644
Onderhouden systemen netwerkbeheer
-
Blz. 645
Realiseren / verzorgen ontsluiting netwerk voor externe toegang
-
Blz. 646
Registreren/verwerken van post
-
Blz. 647
Uitvoeren van bodediensten
-
Blz. 648
Verlenen van ondersteuning m.b.t. apparatuur en telefonie
-
Blz. 649
Subdoel: Actuele informatie is veilig, beschikbaar, betrouwbaar en toegankelijk in efficiënte systemen
-
Blz. 650
Borgen beveiliging en privacy (BIG, AVG, Ensia)*
-
Blz. 651
Dienstverlenend samenwerken (Zaakgericht digitaal werken)
-
Blz. 652
Faciliteren (digitaal) samenwerken in de keten/participatie
-
Blz. 653
Op orde brengen van de basis (basis registraties)
-
Blz. 654
Opzetten sturingsinformatie (informatie gestuurde overheid)
-
Blz. 655
Uitvoeren maatregelen beveiligingsplan voor 2018
-
Blz. 656
Uitvoeren maatregelen ENSIA
-
Blz. 657
VOORSTEL: Digitaal Stelsel Omgevingswet (aansluiten op)
-
Blz. 658
VOORSTEL: Faciliteren flexwerken (tijd en plaats onafhankelijk werken)
-
Blz. 659
VOORSTEL: Gebruik Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT) bij Beheer Openbare Ruimte (BOR)
-
Blz. 660
Subdoel: Alle IC processen zijn beoordeeld op risico’s
-
Blz. 661
Archiveren volgens de archiefwet
-
Blz. 662
Bijhouden van de verzekeringsportefeuille
-
Blz. 663
Doorontwikkelen doelenbomen
-
Blz. 664
Informatie beveiligen
-
Blz. 665
Onderzoeken rechtmatigheid en doelmatigheid
-
Blz. 666
Opstellen en monitoren van beleidsagenda met jaaragenda
-
Blz. 667
Opstellen P&C documenten-conform planning
-
Blz. 668
Uitvoeren applicatie-beheer
-
Blz. 669
Uitvoeren controlewerkzaamheden
-
Blz. 670
Uitvoeren van het Verbeterplan Bedrijfsvoering
-
Blz. 671
Uitvoeren van risicomanagement
-
Blz. 672
VOORSTEL: Beschikbaar houden van programmatuur
-
Blz. 673
Subdoel: Goede advisering en ondersteuning Raad & Griffie
-
Blz. 674
Subdoel: Een zodanig ingericht besluitvormingsproces waardoor besluiten in rechte in stand kunnen blijven
-
Blz. 675
Het nemen van besluiten door college/raad
-
Blz. 676
Horen van inwoners
-
Blz. 677
In behandeling nemen, toetsen, coördineren en afdoen van bezwaren en klachten
-
Blz. 678
Ondersteunen van de diverse commissies
-
Blz. 679
Opstellen en actualiseren mandaatbesluit
-
Blz. 680
Toetsen van verordeningen, beleidsregels en overeenkomsten
-
Blz. 681
Uitvoeren Budgetbeheerregeling
-
Blz. 682
Uitvoeren kwaliteitszorg
-
Blz. 683
Voeren van verweer/ vertegenwoordigen van bestuursorgaan in bezwaar en beroep
-
Blz. 684
Volledig heroverwegen van besluiten irt bezwaar
-
Blz. 685
Voorbereiden zittingen Overijsselse Ombudsman
-
Blz. 686
Subdoel: Een jaarlijks materieel sluitende begroting en een goedkeurende accountantsverklaring bij de jaarrekening
-
Blz. 687
Aanmanen/invorderen bedragen
-
Blz. 688
Opstellen gemeentelijke belastingverordening (uitvoering Gemeentelijk Belastingkantoor Twente)
-
Blz. 689
Uitvoeren treasury-beleid
-
Blz. 690
Voeren van een juiste en volledige financiële administratie
-
Blz. 691
Verplichte indicatoren
-
Blz. 692
Bijlagen
-
Blz. 693
Kadernota in één oogopslag
-
Blz. 694
Kadernota in één oogopslag
-
Blz. 695
Lijst met verklarende afkortingen
-
Blz. 696
Lijst met verklarende afkortingen
-
Activiteiten
-
Overzicht
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap